Milieuzones in Nederland

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
ThA CoPyCaT©
Posts: 2219
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Milieuzones in Nederland

Post by ThA CoPyCaT© »

Voor m'n Ford F350 op vrachtwagenkenteken had ik ruim twee jaar geleden een ontheffing aangevraagd, want anders zou ik met m'n "vrachtwagen" geen milieuzones in mogen; als inwoner van Amsterdam had ik natuurlijk zo'n ontheffing nodig. Voor het verkrijgen van deze ontheffing zou in eerste instantie een duur roetfilter moeten laten monteren, maar omdat er voor mijn Ford geen roetfilter bestond, werd ik hiervan uiteindelijk vrijgesteld. Tot mijn verbazing kreeg ik deze ontheffing een week later helemaal gratis per 1 juli 2013 niet meer geldig. Sta je dan met je dure auto.

Een geluk is dat ik mijn truck onlangs verkocht heb en van plan was een knappe oldtimer terug te kopen, maar met het huidige kabinet denk ik dat ik maar een andere hobby moet gaan kiezen.

Ze maken het ons autoliefhebbers wel heel erg moeilijk om enigszins betaalbaar een hobby uit te oefenen... :?

Image

Image

Image

Image

Edit: typo.
Last edited by ThA CoPyCaT© on Fri May 31, 2013 12:52 pm, edited 1 time in total.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Milieuzones in Nederland

Post by HarleyRob »

Hoeveel krijgen die mensen in hemelsnaam betaald om dit soort onzin te spuien?

Oproep aan alle milieu-ambtenaren: ga aub eens kijken bij de grote industrie in NL. Die dragen (in vergelijking met de burgers) in honderdvoud bij aan de vervuiling in NL.
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Milieuzones in Nederland

Post by Thompson »

Had het er toevallig laatst nog met een collega over dat Nederland waarschijnlijk toch wel een van de landen ter wereld is waar autorijden het meest wordt ontmoedigd;
- Hoge verzekeringspremies
- Hoge BPM
- Hoge wegenbelasting
- (sinds kort extra) Negatief t.o.v. oldtimers
- Dure benzine (een van de duurste ter wereld)
- Veel flitspalen/boete quota. (Van de week op het nieuws, 2 trajectcontroles samen in 1 kwartaal 600.000 boetes)

Om dan over al het overige gezeik als milieuzones, drempels, parkeerverboden en limitering (nu ook busjes max. 120 wellicht) nog maar te zwijgen...

@HarleyRob; Inderdaad, bijvoorbeeld dit; http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... world.html
willem
Posts: 1244
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:59 am

Re: Milieuzones in Nederland

Post by willem »

En die ratten willen ook graag milieuzones voor bestelauto's invoeren.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Milieuzones in Nederland

Post by sjak_brak »

Thompson wrote:Had het er toevallig laatst nog met een collega over dat Nederland waarschijnlijk toch wel een van de landen ter wereld is waar autorijden het meest wordt ontmoedigd;
[...]
Om dan over al het overige gezeik als milieuzones, drempels, parkeerverboden en limitering (nu ook busjes max. 120 wellicht) nog maar te zwijgen...
NL heeft daarentegen ook een van de best onderhouden, meest comfortabele en veiligste wegennetten ter wereld. Alleen Denemarken, Zweden en Zwitserland zijn van vergelijkbare of betere kwaliteit, verder zijn Oostenrijk en Duitsland ook wel aardig, en in een aantal andere landen de (veelal met EU-geld gesponsorde) hoofdwegen.
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Milieuzones in Nederland

Post by Thompson »

sjak_brak wrote:NL heeft daarentegen ook een van de best onderhouden, meest comfortabele en veiligste wegennetten ter wereld. Alleen Denemarken, Zweden en Zwitserland zijn van vergelijkbare of betere kwaliteit, verder zijn Oostenrijk en Duitsland ook wel aardig, en in een aantal andere landen de (veelal met EU-geld gesponsorde) hoofdwegen.
Dat is inderdaad waar, maar ik denk niet dat dat geheel in verhouding staat kosten/kwaliteit. Vergeet ook niet dat Nederland maar klein is en redelijk dichtbevolkt en er dus in totaal naar verhouding maar weinig weg onderhouden hoeft te worden door het betalen van veel mensen.
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Milieuzones in Nederland

Post by capricelimburg »

Verbaast me toch weer dat een gemeente zo maar 17 miljoen aan belastinggeld kan weggeven omdat dan zogenaamd de lucht in Amsterdam schoner wordt. Paar van die groene rakkers die in de gemeenteraad de wereld zitten te redden met het geld van een ander... hoezo hoog in de bol
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Milieuzones in Nederland

Post by Pavement Pounder »

Die Eurozones zijn de transporteurs al een paar jaar een doorn in het oog, eerst gigantische boetes en daarna verplicht nieuwe voertuigen aanschaffen.
Gemeente vervoer bedrijf Amsterdam kreeg een paar jaar uitstel om het wagenpark te vervangen.
Wij moesten toen ook zo maar even 50 nieuwe vrachtautos aanschaffen, eerst roetfilters en toen weer Euro IV en nu Euro V.
We moeten ook wat vaker een nieuwe auto kopen zegt Rutte toch ?
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Milieuzones in Nederland

Post by HarleyRob »

Rutte? Who the fok is Rutte? We zien hem nauwelijks...... Prutser.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Milieuzones in Nederland

Post by Ranch73 »

(s) 8)
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Milieuzones in Nederland

Post by Detroitsteel »

En zo gaat dit land langzaam maar zeker ten onder!

Totaal niet doordachte maatregelen die de laatste tijd hals over de kop genomen worden is daar hoofd oorzaak van...
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Milieuzones in Nederland

Post by HarleyRob »

HarleyRob wrote:Rutte? Who the fok is Rutte? We zien hem nauwelijks...... Prutser.
Hij was net op TV: ''Gesprek met de minister-president''. Hij zei dat hij verbaasd was over het feit dat de Nederlanders niet nog eens 4 tot 6 MLD willen bezuinigen, want ''het is minder dan 1% van 600 Miljard, het totaalbudget van heel Nederland''.

Hij snapt het echt niet hè.......

Geachte heer Rutte, neem van mij aan: als je de burgers nog meer gaat korten, zal dat de economische groei alleen maar vertragen. Lastenverlichting zorgt voor groei, lastenverzwaring voor krimp. Is niet zo moeilijk.
chiel
Posts: 1365
Joined: Tue Jun 22, 2004 10:24 pm

Re: Milieuzones in Nederland

Post by chiel »

Ja had ook eens boete vanuit Amsterdam, :x :x :x :x :x :x :x :x
Gelukkig na aanvechten via meerts.nl kwam het geld retour. :D :D :D

Mijn auto/vrachtwagen is toch toegelaten voor de openbare weg?

Vrije doorgang van goederen en personen wordt er toch zo hard geroepen in dat %$^%$^ Europa?

Adem in adem uit adem in, ach ik doe gewoon waar ik zin in heb (en nog kan betalen :oops: )
Post Reply