Schade

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Schade

Post by Alwin »

Vorige week is de buurtbus tegen mijn Lincoln aangereden. Met zijn skirt heeft die mijn achterbumper meegenomen die nu verbogen is en een plastic strip losgetrokken, waarbij één bevestigingspunt het moest vergelden. Verder is de lak geschaafd op de hoek.

Image
Image

Schadepapieren zijn ingevuld, maar nu moet ik de schade laten opnemen. Ik heb hier op de dijk wel iemand die rapportjes maakt, maar heeft geen verstand van Amerikanen en weet hij niet wat het en één en ander moet kosten. Mijn tussenpersoon zegt dat ik naar de garage moet om daar een pro forma rekening op te laten maken. Maar ik heb niet echt een vaste garage.
Heeft iemand ervaring met dit en zijn er in de omgeving bollenstreek garages die een goede schatting kunnen maken. Die bumper doe ik niets aan, behalve terug buigen als het afgehandeld is. Chroom is niet beschadigd en ik heb zelfs nog een bumper liggen van mijn vorige Lincoln. Die kan ik er zelf ook wel onder hangen. Alleen het spuitwerk zou ik kunnen laten doen, maar op de foto is ook wel te zien dat de lak meer aangetast is door de tand des tijds dan de buurtbus.
Kortom ik zoek dus een schade expert met verstand van Amerikanen die zonder verplichtingen, behalve eventueel spuitwerk, een rapport wil opmaken. Weet iemand hier zo iemand?
underground
Posts: 245
Joined: Sun Feb 28, 2010 10:09 pm

Re: Schade

Post by underground »

Alwin wrote:Vorige week is de buurtbus tegen mijn Lincoln aangereden. Met zijn skirt heeft die mijn achterbumper meegenomen die nu verbogen is en een plastic strip losgetrokken, waarbij één bevestigingspunt het moest vergelden. Verder is de lak geschaafd op de hoek.

Image
Image

Schadepapieren zijn ingevuld, maar nu moet ik de schade laten opnemen. Ik heb hier op de dijk wel iemand die rapportjes maakt, maar heeft geen verstand van Amerikanen en weet hij niet wat het en één en ander moet kosten. Mijn tussenpersoon zegt dat ik naar de garage moet om daar een pro forma rekening op te laten maken. Maar ik heb niet echt een vaste garage.
Heeft iemand ervaring met dit en zijn er in de omgeving bollenstreek garages die een goede schatting kunnen maken. Die bumper doe ik niets aan, behalve terug buigen als het afgehandeld is. Chroom is niet beschadigd en ik heb zelfs nog een bumper liggen van mijn vorige Lincoln. Die kan ik er zelf ook wel onder hangen. Alleen het spuitwerk zou ik kunnen laten doen, maar op de foto is ook wel te zien dat de lak meer aangetast is door de tand des tijds dan de buurtbus.
Kortom ik zoek dus een schade expert met verstand van Amerikanen die zonder verplichtingen, behalve eventueel spuitwerk, een rapport wil opmaken. Weet iemand hier zo iemand?


oww.. die wagen aan de ringvaart is dus van jou !!!!

vroeg het me al een tijd af :)


maar ik zou even langsrijden op het industrie-terrein noordwijkerhout.
even langsgaan bij autoschade van der meij, of autoschade bollenstreek.


ik ben alleen bang dat de verzekering weinig gaat uitkeren i.v.m. de staat van het voertuig.


ik heb schade-taxatie's gehad hier voor vrachtwagens.
de eerste expert heeft alleen naar mijn offerte gekeken en zei "prima, dat word uitgekeerd "
maar die andere keek naar de rechterkant van de auto, terwijl de schade links zat en zei " de rechterkant is ook niet netjes, dus dit hoeft niet opgeknapt te worden"

greetz, michel.
chiel
Posts: 1365
Joined: Tue Jun 22, 2004 10:24 pm

Re: Schade

Post by chiel »



oww.. die wagen aan de ringvaart is dus van jou !!!!

vroeg het me al een tijd af :)


maar ik zou even langsrijden op het industrie-terrein noordwijkerhout.
even langsgaan bij autoschade van der meij, of autoschade bollenstreek.


ik ben alleen bang dat de verzekering weinig gaat uitkeren i.v.m. de staat van het voertuig.


ik heb schade-taxatie's gehad hier voor vrachtwagens.
de eerste expert heeft alleen naar mijn offerte gekeken en zei "prima, dat word uitgekeerd "
maar die andere keek naar de rechterkant van de auto, terwijl de schade links zat en zei " de rechterkant is ook niet netjes, dus dit hoeft niet opgeknapt te worden"

greetz, michel.
Ja die laatste expert kan dat natuurlijk proberen maar dat klopt natuurlijk niet.
Dat er mensen in dit soor trucken trappen van de heren "expert's" lees verlengstukken van de verzekeringsmaatschappij.
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Schade

Post by rene74monte »

nou , is weer fijn zoiets , zitten er bij jullie ook van die afgekeurde huisvrouwen of mensen met de helft van het IQ van een normaal mens op die busjes?
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: Schade

Post by Alwin »

rene74monte wrote:nou , is weer fijn zoiets , zitten er bij jullie ook van die afgekeurde huisvrouwen of mensen met de helft van het IQ van een normaal mens op die busjes?
Buurtbus hè. Een getuige kwam het melden bij me, want de bus was doorgereden. Auto stond geparkeerd. Heb gelijk Arriva gebeld. Ging van klantenservice, naar hoofdkantoor, naar teamleider Lisse. De buurtbus is niet echt van Arriva, werd me steeds gezegd. WAAROM STAAT HET ER DAN MET KOEIENLETTERS OP. Teamleider zou me laten terug bellen. En de Efteling is 13e provincie.

Aangezien buurtbussen rondjes rijden heb ik de beste man opgewacht. Chauffeur zei niets door gehad te hebben. Toch knap als je met je plastic skirt mijn chromen bumper krom trekt. Netjes papieren ingevuld en de man heeft het verder keurig afgehandeld, maar ja, zal hem chocola zijn. Papieren gaan naar hoofdkantoor. Buurtbus is een vrijwilligers aangelegenheid. Kunnen mensen voor 1.10 euro lekker goedkoop naar Lisse. En ik moet weer van alles regelen om een paar rotcenten los te peuteren.

Maar op weg naar huis kwam ik langs een sprotje garages. Waaronder een schadeherstel. Heb daar aangeklopt en hij zei dat ik maar wat foto's moest opsturen en dan zou die wel contact met me opnemen. Hij kwam relaxed en berustend over. Heb daar wel vertrouwen in.

Trouwens die opmerking over "de rechterkant is ook niet netjes dus hoeven we het niet op te knappen" lijkt me ook gelul. Dat is een vrijwaring om menig wrak de weg af te duwen zonder consequenties. Vind ik goed, maar dan begin ik morgen op de ring west al die turken mercs af te snijden.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Schade

Post by franky »

wat ze kunnen doen is naar de algehele staat kijken van de auto en dan een waardevermindering vaststellen, had ik ook met een oud golfje die een oude schade voor had en de nieuwe schade zat aan de zijkant, effe heen en weer praten en ik kreeg een waarde vermindering uitgekeerd.
Post Reply