1983 Stepside
Posted: Mon Jul 08, 2013 11:43 pm
Mijn steppertje had wat aandacht nodig en naast mijn andere geschroef en gefröbel heb ik die ook maar aangepakt want er zat roest in de parafaan met lekkage en electrische storingen tot gevolg. 'T water liep zo het zekeringskastje in.
Zo zag het ding eruit
en dit is dus de boosdoener..die vieze witte rommel
Na demontage en wat hakken en zagen.. uh oh!
beetje lassen en slijpen
alleen... wat ziet de rest er ook als een vieze bende uit...en niet genoeg vermogen, te weinig versnellingen en de bak is toch al kapot (TH400, 2e ligt eruit)
Wat te doen.. nou ik ben eens gaan snuffelen in mijn voorraad reserve onderdelen en vond nog wat leuke spullen
Ouwe trick flow kopjes met dekseltjes
verder nog een P600b supercharger setje, een complete 3rd gen F body serpentine (weg met die jankende V snaren) en een boel andere spullen.. Dan maar wat nieuws bouwen et voila.. dit is 't geworden
de oude rommel er uit
verder slopen
humm...meer ellende
alles weer klaar
onderkant met anti steenslag spul gedaan. 'T is geen show auto/alles nieuw zoals enkele van mijn anderen. Dit is een quicky revamp/resto.
ik heb allemaal vers gepoedercoat spul, zoals radiator frame, binnenspatborden e.d.
een reserve 700R4 die nog in de hoek lag... dat komt mooi uit
hop erin...
intercooler & buizen klaar gemaakt en de SC zwart gemaakt, vond dat anders niet mooi
dit kinder radiatortje moet wijken
blow off valve & FMU
uitlaten opnieuw gedaan. Jammer dat de bullets roesten, als er gaten in zitten komt er RVS op (denk ook hier spintechs)
Mooi "gelijk" lopende pijpen ahum.. kon niet anders icm crossmember. Wel meer bodemspeling nu ten opzichte van hoe ik het eerst had (schraaptje mooi)
En toen vond ik vreemde plekken vocht op de brug.,..maar dat ruikt naar... benzine.
Yup, tank lek, klein pinholetje waar die mat op de straps zit. Dan maar beide eronderuit, en repareren
Een fatsoenlijke radiator.. en de buizen zijn ook zwart gecoat
tanks terug
en weer in elkaar en eronder
Volgende probleem is the aansluiting van de radiator. Onderkant heb ik verlast, de bovenkant is een groter probleem. 2x -12AN aansluiting. Dan maar een goedkoop china thermostaathuis verlassen (en die rommel last erg slecht)
en 't past ook nog
benzine systeem met surge tank. Gevoed door mech. pomp. De grote pomp is de eigenlijke injectiepomp
al met al begint 't toch weer een volle boel te worden met al die draden en prut...
Zo zag het ding eruit
en dit is dus de boosdoener..die vieze witte rommel
Na demontage en wat hakken en zagen.. uh oh!
beetje lassen en slijpen
alleen... wat ziet de rest er ook als een vieze bende uit...en niet genoeg vermogen, te weinig versnellingen en de bak is toch al kapot (TH400, 2e ligt eruit)
Wat te doen.. nou ik ben eens gaan snuffelen in mijn voorraad reserve onderdelen en vond nog wat leuke spullen
Ouwe trick flow kopjes met dekseltjes
verder nog een P600b supercharger setje, een complete 3rd gen F body serpentine (weg met die jankende V snaren) en een boel andere spullen.. Dan maar wat nieuws bouwen et voila.. dit is 't geworden
de oude rommel er uit
verder slopen
humm...meer ellende
alles weer klaar
onderkant met anti steenslag spul gedaan. 'T is geen show auto/alles nieuw zoals enkele van mijn anderen. Dit is een quicky revamp/resto.
ik heb allemaal vers gepoedercoat spul, zoals radiator frame, binnenspatborden e.d.
een reserve 700R4 die nog in de hoek lag... dat komt mooi uit
hop erin...
intercooler & buizen klaar gemaakt en de SC zwart gemaakt, vond dat anders niet mooi
dit kinder radiatortje moet wijken
blow off valve & FMU
uitlaten opnieuw gedaan. Jammer dat de bullets roesten, als er gaten in zitten komt er RVS op (denk ook hier spintechs)
Mooi "gelijk" lopende pijpen ahum.. kon niet anders icm crossmember. Wel meer bodemspeling nu ten opzichte van hoe ik het eerst had (schraaptje mooi)
En toen vond ik vreemde plekken vocht op de brug.,..maar dat ruikt naar... benzine.
Yup, tank lek, klein pinholetje waar die mat op de straps zit. Dan maar beide eronderuit, en repareren
Een fatsoenlijke radiator.. en de buizen zijn ook zwart gecoat
tanks terug
en weer in elkaar en eronder
Volgende probleem is the aansluiting van de radiator. Onderkant heb ik verlast, de bovenkant is een groter probleem. 2x -12AN aansluiting. Dan maar een goedkoop china thermostaathuis verlassen (en die rommel last erg slecht)
en 't past ook nog
benzine systeem met surge tank. Gevoed door mech. pomp. De grote pomp is de eigenlijke injectiepomp
al met al begint 't toch weer een volle boel te worden met al die draden en prut...