Dodge Charger 1972
Re: Dodge Charger 1972
Normaal is de kwaliteit van hooker veel beter dan hedman.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Re: Dodge Charger 1972
Zo in afwachting van m'n onderdelen en electra delen maar een ander deel van het project opgepakt.
En dat is m'n gesperde 83/4 as schoonmaken en geheel opknappen en sjonge jonge onder alle prut komt er een mooi asje vandaan.
Ongelooflijk hoe makkelijk alle bouten losgaan op Amerikaanse auto was dit een modern prut ding was alles al vastgeroest of afgebroken.
Ring en pinion zien er perfect uit ook geen glitters in de olie is een zuinig asje geweest.
Met behulp van mensen op het mopar forum precies kunnen uitvinden onder wat voor type auto dit komt en welk jaar en dat dit een platen sper is.
Had nog een set nieuwe remschoenen liggen nu onderweg nieuwe pakkingen en volledige nieuwe remmerij veertjes pinnetjes etc om weer goed te kunnen remmen.
Backing plates en remtrommels ook even goed opknappen en in de verf zetten nu alles toch uit elkaar ligt.
As denk ik een laag matte blanke lak erover ivm je alle orginele merktekens van de fabriekslijn nog erop staan en toch wel zonder om dat met zwart eroverheen te gaan hosen.
En dat is m'n gesperde 83/4 as schoonmaken en geheel opknappen en sjonge jonge onder alle prut komt er een mooi asje vandaan.
Ongelooflijk hoe makkelijk alle bouten losgaan op Amerikaanse auto was dit een modern prut ding was alles al vastgeroest of afgebroken.
Ring en pinion zien er perfect uit ook geen glitters in de olie is een zuinig asje geweest.
Met behulp van mensen op het mopar forum precies kunnen uitvinden onder wat voor type auto dit komt en welk jaar en dat dit een platen sper is.
Had nog een set nieuwe remschoenen liggen nu onderweg nieuwe pakkingen en volledige nieuwe remmerij veertjes pinnetjes etc om weer goed te kunnen remmen.
Backing plates en remtrommels ook even goed opknappen en in de verf zetten nu alles toch uit elkaar ligt.
As denk ik een laag matte blanke lak erover ivm je alle orginele merktekens van de fabriekslijn nog erop staan en toch wel zonder om dat met zwart eroverheen te gaan hosen.
Re: Dodge Charger 1972
:yeah: voor mijzelf een grote stap voorwaards ivm na alle bedrading zelf te verniewen en de tegenvaller dat de zekeringskast ook z'n best tijd had alles kunnen vervangen met wat geduld en tijd voor dit soort zekeringskastjes.
En gisteren eindelijk de stekkers weer opnieuw ingeplugged. En bijna alles werkte
Volgende zaken deden het niet:
Ruitenwisser motor maar hiervan was de bedrading ook helemaal verteerd en lag of open of slecht met tape beplakt dus deze nu losgeschroeft om open te maken en
nieuwe bedrading erop te solderen.
Achteruit rij verlichting denk dat het aan de bedrading ligt richting de automaat dit is het laatste stukje kabelboom wat ik ga vernieuwen
En m'n klap koplampen gaan niet open :hmmm:
En gisteren eindelijk de stekkers weer opnieuw ingeplugged. En bijna alles werkte
Volgende zaken deden het niet:
Ruitenwisser motor maar hiervan was de bedrading ook helemaal verteerd en lag of open of slecht met tape beplakt dus deze nu losgeschroeft om open te maken en
nieuwe bedrading erop te solderen.
Achteruit rij verlichting denk dat het aan de bedrading ligt richting de automaat dit is het laatste stukje kabelboom wat ik ga vernieuwen
En m'n klap koplampen gaan niet open :hmmm:
Re: Dodge Charger 1972
Zo ff verder gegaan met de trommel remmen backplates schoonmaken onder alle prut komt er altijd wel weer wat mooi's uit.
Van het weekeinde ff verfje overheen is alles weer netjes.
En vandaag zijn m'n nieuwe cilinders veertjes en pakkingen binnengekomen dus kan lekker aan de slag
Van het weekeinde ff verfje overheen is alles weer netjes.
