1984 Buick Estate Wagon - op NL kenteken

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
twincam1449
Posts: 34
Joined: Sun Dec 21, 2008 5:24 pm

1984 Buick Estate Wagon - op NL kenteken

Post by twincam1449 »

Ik ben bezig met een 1984 Buick Estate Wagon.
Amerikaanse import, nog geen NL kenteken.

Waar moet ik allemaal op letten om deze auto zonder problemen op NL kenteken te krijgen bij de RDW?

Ik heb gelezen dat de koplampen vervangen moeten worden ivm lichtbeeld bij voorkeur door een set met E keur.
Wat is een goede koplamp met goed lichtbeeld en veel licht?

Tevens zouden er 2 rode E keur reflectors achter op de auto moeten komen.

Stadslicht voor mag niet oranje zijn, moet wit zijn (eventueel wit glaasje voor je knipperlichten, dan heb je gelijk stadslich).
Als een stadslichtlicht, gecombineerd is met een knipperlicht ( dus hetzelfde lampje ) mogen beiden oranje gekleurd zijn.
Dimlicht zowel wit als geel.
Knipperlichten voor wit of ambergeel, achter ambergeel of rood
dus inderdaad wit glaasje voor je knipperlichten


Alvast bedankt voor de reacties.
Last edited by twincam1449 on Thu Dec 15, 2011 1:39 pm, edited 2 times in total.
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: 1984 Buick Estate Wagon - op NL kenteken

Post by -SpengaMotors- »

ik zou er gewoon heen rijden, en dan zijn lijstje afwerken en een week later weer gaan.

elke keurmeester heeft toch weer z'n eigen ideeén.

maargoed sealed-beam koplampen moet je sowieso vervangen, want die hebben geen beeld, en kan de keurmeester dan ook alleen maar afkeuren......en ja een reflector hier of daar is bij elke keurmeester weer anders.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: 1984 Buick Estate Wagon - op NL kenteken

Post by gerrutcamaro »

kost een individuele keuring voor een auto zonder typegoedkeuring niet iets van 700 per keer? lijkt me wat aan de dure kant om 'even over' te doen
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: 1984 Buick Estate Wagon - op NL kenteken

Post by -SpengaMotors- »

gerrutcamaro wrote:kost een individuele keuring voor een auto zonder typegoedkeuring niet iets van 700 per keer? lijkt me wat aan de dure kant om 'even over' te doen

wie heeft het over een auto zonder typegoedkeuring ?
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: 1984 Buick Estate Wagon - op NL kenteken

Post by gerrutcamaro »

ikke, of het van toepassing op die buick estate wagon 1984 is ten tweede :D

heb me dat wel vaker afgevraagd, waar kan je online vinden of een bepaalde auto een nl typegoedkeuring heeft, of kan je daar alleen de rdw voor bellen?
twincam1449
Posts: 34
Joined: Sun Dec 21, 2008 5:24 pm

Re: 1984 Buick Estate Wagon - op NL kenteken

Post by twincam1449 »

Van de RDW site:

Nieuwe regels maken invoer oudere voertuigen eenvoudiger
De invoerkeuring van voertuigen van voor 1998 van buiten Europa is per 1 mei 2009 heel wat eenvoudiger geworden. Was er voorheen een zware individuele toelatingskeuring op Testcentrum Lelystad noodzakelijk, nu is een keuring op de veel eenvoudigere permanente eisen voldoende. Dat kan op de keuringsstations van de RDW. De kosten dalen hierdoor van 970 naar 125 euro.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: 1984 Buick Estate Wagon - op NL kenteken

Post by gerrutcamaro »

gracias :)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1984 Buick Estate Wagon - op NL kenteken

Post by sjak_brak »

gerrutcamaro wrote:heb me dat wel vaker afgevraagd, waar kan je online vinden of een bepaalde auto een nl typegoedkeuring heeft, of kan je daar alleen de rdw voor bellen?
De rdw zelf geeft alleen maar ontwijkende antwoorden. Heb daar een keer over doorgezaagd om wat tijd te doden. Eerst zeggen ze dat de keurmeester dit ter plaatse beoordeelt. Volgende vraag: hoe beoordeelt de keurmeester dat, heeft hij daar een lijst voor? Nee, bestaat geen lijst van, de keurmeester beoordeelt ter plaatse :? Dat nodigt natuurlijk uit tot nog wat verder doorzagen :D Uiteindelijk werd er (na 10 keer vergelijkbare antwoorden te hebben gehad) gezegd dat de fabrikant de typegoedkeuring regelt en je daar dus maar moet zijn :?:

Je kan wel vooraf met wat gegevens bij de RDW langsgaan, met minimaal merk, model, uitvoering, chassisnummer, motornummer en dan kan de RDW kijken of dit mogelijk is.

Maar voor 1984 is dat typegoedkeurgingsgedoe niet meer aan de orde.
twincam1449 wrote:nu is een keuring op de veel eenvoudigere permanente eisen voldoende. Dat kan op de keuringsstations van de RDW. De kosten dalen hierdoor van 970 naar 125 euro.
Vergeet niet dat er ook een (meestal beknopt) identiteitsonderzoek plaats zal vinden, en dat er hoogstwaarschijnlijk een chassisnummer moet worden ingeslagen.
the puritan
Posts: 249
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:42 pm

Re: 1984 Buick Estate Wagon - op NL kenteken

Post by the puritan »

Als het knipperlicht gecombineerd is met het stadslicht, mag deze alleen wit licht uitstralen.
Post Reply