1983 Stepside

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: 1983 Stepside

Post by kikkegek »

wat een onwijs cool project!

ik ga deze volgen Xander.....heel gaaf!
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 1983 Stepside

Post by mercury1970 »

Corp wrote::?: wie?
I will take the Blame...... mijn oprechte excuses om je Topic te vervuilen; op het moment leek me dat dikke humor..... :oops:
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1983 Stepside

Post by Corp »

Die foto van Ron Jeremy heb ik me niet aan gestoord hoor :lol:
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 1983 Stepside

Post by mercury1970 »

Corp wrote:Die foto van Ron Jeremy heb ik me niet aan gestoord hoor :lol:
Top! :thumbs: Back ontopic: heb je die f#cking clipjes nu nog kunnen vinden?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1983 Stepside

Post by Corp »

nee LOL, zitten tie wraps omheen nu tijdelijk :D
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1983 Stepside

Post by Corp »

pomp en rommel allemaal compleet aangesloten en werkend

Image

bobine, map sensor en een andere map (3 bar) voor de trc-2 retard

Image

interieur deels weer in elkaar

Image

It's ALIVE!! :lol: :lol:



alleen klein olielektje in de slang naar de SC, is nylon slang..zal wel een gaatje in zitten. 'T lekt zo op de waterpomp :(
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 1983 Stepside

Post by Ranch73 »

Netjjuzzzz,dat er iets niet meewerkt (lek-afbreekt-defect) is meestal als het voor jezelf is,keep on going 8)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1983 Stepside

Post by Corp »

Belangrijkste is dat het loopt, zou zomaar her en der wat mis kunnen zijn want een hele boel is zelfbouw incl., de kabelboom (je kunt ook zien dat er een contact geschakelde oude HEI draad ff rap met wat draden van de ontsteking is verbonden) en als je alle kabels zelf bouwt sluipt er al gauw een foutje in.

Moet ook nog een WBO2 aansluiten, de crankcase evac (moet nog een venturi pijp in de uitlaat lassen) en wat andere kleine zaken (zoals de druk klep met vat voor de radiator want dat is niet aangesloten en aan de bestuurderskant spuit 't water er gewoon uit nu)

Verder is wel alles mooi lekdicht, incl. de zelfbouw leidingen voor de bak koeler achteraan. 'T enige is dat die header wrap altijd zo gigantisch meurt de eerste paar keer bij warm worden.. net een brood bakkerij alleen dan wat chemischer :)
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: 1983 Stepside

Post by kikkegek »

kikke! nothing beats that whistle sound!!!...hehehehe
bundie
Posts: 488
Joined: Tue Mar 17, 2009 2:23 am

Re: 1983 Stepside

Post by bundie »

mooie build!


ondanks dat je het zelf een snelle build vind....toch nog oog voor de kleine dingen!

super dik ding!
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1983 Stepside

Post by Corp »

Ging ook allemaal weer veel te soepel... dat kon nooit lang goed gaan voor er weer een gigantische stok in de spaken kwam en jawel hoor. De motor start en loopt goed maar na een minuut of wat geen benzine meer. De surge tank die de efi pomp van kwastenreiniger voorziet trok helemaal leeg. Op een of andere manier pompte de mech. pomp dus geen peut naar dat vat toe. Pomp eraf, hmm... zat er gewoon goed in. De pushrod lag er niet naast. Pomp is nieuw dus kapot kan haast niet. Dan maar de leidingen controleren... alles goed aangesloten? jawel..allemaal goed. Dan maar kijken of de pomp benzine aantrekt uit de tanks via de schakelklep. Blijkt ineens dat beide tanks geen benzine doorgeven. De leiding trekt vacuum... WTF? De tanks zijn er dus onderuit geweest en er is daar zeer weinig ruimte om de slangen aan te sluiten dus ik had ze wat langer gelaten zodat ik ze nog net aan kon sluiten met de tank bijna op de plek zodat je de arm er nog tussen kon steken. Misse boel dus. De leidingen uit de sending unit en die op 't frame zitten heel dicht op elkaar en met de langere slangen knikken die en zitten potdicht. GRRRR!! Da's nie best. Dit is ook zo een stom gemaakt systeem. Wordt af fabriek in elkaar gezet zonder de cabine erop. Bij een fleetside kun je er nog een beetje bij, bij de stepside niet. Stepje eraf? Vergeet 't maar, een paar bouten zitten op een plek waar je niet bij komt (bouten en moeren in rvs ipv originele prut met ingelaste moerplaatjes). Dat wordt dan echt een probleem. Keuze is dan of cabine omhoog of de bak. Heb gekozen voor de bak maar niet 100% zeker of ik er bij kon. Met een hoop gepiel en gepruts toch gelukt.

bakje omhoog
Image

hier moet je dus lekker zitten pielen en dat aan beide kanten
Image

lekker prutsen met tangetjes en schroevendraaiers ^%$#^%^#%$^#$%^karamba!!
Image

maar het is toch gelukt, gelijk de achterlamp bezels zwart gemaakt. Alu was geoxideerd en ben geen poetser
Image

starten en lopen, druk blijft goed...mech pomp houdt met gemak 't vaatje vol ook bij hoge toeren.

Nu nog wat laatste dingetjes fixen zoals de juiste knock sensor (heb eentje van een eerder systeem met losse EST en niet van een $8d met de ESC op de calpack, weerstand is anders zodat bij 5v van de pullup weerstand er geen signaal komt met een fijne code 43 als gevolg), lekje in zelf gefröbelde thermostaathuis fixen (bagger china alu met een boel verontreinigingen erin) en 1 druppelende kachelslang. Er is licht aan het einde van de tunnel :)

bundie
Posts: 488
Joined: Tue Mar 17, 2009 2:23 am

Re: 1983 Stepside

Post by bundie »

gewoon een dik ding!

wat schat je qua vermogen in?
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: 1983 Stepside

Post by kikkegek »

Kikkegek

IK WIL OOK EEN SUPERCHARGER!!!!
martijnv8
Posts: 22
Joined: Sun Jan 31, 2010 10:58 am

Re: 1983 Stepside

Post by martijnv8 »

gvd dat ziet er weer geweldig uit!!!!
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: 1983 Stepside

Post by RickyV8 »

Geweldig!!
Post Reply