Los chassis onder auto RDW goedgekeurd ?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Summerboy
Posts: 218
Joined: Thu Apr 01, 2004 11:39 pm

Los chassis onder auto RDW goedgekeurd ?

Post by Summerboy »

Hey,

Weten jullie als je een chassis op bijgaande link onder je auto hebt dit door de RDW toegelaten wordt bij een kentekenkeuring? Het gaat er om dat in dit geval de Mustang die ik te koop heb zien staan vanuit de fabriek aan de voorzijde een subframe heeft en er onder de carrosserie normaal gesproken geen balken lopen.

http://image.mustangandfords.com/f/misc ... hassis.jpg
Last edited by Summerboy on Wed Jul 03, 2013 7:29 pm, edited 1 time in total.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Los chassis onder auto RDW goedgekeurd ?

Post by Corp »

als je er sfc's tussen last heb je bijna hetzelfde. Volgens de letter van de wet zal het wel niet mogen, gewoon mondje dicht houden... zien ze denk ik toch niet
chiel
Posts: 1365
Joined: Tue Jun 22, 2004 10:24 pm

Re: Los chassis onder auto RDW goedgekeurd ?

Post by chiel »

Corp wrote:als je er sfc's tussen last heb je bijna hetzelfde. Volgens de letter van de wet zal het wel niet mogen, gewoon mondje dicht houden... zien ze denk ik toch niet
Bij het RDW werken echt wel auto-jongens, die zien dat heus wel, maar als het netjes en goed is verwacht ik geen probleem.
Summerboy
Posts: 218
Joined: Thu Apr 01, 2004 11:39 pm

Re: Los chassis onder auto RDW goedgekeurd ?

Post by Summerboy »

Ik heb vandaag de RDW gebeld. Omdat er nu een zelfdragend chassis onder gekomen is en de originele motor er niet meer in zit moet er een identiteitsonderzoek plaats vinden. Kan zelfs een typegoedkeuring op Lelystad betekenen en dan nog ben je niet zeker van een kenteken.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Los chassis onder auto RDW goedgekeurd ?

Post by Corp »

Lekker slapende honden wakker maken
Summerboy
Posts: 218
Joined: Thu Apr 01, 2004 11:39 pm

Re: Los chassis onder auto RDW goedgekeurd ?

Post by Summerboy »

Corp wrote:Lekker slapende honden wakker maken
Nee weet je wat slim is ? Een $ 40.000 auto in Amerika kopen en er dan achter komen dat je er in Nederland geen kenteken op krijgt. Altijd weer lekker zo'n forum :P :P :P
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Los chassis onder auto RDW goedgekeurd ?

Post by Corp »

Zeg dan dat 't om een aankoop gaat en niet een bouwproject. Bedrag is ook van belang...blij dat je dat ff hebt kunnen melden
Summerboy
Posts: 218
Joined: Thu Apr 01, 2004 11:39 pm

Re: Los chassis onder auto RDW goedgekeurd ?

Post by Summerboy »

Corp wrote:Zeg dan dat 't om een aankoop gaat en niet een bouwproject. Bedrag is ook van belang...blij dat je dat ff hebt kunnen melden
Eerst Ff goed lezen :(
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Los chassis onder auto RDW goedgekeurd ?

Post by takel »

Op dit forum zijn inderdaad veel miscommunicaties doordat topic starters onvolledig zijn in het verstrekken van de informatie betreffende hun vraagstukken... :!:
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Los chassis onder auto RDW goedgekeurd ?

Post by gerrutcamaro »

hoe duidelijk afwijkend is de motor?
Summerboy
Posts: 218
Joined: Thu Apr 01, 2004 11:39 pm

Re: Los chassis onder auto RDW goedgekeurd ?

Post by Summerboy »

takel wrote:Op dit forum zijn inderdaad veel miscommunicaties doordat topic starters onvolledig zijn in het verstrekken van de informatie betreffende hun vraagstukken... :!:
Of de informatie niet goed gelezen wordt.... :oops:

Wat betreft de motor, injectie en 8 inlaatkelken erop valt wel een beetje op. Ik heb bij een RDW keuring wel eens de vraag gehad of de originele er nog in zat, was ik zo eerlijk om nee te zeggen. Kon ik weer een nieuwe afspraak maken en dan zelf aan te tonen wat voor een motor er dan wel in zit......
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Los chassis onder auto RDW goedgekeurd ?

Post by takel »

Summerboy wrote:Of de informatie niet goed gelezen wordt....
Nee jij hebt het later veranderd.. Er stond eerst niet bij dat je een mustang te koop had zien staan, dus dachten "wij" dat je zo'n chassis wilde gaan kopen om onder je wagen te bouwen..
Summerboy
Posts: 218
Joined: Thu Apr 01, 2004 11:39 pm

Re: Los chassis onder auto RDW goedgekeurd ?

Post by Summerboy »

:holy:
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Los chassis onder auto RDW goedgekeurd ?

Post by takel »

BAD boy! :arrow:
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Los chassis onder auto RDW goedgekeurd ?

Post by Renev »

Feit blijft dat je geen slapende honden moet wakker maken, laat hun maar eens aantonen dat het er niet onder hoort :P :P
Mijn ervaring(en) met het RDW is dat als je jezelf een beetje onnozel opstelt je een heel eind komt. (ohh is dat echt zo goh dat heb ik nooit geweten)
Als je een beetje de wise-guy uit gaat lopen hangen of gewoon arrogant doet en een grote bek opzet dan heb je mooi een probleem of je nou wel of niet in je recht staat.
Post Reply