Uitlijnen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Uitlijnen

Post by themidnightcruiser »

De Riviera moet na de 2" drop opnieuw uitgelijnd worden. Nu wil ik dat ergens doen waar men nog echt verstand van uitlijnen heeft en niet
volgens een standaard "zo rijdt hij ook wel ongeveer goed" methode.
Regio Noord-Holland zou mooi zijn, maar stukkie verder is ook geen probleem.

Iemand een goed adres?
san
Posts: 60
Joined: Sun Jan 15, 2006 8:11 pm

Re: Uitlijnen

Post by san »

sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Uitlijnen

Post by sjak_brak »

Profile Dassen in Eindhoven. Uitgebreide ervaring met oa yanks, oldtimers, circuit-racers en rallyewagens.
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: Uitlijnen

Post by Peter Pontiac »

Ben Prins, pas geleden een stukje verhuisd jouw kant op...... :lol:

Heeft mijn Pontiac ( met aftermarket onderstel ) ook weer onder handen genomen. :thumbs:

http://www.prins-techniek.nl/
79Bronco
Posts: 49
Joined: Tue Mar 06, 2012 8:25 pm

Re: Uitlijnen

Post by 79Bronco »

Reedijk Banden in Strijen, vragen naar Steve.
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Uitlijnen

Post by chevystan67 »

79Bronco wrote:Reedijk Banden in Strijen, vragen naar Steve.
:thumbs:
geronimo
Posts: 69
Joined: Sat Nov 12, 2011 7:50 pm

Re: Uitlijnen

Post by geronimo »

Lex Joon in Zaandam een dragracer

http://www.lexjoon.com/
TheBigE
Posts: 966
Joined: Sun Feb 08, 2004 4:07 pm

Re: Uitlijnen

Post by TheBigE »

Hoi Bram,

Ik ben van de zomer met mijn Desoto naar Spes autobanden in Schagen geweest.
Zij hebben alle gegevens van amerikaanse auto's van 1946 in de computer staan.
Perfect uitgelijnd, niet duur, goede koffie en vriendelijke mensen, (en je kan bij hun buren het schager automuseum nog een leuke collectie klassiekers bekijken ook)
En niet te vergeten voor jou ook nog eens dichtbij huis.
http://www.point-s.nl/schagen

http://www.automuseumschagen.nl

E
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: Uitlijnen

Post by mohmie »

79Bronco wrote:Reedijk Banden in Strijen, vragen naar Steve.
Yup, Steve neemt alle tijd voor je. Reedijk heeft zo'n beetje alle hi-tech machines staan om je uitlijning in orde te maken.
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Re: Uitlijnen

Post by themidnightcruiser »

Het gaat mij er wel om dat de auto gaat sturen zoals nooit te voren. Een standaard uitlijner gaat volgens een standaard instelling in de computer te werk, niet wetende dat een Amerikaan met positieve camber een stuk beter stuurt.
Dus ik zoek geen standaard uitlijnprocedure, maar iemand die weet wat hij doet en de auto qua rijeigenschappen naar een hoger niveau tilt.

Van Reedijk heb ik al eerder goede berichten gehoord. Het is voor mij een stukkie rijden, maar dat geeft niet. Prins lijkt mij opzich ook wel wat, mede door ervaringen in de rally, dus lijkt mij geen standaard uitlijner. Heeft deze ook veel ervaringen met Amerikanen?
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Uitlijnen

Post by BigBlockMopar »

Reedijk en Prins zijn goeie namen.
Profile Tyrecenter 'Blok' in Den Haag heeft ook race/ralley-ervaring en stelt je auto moderner af als je laat blijken dat je iets om wegligging geeft.

Het laatste wat je wilt is inderdaad een auto die wordt afgesteld op basis van gegevens die ooit voor diagonaal bandjes verzonnen waren.
TheBigE
Posts: 966
Joined: Sun Feb 08, 2004 4:07 pm

Re: Uitlijnen

Post by TheBigE »

Bram,

Spes is zeker geen standaard uitlijner, verrichten ook het nodige maatwerk en zijn bekend met Amerikanen. Vrienden van me hebben hun customs daar ook uit laten lijnen en dat bevalt hen prima.

Grts

E
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: Uitlijnen

Post by mohmie »

themidnightcruiser wrote:Het gaat mij er wel om dat de auto gaat sturen zoals nooit te voren. Een standaard uitlijner gaat volgens een standaard instelling in de computer te werk, niet wetende dat een Amerikaan met positieve camber een stuk beter stuurt.
Dus ik zoek geen standaard uitlijnprocedure, maar iemand die weet wat hij doet en de auto qua rijeigenschappen naar een hoger niveau tilt.

Van Reedijk heb ik al eerder goede berichten gehoord. Het is voor mij een stukkie rijden, maar dat geeft niet. Prins lijkt mij opzich ook wel wat, mede door ervaringen in de rally, dus lijkt mij geen standaard uitlijner. Heeft deze ook veel ervaringen met Amerikanen?
Steve zet 'm op de brug, koppelt aan ieder wiel een oog en de apparatuur doet de rest (afhankelijk van wat je wilt/zoekt), Steve voert het uit en je kunt meedoen of in de showroom jezelf vergapen aan de collectie velgen die zij hebben daar. Leukste is dat Steve er zelf enorm veel lol in heeft en mocht het alsnog niet naar je zin zijn... dan kun je gerust nog een keer terugkomen om eea bij te stellen/te finetunen.
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: Uitlijnen

Post by Peter Pontiac »

themidnightcruiser wrote:Het gaat mij er wel om dat de auto gaat sturen zoals nooit te voren. Een standaard uitlijner gaat volgens een standaard instelling in de computer te werk, niet wetende dat een Amerikaan met positieve camber een stuk beter stuurt.
Dus ik zoek geen standaard uitlijnprocedure, maar iemand die weet wat hij doet en de auto qua rijeigenschappen naar een hoger niveau tilt.

Van Reedijk heb ik al eerder goede berichten gehoord. Het is voor mij een stukkie rijden, maar dat geeft niet. Prins lijkt mij opzich ook wel wat, mede door ervaringen in de rally, dus lijkt mij geen standaard uitlijner. Heeft deze ook veel ervaringen met Amerikanen?
Ben weet wel wat over de oude Amerikanen....lees maar.
http://www.prins-techniek.nl/historie.php
Gewoon een keer langs gaan en een praatje maken :thumbs:
Ennuh doe hem de groeten.!!
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Re: Uitlijnen

Post by BBeths »

In de Waarderpolder heb je Bandencentrum Haarlem, werkt onder de naam S-Point. http://www.telefoonboek.nl/bedrijven/t2 ... m-haarlem/

Man werkt in zijn eentje, snoeihard, en echt een topgozer! Als er auto's uitgelijnd oid moeten worden bij mijn werk (Schadenet Centraal) gaan ze daarheen en mijn auto bracht ik daar ook altijd heen!

Als je daarheen gaat doe je hem maar de groeten van mij :D

Groeten,
Bonno

Edit: Voor specifieke uitlijn dingen moet je even aan hem vragen, denk wel dat hij dat kan.
Post Reply