En vandaag zijn m'n nieuwe cilinders veertjes en pakkingen binnengekomen dus kan lekker aan de slag
Re: Dodge Charger 1972
Alle pakkingen en remcilinders luchtfilter kickdown cable throttle cable headers etc etc binnen gekregen dus ik kan er voorlopig weer ff tegenaan.
Luchtfilter ff gepast en ja hoor veel te fanatiek en te groot Jammer want zag laatst een aluminium kap op Marktplaats met een "bulge" erin, had alles misschien net aan gepast.
Nu ff afwegen op zoek naar een racy kap of misschien project motorkap ook maar naar voren trekken en de slijptol erin planning is toch al helemaal uit de deur.
Vandaag eerst de remmerij van de achteras in orde maken de as iets bijwerken met zwarte verf en als ie uiteindelijk op de brug staat as uitmeten en ophang punten verplaatsen.
Achteras helemaal afgerond alle cilinders remmerij vernieuwd ankers gespoten en trommels. Ivm ik de ophangpunten nog verlast moeten worden de as zelf nog niet bijgewerkt met verf en een lakje.
Verder gegaan met m'n lokar bracket deze past niet geheel moest de boutgaten iets verder uitboren zodat de boutjes helemaal goed vastdraaiden in de intake.
Daarna de gaskabel gemonteerd wat een plezier van hoe dat allemaal doordacht en gemaakt is alles goed en stevig te monteren.
En een stuk cleaner dan alle kickdown linkage en veertjes zooi die ik ervoor had.
heb ook de kickdown cable die pas monteren als de auto weer is ene keer op de brug komt te staan.
Verders gegaan om m'n stuurkolom weer in elkaar te zetten ivm ik deze ook open had gemaakt ivm het contact slot door te meten en alles wat vast te zetten.
Nieuw chrome prulletje van een richting aanwijzer aan het maken want ondanks de melding het past past het toch niet na wat slijpen en schuren moet het goedkomen.
Daarna aftermarket stuurtje erop draadje met toeter natuurlijk niet normaal aan te sluiten dus dit word lekker een druk knop op het dashboard.
Aftermarket kachel aangesloten en eindelijk is een meevaller na alles door te meten kin ik deze zo aansluiten op m'n bestaande kabelboom van m'n oude kachel
En nog in de weer geweest met de bedrading aan te leggen om m'n klap koplampen weer te laten werken nu ff afwachten tot ik m'n relais binnen krijg en dan doen die het ook weer.
Luchtfilter ff gepast en ja hoor veel te fanatiek en te groot Jammer want zag laatst een aluminium kap op Marktplaats met een "bulge" erin, had alles misschien net aan gepast.
Nu ff afwegen op zoek naar een racy kap of misschien project motorkap ook maar naar voren trekken en de slijptol erin planning is toch al helemaal uit de deur.
Vandaag eerst de remmerij van de achteras in orde maken de as iets bijwerken met zwarte verf en als ie uiteindelijk op de brug staat as uitmeten en ophang punten verplaatsen.
Achteras helemaal afgerond alle cilinders remmerij vernieuwd ankers gespoten en trommels. Ivm ik de ophangpunten nog verlast moeten worden de as zelf nog niet bijgewerkt met verf en een lakje.
Verder gegaan met m'n lokar bracket deze past niet geheel moest de boutgaten iets verder uitboren zodat de boutjes helemaal goed vastdraaiden in de intake.
Daarna de gaskabel gemonteerd wat een plezier van hoe dat allemaal doordacht en gemaakt is alles goed en stevig te monteren.
En een stuk cleaner dan alle kickdown linkage en veertjes zooi die ik ervoor had.
heb ook de kickdown cable die pas monteren als de auto weer is ene keer op de brug komt te staan.
Verders gegaan om m'n stuurkolom weer in elkaar te zetten ivm ik deze ook open had gemaakt ivm het contact slot door te meten en alles wat vast te zetten.
Nieuw chrome prulletje van een richting aanwijzer aan het maken want ondanks de melding het past past het toch niet na wat slijpen en schuren moet het goedkomen.
Daarna aftermarket stuurtje erop draadje met toeter natuurlijk niet normaal aan te sluiten dus dit word lekker een druk knop op het dashboard.
Aftermarket kachel aangesloten en eindelijk is een meevaller na alles door te meten kin ik deze zo aansluiten op m'n bestaande kabelboom van m'n oude kachel
En nog in de weer geweest met de bedrading aan te leggen om m'n klap koplampen weer te laten werken nu ff afwachten tot ik m'n relais binnen krijg en dan doen die het ook weer.
