Rvs uitlaatsysteem incl. Headers zelf maken
Rvs uitlaatsysteem incl. Headers zelf maken
Dag,
Sinds een korte tijd ben ik in het bezit van een cobra met een chevrolet V8, hier wil ik zelf een uitlaat systeem voor maken.
Iemand ervaring met het zelf vervaardigen van een compleet rvs uitlaatsysteem?
Ik zag een interessant site met een hele lading info: http://www.stainlessheaders.com/headerfabrication misschien ook handig voor anderen.
Tevens veel info op http://www.uitlaten.com.
Iemand nog meer informatie over dit onderwerp en goede bedrijven in Nederland die de onderdelen kunnen leveren?
Deze heb ik wel gevonden http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-u ... nderdelen/
Gr. Gideon
Sinds een korte tijd ben ik in het bezit van een cobra met een chevrolet V8, hier wil ik zelf een uitlaat systeem voor maken.
Iemand ervaring met het zelf vervaardigen van een compleet rvs uitlaatsysteem?
Ik zag een interessant site met een hele lading info: http://www.stainlessheaders.com/headerfabrication misschien ook handig voor anderen.
Tevens veel info op http://www.uitlaten.com.
Iemand nog meer informatie over dit onderwerp en goede bedrijven in Nederland die de onderdelen kunnen leveren?
Deze heb ik wel gevonden http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-u ... nderdelen/
Gr. Gideon
Last edited by Strike302 on Mon Mar 05, 2012 10:10 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Rvs uitlaatsysteem incl. Headers zelf maken
Heb de link even aangepast in m'n post, .com ipv .nlrene74monte wrote:http://www.uitlaten.com/
serieuze lui
-
- Posts: 1611
- Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm
Re: Rvs uitlaatsysteem incl. Headers zelf maken
ik zou eps niet als voorbeeld nemen
Re: Rvs uitlaatsysteem incl. Headers zelf maken
Hoezo dat?gerrutcamaro wrote:ik zou eps niet als voorbeeld nemen
Het gaat mij ook specifiek om het zelf maken van een systeem, dus niet het "laten maken op klant specificatie".
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Rvs uitlaatsysteem incl. Headers zelf maken
hoezo niet dan? slechte ervaringen?gerrutcamaro wrote:ik zou eps niet als voorbeeld nemen
Re: Rvs uitlaatsysteem incl. Headers zelf maken
ik bouw altijd mijn eigen spul uit rvs,gewoon met lasbochten en rechte stukken. (niet alles op onderstaande foto's is 100% tig)
Re: Rvs uitlaatsysteem incl. Headers zelf maken
Wat een prutswerk
Wel mooie klemmen.
Wel mooie klemmen.
Re: Rvs uitlaatsysteem incl. Headers zelf maken
Mooi gemaakt zeg.
Waarom gebruik je eigenlijk gegloeide zuivelbuis en niet gewone 304L ?(1.4306) als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Doe je de lasnaden ook nog beitsen na het lassen?
Waarom gebruik je eigenlijk gegloeide zuivelbuis en niet gewone 304L ?(1.4306) als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Doe je de lasnaden ook nog beitsen na het lassen?
Re: Rvs uitlaatsysteem incl. Headers zelf maken
ziet er netjes uit, maar moet je je hele crossmember eronder vandaan halen om je uitlaat te verwijderen?
Re: Rvs uitlaatsysteem incl. Headers zelf maken
Ziet er verd... goed uit!
Waar haal jij je onderdelen vandaan en nog tips voor de beginners onder ons?
Waar haal jij je onderdelen vandaan en nog tips voor de beginners onder ons?
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Rvs uitlaatsysteem incl. Headers zelf maken
Kijk op MP. Jeroen Branbergen heeft regelmatig wat RVS-bochten en stukken erop staan. Zit hier ook op het forum soms.
Heb zelf ook wat RVS-spul liggen om ooit headers van te maken. Het is er tot nu toe nog nooit van gekomen eigenlijk.
Heb zelf ook wat RVS-spul liggen om ooit headers van te maken. Het is er tot nu toe nog nooit van gekomen eigenlijk.
Re: Rvs uitlaatsysteem incl. Headers zelf maken
Nick_nl wrote:Mooi gemaakt zeg.
Waarom gebruik je eigenlijk gegloeide zuivelbuis en niet gewone 304L ?(1.4306) als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Doe je de lasnaden ook nog beitsen na het lassen?
omdat ik daar het gemakkelijkste aan kan komen, meestal is het materiaal 1.4301 (304) maar van de grotere maten hebben ze alleen gebeitste bochten 1.4307
Beitsen doe ik niet, geen zin in...vind die kleurtjes wel mooi en heb nog nooit gehad dat 't ging roesten. Ik heb geen zin meer in van die monsternagels.
Stimpy, ja he kweetut Ik heb een nieuwe leverancier voor die klemmen, ben over deze meer te spreken dan de andere. De lasringen zijn een stuk breder en glijden over de pijp heen , trekken dan veel minder snel krom.
Crossmember hoeft er nergens vanaf, zit een slip fit systeempje precies daar waar je het niet kun zien. Gemaakt van een ondermaats en overmaats stuk aan 1 kant, de andere kant glijd er tussenin, dus aan beide kanten dicht (binnen en buiten), beetje pasta erop en het lekt nooit meer. Het crossmember kan er op die auto nl niet vanaf.
Beste tip die ik kan geven, koop een fatsoenlijk lasapparaat en oefenen...oefenen....oefenen....
Re: Rvs uitlaatsysteem incl. Headers zelf maken
oke, erg netjes
ik neem aan dat je wel kan lassen als je aan zoiets wilt beginnen.
maar ben wel nieuwsgierig naar hoe anderen de bochten uitmeten, zagen etc.
heb wel wat ervaring met rvs uitlaten, maar niet met headers.
er stond destijds een erg interessant artikel op hotrod.com maar kan deze niet terugvinden.
deze zijn ook aardig maar dan moet je er toch wel vaker dan sporadisch een maken..
http://www.icengineworks.com/icewmain.htm
of de kunststof/alu mal van stainlessheaders.com?
voor de meesten zal het natte vingerwerk zijn, maar je bent op die manier erg lang bezig wil je alles netjes op elkaar aan laten sluiten.
ik neem aan dat je wel kan lassen als je aan zoiets wilt beginnen.
maar ben wel nieuwsgierig naar hoe anderen de bochten uitmeten, zagen etc.
heb wel wat ervaring met rvs uitlaten, maar niet met headers.
er stond destijds een erg interessant artikel op hotrod.com maar kan deze niet terugvinden.
deze zijn ook aardig maar dan moet je er toch wel vaker dan sporadisch een maken..
http://www.icengineworks.com/icewmain.htm
of de kunststof/alu mal van stainlessheaders.com?
voor de meesten zal het natte vingerwerk zijn, maar je bent op die manier erg lang bezig wil je alles netjes op elkaar aan laten sluiten.
Re: Rvs uitlaatsysteem incl. Headers zelf maken
Ik ben nog opzoek naar een geschikt apparaat. In mijn ogen moet deze aan de volgende eisen voldoen:
- pre- en post gasflow
- up- en downslope
- pulsmogelijkheid
Zijn er nog zaken die ik vergeet (voetpedaal is misschien handig)?
Gebruik je backinggas tijdens het lassen?
- pre- en post gasflow
- up- en downslope
- pulsmogelijkheid
Zijn er nog zaken die ik vergeet (voetpedaal is misschien handig)?
Gebruik je backinggas tijdens het lassen?