Geluid in driveline

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Olds 88 Rocket
Posts: 227
Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm

Geluid in driveline

Post by Olds 88 Rocket »

Hoi, ik heb een vraagje over mijn achter as of automaat. Het gaat om mijn 1971 Olds custom cruiser, 455, TH400. Als ik tussen de 30 en 40 mph rijd, hoor ik een soort dreun\ resonantie. Ik weet niet waar het vandaan komt. Heb het al een tijd, en wil gewoon weten wat het zou kunnen zijn. Banden achter zijn van hetzelfde type, zelfde banden spanning, en profiel diepte. Achter as olie vervangen, met die GM addetive voor de limited slip. Als ik 35 rijd, en dan van D naar S schakel, blijft het. Gas loslaten blijft het ook. Op bepaalde hogere snelheden, is het dreunen er ook een beetje. Het is niet dat de wagen uit elkaar trilt, maar het kan beter. Wie weet iets? Thanks
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Geluid in driveline

Post by BigBlockMopar »

Begin met je aandrijf-as te demonteren en de kruiskoppelingen te controleren op een zwaar punt als je ze beweegt.
Dat is meestal de oorzaak van een 'gonzende' resonantie in de auto.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: Geluid in driveline

Post by Mark Sulman »

Olds 88 Rocket wrote:Hoi, ik heb een vraagje over mijn achter as of automaat. Het gaat om mijn 1971 Olds custom cruiser, 455, TH400. Als ik tussen de 30 en 40 mph rijd, hoor ik een soort dreun\ resonantie. Ik weet niet waar het vandaan komt. Heb het al een tijd, en wil gewoon weten wat het zou kunnen zijn. Banden achter zijn van hetzelfde type, zelfde banden spanning, en profiel diepte. Achter as olie vervangen, met die GM addetive voor de limited slip. Als ik 35 rijd, en dan van D naar S schakel, blijft het. Gas loslaten blijft het ook. Op bepaalde hogere snelheden, is het dreunen er ook een beetje. Het is niet dat de wagen uit elkaar trilt, maar het kan beter. Wie weet iets? Thanks
\

Misschien een idee om hem even (op een veilige manier) op assteunen te zetten en dan de wielen te laten draaien op de bovengenoemde snelheden. Zo kun je in ieder geval uitsluiten of je banden goed zijn. Het meest voor de hand liggende, zou ik zeggen dat je aandrijfas onbelans heeft.
Gearz
Posts: 3033
Joined: Thu Jan 04, 2007 1:34 am

Re: Geluid in driveline

Post by Gearz »

Dit soort resonantie klinkt als veroorzaakt door een versleten, ingescheurde of uitgeharde baksteun.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Geluid in driveline

Post by mercury1970 »

Damn Gearz, je bent me net voor.... :D
Baksteun, my vote.
Post Reply