Re: Dodge Charger 1972
Aftermarket stuurtje erop draadje met toeter natuurlijk niet normaal aan te sluiten dus dit word lekker een druk knop op het dashboard.
Aftermarket kachel aangesloten en eindelijk is een meevaller na alles door te meten kon ik deze zo aansluiten op m'n bestaande kabelboom van m'n oude kachel
En nog in de weer geweest met de bedrading aan te leggen om m'n klap koplampen weer te laten werken nu ff afwachten tot ik m'n relais binnen krijg en dan doen die het ook weer.
Verders onderweg nieuwe 2 speed ruitenwisser motor met weerstand, kabelboom hiervoor maak ik zelf soldeer stekkertjes genoeg en oude plastic stekkerhuis is nog goed.
Had nog van die oude gaskoplampen welke het nog wel goed deden maar wil toch de overstap maken naar xenon beetje oud beetje nieuw en angel eyes.
Natuurlijk zit alles niet mee
met het aansluiten van m'n nieuwe koplampen werd m'n gevoel al bevestigd dat de bedrading van m'n verlichting ook niet denderend was bevestigd.
Dus ach rijden doen we toch al niet dit jaar dus ga die kabelboom ook maar opnieuw aanleggen.
Ga dit wel doen met relais zodat de spanning over het dashboard laag blijft en de toekomst ook problem uit zullen blijven.
Daarnaast me headers in de hittebestendige primer en VHT cast iron gezet resultaat ben ik zeer tevreden over. Hoe lang de verf erop blijft zitten is altijd maar weer de vraag.
Aftermarket kachel aangesloten en eindelijk is een meevaller na alles door te meten kon ik deze zo aansluiten op m'n bestaande kabelboom van m'n oude kachel
En nog in de weer geweest met de bedrading aan te leggen om m'n klap koplampen weer te laten werken nu ff afwachten tot ik m'n relais binnen krijg en dan doen die het ook weer.
Verders onderweg nieuwe 2 speed ruitenwisser motor met weerstand, kabelboom hiervoor maak ik zelf soldeer stekkertjes genoeg en oude plastic stekkerhuis is nog goed.
Had nog van die oude gaskoplampen welke het nog wel goed deden maar wil toch de overstap maken naar xenon beetje oud beetje nieuw en angel eyes.
Natuurlijk zit alles niet mee
met het aansluiten van m'n nieuwe koplampen werd m'n gevoel al bevestigd dat de bedrading van m'n verlichting ook niet denderend was bevestigd.
Dus ach rijden doen we toch al niet dit jaar dus ga die kabelboom ook maar opnieuw aanleggen.
Ga dit wel doen met relais zodat de spanning over het dashboard laag blijft en de toekomst ook problem uit zullen blijven.
Daarnaast me headers in de hittebestendige primer en VHT cast iron gezet resultaat ben ik zeer tevreden over. Hoe lang de verf erop blijft zitten is altijd maar weer de vraag.
Re: Dodge Charger 1972
Zo tijdje ff weg geweest verbouwing en voor het werk Singapore slokte alle tijd op.
Wel bezig geweest met xenon aan te sluiten 3 verschillende soortjen setjes geprobeerd ivm niet alles zo past ivm de diepte van de koplamp.
Nou nog m'n laatste stekkertjes bestellen zodat alles netjes op elkaar aan sluit.
Daarnaast meteen een nieuwe accu erin heb gekozen voor een 50ah Optima Red Top met zij aansluitingen altijd handig.
2-speed ruitenwisser motor ging niet ivm ik veel meer moest aanpassen. Uiteindelijk voor een zeer goede prijs een gereviseerde 3 speed motor gekocht deze aangesloten.
Hij werkt maar nog niet helemaal correct moet ff uit zien te vinden welk stekkertje waar gaat.
En heb m'n headers gemonteerd dit ging allemaal redelijk moest wel m'n stuurstang los slaan ivm deze door de headers loopt.
En om de bouten overal erin te draaien is ook een uitdaging en kan dus overal niet een bout indraaien. Dit zal denk ik wel gaan lekken uiteindelijk.
