heel slim opgemerkt. dat zou wat zijn.Renev wrote:Heb je een mijlenteller of kilometerteller??????????????
1.6*3.5 = 5.6.
heel slim opgemerkt. dat zou wat zijn.Renev wrote:Heb je een mijlenteller of kilometerteller??????????????
Weet wel dat de AF ratio van LPG anders is dan van benzine! En het Lambdagetal ook!kaptein van de witte boot wrote:
Heb nog een breedband lambdasonde met display waarop de air-fuel-ratio te zien is. Wil die misschien eens in de plaats van de originele small band sonde monteren zodat ik kan zien wat ie doet tijdens rijden. Nog niet aan toe gekomen.
@puritan: bedankt voor de opmerking. hebt me toch aan het denken gezet.the puritan wrote:
Weet wel dat de AF ratio van LPG anders is dan van benzine! En het Lambdagetal ook!
sjak_brak wrote:Sowieso kan je die luchtpomp wegflikkeren, die snoept alleen maar vermogen weg.
Stationair 2.5% CO is aan de ruime kant, 1-1.5 is ook OK.
8 graden => probeer eens 10-12.
Stationair armer verminderd verbruik bij geen/lage belasting, de andere knop beinvloedt je maximale doorlaat. De max.doorlaat kan je als volgt (grof) afstellen: helemaal open zetten, stukje trappen, stukje dicht draaien, stukje trappen, stukje dichtdraaien, etc totdat je een punt bereikt waarop de wagen voor jou hinderlijk gaat inhouden, van daaruit 1 tandje verder open zetten.
Stationair aan de CO-kast.
Ik snap dat ik geen hoge verwachtingen moet hebben van een US daily. En wil ook niet mierenn..ken over paar tiende zuiniger. Was alleen opvallend dat er na gasinbouw zo'n groot verschil was (1:7 op benzine vs 1:4 op gas). Dat lijkt nu al voor een deel veranderd te zijn maar inderdaad meer kilometers maken gaat het gemiddelde laten zien. Zal morgen weer eens op mijn werk tanken. Overigens is de 80% vulling enigszins verbogen... maar dat verandert niets aan je opmerking dat ie dan nog steeds de ene keer iets eerder kan sluiten dan de andere keer.sjak_brak wrote:Op zulke korte stukken kan je niet echt iets zinnigs zeggen over het verbruik, oa ivm verschillen per pomp, en omdat de 80% vulling niet consistent werkt (de ene keer zal dat bv 75% zijn en de andere keer 83%)
Benzine-spul kan je eraf trappen, scheelt je naast betrouwbaarheid ook tikkeltje vermogen en verbruik (paar procent). Omdat je dan niet de extra restrictie van de benzine-carb in je systeem hebt, en je de afstelling optimaal kan maken voor LPG. Verder hoef je bij single fuel niet het extra gewicht mee te zeulen van een 2e brandstofsysteem (wat je ook nog een beetje kan schelen in verbruik)
Misschien dat ik nog wel een geschikte adapter hiervoor heb.
Als je naar Spanje, Liechtenstein of Scandinavie gaat met de auto is benzine-backup wel handig, elders is gas prima verkrijgbaar.
Was dat bij die BBQ winkel ?Zwitserland en Oostenrijk heb je ook echt het ANWB-boekje nodig, want die pomp in Zurich waar ik gas heb getankt zou ik nooit zelf hebben gevonden.
Juist bij een daily kunnen voordelen qua verbruik de meeste $$ schelen.kaptein van de witte boot wrote:Ik snap dat ik geen hoge verwachtingen moet hebben van een US daily. En wil ook niet mierenn..ken over paar tiende zuiniger.
Mja dat gevoel gaat wel weg over 3 jaar als je nooit benzine hebt aangeraakt Ligt natuurlijk ook een beetje aan de tankinhoud vs verbruik; bij 1 op 3 met een 50-litertankje schiet het idd niet opkaptein van de witte boot wrote:Wat betreft de single fuel/ alleen op gas: ik ken de discussie en de standpunten van sommige. heb er over nagedacht om 100% voor gas te gaan maar toch niet gedaan. Het "kan geen jerrycan gas halen bij de pomp"-gevoel deed me dan toch kiezen voor behoud van de carb met een 300mixer.
kan beide, en de 425 kan ook dual-fuel, en ik ruil ook inkaptein van de witte boot wrote:Bedoel je met adapter, een adapter voor de 300 mixer of geheel vervangen voor bijv. een 425 (is toch een die ipv de carb komt?).