foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger

Post by Wheel »

hier enkele foto's van de mercedes rembekrachtiger met pedaal ingebouwd.
dan kunnen jullie zien wat voor ruimte je nodig hebt. Helaas is de mechanische remlichtschakelaar niet goed te zien. Maar die zit ook aan de binnenzijde.... ( ik heb maar 1 leiding voor de voorwielen gebruikt, maar je kan vanaf de HRC 2 leidingen naar voren en 1 leiding naar achter leggen.)

Image

Image

Image

Image

Image
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger

Post by sjak_brak »

Netjes!

Belangrijkste vraag: Wat is de inwendige diameter van de hrc?

Wat zijn de afmetingen? En welk type / onderdeelnummer gaat t om?

Dat "koffieapparaat" vlak voor de booster, is dat een extra vacuum-pot voor de bekrachtiger?
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger

Post by Wheel »

vraag 1 kweet niet maar afgaande op eerdere gebruikers, voldoende
vraag 2 rembekrachtiger uit een mercedes 190 benzine of diesel beide goed.
(let wel, deze is alu en gepolijst. er zijn andere niet te polijste versies)
vraag 3 oud oliefilterreservoir dat ik heb omgebouwd tot reservoir van stuurbekrachtiging
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger

Post by Wheel »

mocht je afmetingen willen weten dan meet ik ze graag na, ik ga het alleen niet meer demonteren.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger

Post by sjak_brak »

Wheel wrote:vraag 1 kweet niet maar afgaande op eerdere gebruikers, voldoende
Uhm, maar "voldoende" waarvoor dan?

Een remsysteem is in principe een verzameling onderdelen die op elkaar zijn afgestemd qua opbrengst, vloeitofverplaatsing en dus diameter en slag. Wat voor jouw applicatie "voldoende" is, kan totaal verkeerd uitpakken voor een wagen met significant andere remmen dan de originele toepassing. Bv een hrc met een inwendige diameter van 19mm kan ideaal zijn voor de ene wagen, maar totaal ongeschikt op een andere, en een van 23mm misschien wel andersom. Eea in combinatie met pedaalslag, bekrachtiger etc.

Dus "voldoende" lijkt me niet echt de lading te dekken ;) Een overzicht van de onderdelen van je volledige remsysteem wel :)
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger

Post by mercury1970 »

Mooi, een zeurpunt: die remleidingen had je wel wat strakker kunnen vormen met een tang ipv een braadworst.... :D
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger

Post by SplitWindow »

:barf: Stelletje mierenneukers.

Ik vind het er keurig uitzien :thumbs:
En Chriet Titulaer is een dialectgenoot, dus het zal allemaal best wel goed op elkaar zijn afgestemd :!:

Image
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger

Post by Wheel »

Nou Sjak mocht het systeem je cosmetisch bevallen en je zou het eventueel ook willen gebruiken dan kan je misschien overwegen de technische informatie van een mercedes 190 erop na te slaan. Ik ben iemand die over het algemeen ergens proefondervindelijk achter komt en afgaat op de ervaringen van andere custombouwers om me heen. Ik ga het gebruiken met de 2 standaard trommelremmen achter en 2 nieuw geplaatste schijfremmen voor.

VWB mijn mooie loop in de remleiding kan ik alleen maar zeggen dat hij zo mooi langs mijn spatbord uit komt en hem daar op een later tijdstip te bevestigen. De tweede leiding moet ik nog fatsoeneren en aan leiding 1 bevestigen.
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger

Post by rene74monte »

heb je het rempedaal van de mercedes ook gebruikt , of heb je de originele aangepast ?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger

Post by sjak_brak »

Wheel wrote:Nou Sjak mocht het systeem je cosmetisch bevallen en je zou het eventueel ook willen gebruiken dan kan je misschien overwegen de technische informatie van een mercedes 190 erop na te slaan. Ik ben iemand die over het algemeen ergens proefondervindelijk achter komt en afgaat op de ervaringen van andere custombouwers om me heen. Ik ga het gebruiken met de 2 standaard trommelremmen achter en 2 nieuw geplaatste schijfremmen voor.
OK en welk merk/type klauw, enkele/meervoudige zuiger, diameter schijf,...?

Ik ben zelf bezig met een, uhm, "verre van origineel" :D project, en het is altijd makkelijker om uit te gaan van systemen die al getest/bewezen zijn ipv zelf oeverloos te kloten om de juiste onderdelen bij mekaar te zoeken en te matchen. Er komt toch al genoeg improvisatie bij kijken...

Begrijp me niet verkeerd, is zeker niet bedoeld als kritiek :cheers:
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger

Post by Wheel »

Ik heb de pedaal van de mercedes gebruikt en wel aangepast. iets moeten buigen en 7 centimeter verlengd. Ik heb het systeem nog niet kunnen testen. want ik ben nog bezig en wordt toch voorjaar voor ik weer de weg op ga. Dus sorry Sjak op dat gebied kan ik je helaas nog niet van dienst zijn. Ik heb de enkelzuiger remklauwen die je kan vergelijken met de standaard 70er jaren remklauwen van GM. Het ging mij vooral om de tip van uiterlijk interessant en erg compact systeem.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger

Post by Detroitsteel »

Prachtig dit soort projecten :)

En eh, qua samenvoegbaarheid van verschillende rem componenten..?
Ach, kwestie van proberen heh.
Of ,inderdaad, ervaringen van andere mee nemen in je keuzes, scheelt ook weer.

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk ;)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger

Post by sjak_brak »

Wheel wrote:Ik heb het systeem nog niet kunnen testen. want ik ben nog bezig en wordt toch voorjaar voor ik weer de weg op ga.
OK tegen die tijd update dan maar!
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger

Post by Nick_nl »

is elke mercedes 190 goed? Of moet je naar een bepaald bouwjaar kijken? De meest voorkomende zal de W201 serie zijn.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger

Post by Pavement Pounder »

ziet er mooi uit, heb je er al mee gereden ?
Post Reply