Oranje stadsverlichting toegestaan of niet

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
pv-camaro
Posts: 336
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:03 pm

Re: Oranje stadsverlichting toegestaan of niet

Post by pv-camaro »

Supervaags wrote:@pv-camaro,

wellicht is het voor jou wat handiger om de stadslichten schakelbaar te maken via een relais..
dit relais kun je dan aansturen met een schakelaartje waarmee je de stadslichten om kunt draaien.
want het mag dus officieel niet voor de keuring(net als bij je oude camaro), dus je kunt wel ergens anders heengaan in de hoop dat het wel lukt.. maar dat brengt wel extra gedoe met zich mee iedere keer.
Thanks voor de reactie,
Ik moet over 3 weken toch naar de keuring met mijn daily, dan zal ik het daar nogmaals vragen, als het niet mag dan houdt het op voor mij,
Vond het alleen vreemd dat je steeds meer (vooral nieuwe BMW's) ziet rijden met een oranje (of je noemt het Amber) stadlicht (of markeringlicht) in de koplamp.
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Oranje stadsverlichting toegestaan of niet

Post by chevystan67 »

Supervaags wrote: ik heb alleen wel in mijn hella koplampen ook nog stadslichten zitten, dus 4 stadslichten voor.. maar dat is geen probleem geloof ik.
4x stadslicht mag volgens mij ook nie, 4x groot weer wel :?:
gezeik allemaal, het gaat er toch om dat je beter gezien wordt, dagrijverlichting, lichten aan overdag.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Oranje stadsverlichting toegestaan of niet

Post by Rob Rules »

Ik heb 4 stadslichten, bij de keuring werd er niets van gezegd
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: Oranje stadsverlichting toegestaan of niet

Post by VetteV8 »

Dat wil nog niet zeggen dat het màg :lol:
Cor
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Oranje stadsverlichting toegestaan of niet

Post by Supervaags »

ik heb de keuringseisen even doorgelezen maar ik kan over het maximum aantal stadslichten zo niks vinden..
maar ik kan de stekkertjes zo lostrekken van de stadsverlichting in de bumper, dan zijn het alleen knipperlichten.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2219
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Oranje stadsverlichting toegestaan of niet

Post by ThA CoPyCaT© »

Ik heb 15 oranje en 14 rode stadslichten :D die continue met mijn koplampen en achterlichten meebranden.
Hiervan zijn 6 oranje lampjes voor het verkrijgen van het NL-kenteken bijgeplaatst (lengteverlichting) de overige 14 zijn origineel fabrieksaf.
Het is 's avonds net een kermisattractie Wat men ervan vindt boeit me niet zo, want ik vind dat alles wat origineel is gewoon moet branden... :D
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: Oranje stadsverlichting toegestaan of niet

Post by Pimpmeister »

ThA CoPyCaT© wrote: ik vind dat alles wat origineel is gewoon moet branden... :D
Dat dus. Alleen op de dag van keuring ff niet.
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: Oranje stadsverlichting toegestaan of niet

Post by VetteV8 »

Supervaags wrote:ik heb de keuringseisen even doorgelezen maar ik kan over het maximum aantal stadslichten zo niks vinden..
maar ik kan de stekkertjes zo lostrekken van de stadsverlichting in de bumper, dan zijn het alleen knipperlichten.
Dat klopt, maar ik heb het bij de RDW meegemaakt, dat 4 lampen werd afgekeurd, want er staat in de voorschriften dat 2 verplicht zijn, en dat betekent 2 en niet 4!!!
Tegenwoordig is er ook een sectie waarin staat wat toegestaan is, en als het niet daarin staat, is het dus NIET toegestaan.
Simpel toch?
Cor
Post Reply