Voor sjak Nokkenas lpg.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Voor sjak Nokkenas lpg.

Post by caddy123 »

Sjak heb je wel eens gevraagd over wat de beste nokkeas keuze is en ook op het net opgezocht!
Iedereen komt met een dual pattern nokkenas dat schijnt het beste te zijn voor lpg.
Maar nu heb ik een bedrijf in canada gevonden en die zegt precies het tegen over gestelde!!
Ze maken ook voor mijn 500 cid cadillac lpg nokkenas.
Begrijp alleen niet wat het allemaal inhoud.

Hier het bedrijf: http://www.amotion.com/amcams.html

Hier de lijst van de types, die 500 nokkenas wat zal die doen in mijn auto?
Cadillac 368/425/472/500 V8 - Hyd.

Compare .050 Dur V.Lift Adv Dur Sep Accelerated Motion #

1968-84 Hydraulic Lifter Set HT969*16 ***
1968-84 Hydraulic Lifter Set - Hi-Rev HT969R*16

Standard Replacement 15861-19644
200/203 .438/.452 271/265 115 15861-19644
Propane 207/194 .457/.437 273/251 114 15861-19912
202/202 .461/.461 264/264 112 15861-20046
202/208 .461/.472 262/271 111 15861-20346
Propane and/or Turbo 15861-20581
214/200 .472/.447 279/260 114 15861-20581
205/213 .449/.443 267/277 111 15861-20611
208/208 .469/.469 264/264 112 15861-20647
Stock 500 215/214 .472/.466 272/271 112 15861-21314
216/219 .468/.478 282/289 114 15861-21347
213/217 .485/.496 278/268 112 15861-21282
Turbo 221/207 .492/.476 281/277 113 15861-21383
219/219 .477/.477 290/290 110 15861-21947
219/225 .477/.488 290/288 112 15861-21948
226/226 .488/.488 292/292 109 15861-22749

En hier de uitleg over lpg en nokkenassen.

Getting the camshaft that is right for YOU
The most important thing to remember when designing your engine is how it will be used most often. All of the components that you choose for your engine must match your primary use (and each other) or you will be disappointed with the results. This is especially true for internal engine parts such as pistons, heads, and cams. If you make a mistake choosing one of these items you will have a lot of expense and work ahead of you to make the corrections.
Over-camming the engine is the most common mistake made when choosing a cam. A big cam will not give better bottom end power and big horsepower numbers also won't happen at low rpms without big cubic inches or a supercharger.
Another common mistake is building a high compression engine and then choosing a Torque/City or RV/Commuter camshaft to match the type of driving the vehicle will be used for. Unfortunately this will produce cylinder pressures that are too high for pump gas to handle. This is the way to go only if you plan to run on propane (107 octane) or natural gas (130 octane).


Alvast bedankt voor de uitleg gr Caddy123
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Voor sjak Nokkenas lpg.

Post by gert »

waarom zou je de moeite nemen om een andere nokkenas in te bouwen voor beter lpg bedrijf?

moet de motor toch uit elkaar of zo?
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: Voor sjak Nokkenas lpg.

Post by caddy123 »

Gert de motor hoeft niet uit elkaar ofzo!
Maar ik ben een nieuwe motor aan het bouwen!
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Voor sjak Nokkenas lpg.

Post by gert »

ok,
en die wil je optimaal voor lpg maken?
iik weet niks van nokkenassen,dus ik kan je niet helpen, maar waarom stuur je Sjak niet een pb tje?
spieker
Posts: 112
Joined: Thu Mar 10, 2011 10:15 pm

Re: Voor sjak Nokkenas lpg.

Post by spieker »

ben ook wel benieuwd mil m n 472 in mn caddy ook nog gaan verbouwen en ook alleen op lpg :)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Voor sjak Nokkenas lpg.

Post by sjak_brak »

caddy123 wrote: En hier de uitleg over lpg en nokkenassen.
Waar :?:

Dit dekt de lading wel:
The most important thing to remember when designing your engine is how it will be used most often.
Bepaal dit eerst, en daarna pas nokkenas uitzoeken.

Wel/niet LPG heeft veel minder invloed dan bv de toerentallen die je gaat rijden. Hoogtoerig blok is alleen zinvol als je vaak hoge snelheid rijd, en niet zinvol als je bak bv al bij 3500rpm opschakelt, etc.

Nog een stukje (niet helemaal objectief) leesvoer:

Image

Image

Image

Image
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: Voor sjak Nokkenas lpg.

Post by caddy123 »

Bedankt sjak ga ik even bestuderen :D

gr caddy123
Post Reply