En voor 2 bougies zal ik haakse doppen met sokjes moeten doen ivm deze worden geblokkeerd door de headers als men dit iets naar buiten had gebogen ging dit allemaal makkelijk en ruimte genoeg. Maar heb geen deuken of bochten moeten wringen om ze erin te krijgen dus dat was de meevaller.
Auto staat nu nog op de brug dus lekker tempo aan het maken ivm de uitlaat weer aan elkaar lassen en nu de volgende dingen tackelen
In bestelling header studs en bougie kabel pericelen
Elektra afronden ivm ik allemaal relais heb voor m'n verlichting en klapkoplampen
Ruitenwisser motor bedrading correct aanlsuiten
83/4 sper as monteren waarvan alle remmerij vernieuwd van is
Nieuwe bladveren
Kickdown cable van lokar aansluiten
2 inch spacer tussen de carb en intake monteren
de break in v/d motor doen en dan pas alle elektra intapen/inpakken
Wel bezig geweest met xenon aan te sluiten 3 verschillende soortjen setjes geprobeerd ivm niet alles zo past ivm de diepte van de koplamp.
Nou nog m'n laatste stekkertjes bestellen zodat alles netjes op elkaar aan sluit.
Daarnaast meteen een nieuwe accu erin heb gekozen voor een 50ah Optima Red Top met zij aansluitingen altijd handig.
2-speed ruitenwisser motor ging niet ivm ik veel meer moest aanpassen. Uiteindelijk voor een zeer goede prijs een gereviseerde 3 speed motor gekocht deze aangesloten.
Hij werkt maar nog niet helemaal correct moet ff uit zien te vinden welk stekkertje waar gaat.
En heb m'n headers gemonteerd dit ging allemaal redelijk moest wel m'n stuurstang los slaan ivm deze door de headers loopt.
En om de bouten overal erin te draaien is ook een uitdaging en kan dus overal niet een bout indraaien. Dit zal denk ik wel gaan lekken uiteindelijk.
En voor 2 bougies zal ik haakse doppen met sokjes moeten doen ivm deze worden geblokkeerd door de headers als men dit iets naar buiten had gebogen ging dit allemaal makkelijk en ruimte genoeg. Maar heb geen deuken of bochten moeten wringen om ze erin te krijgen dus dat was de meevaller.
Auto staat nu nog op de brug dus lekker tempo aan het maken ivm de uitlaat weer aan elkaar lassen en nu de volgende dingen tackelen
In bestelling header studs en bougie kabel pericelen
Elektra afronden ivm ik allemaal relais heb voor m'n verlichting en klapkoplampen
Ruitenwisser motor bedrading correct aanlsuiten
83/4 sper as monteren waarvan alle remmerij vernieuwd van is
Nieuwe bladveren
Kickdown cable van lokar aansluiten
2 inch spacer tussen de carb en intake monteren
de break in v/d motor doen en dan pas alle elektra intapen/inpakken
Re: Dodge Charger 1972
Is weer ff tijdje geleden en boeltje heeft ook ff stil gestaan ivm ik 2 x naar Singapore moest voor m'n werk feestdgn etc.
Nu weer letterlijk de draad aan het oppakken m'n kabelboom zit helemaal in elkaar voor m'n motor en verlichten her en der wat kinderziektes verhelpen.
Koplampen vielen tegen de Angel eyes om de lamp lichten maar heel matig op al diverse lampjes and power leds geprobeerd :sucks:
Dus nu een andere set besteld waar er al ledjes in zitten en je kan bijv de helft laten knipperen met je knipperlicht of enig ander scenario bedenken.
Tussentijd m'n header studs binnen gekregen vanuit de UK en gemonteerd dus dat zit ook allemaal goed op z'n plek.
2 inch spacer gemonteerd bij de Carb zit er netjes uit foto's volgen nog, m'n kickdown cable aangesloten ondanks dat de bracket heel duur was voor zoiets simpels de complete set werkt perfect.
Me opgeknapte 3 speed ruitenwisser motor binnengekregen van Summit stukken goedkoper dan op E-bay en andere toko's het aanbeiden. Dan moest je al 200 usd betalen voor een oude verroeste. Moest wel ff zoeken want kon hem niet vinden als ik m'n auto type invulde of enig iets uit die periode.
Maar voor 77 usd vind ik het een koopje voor een 3-speed.
http://www.summitracing.com/parts/aaz-40-370
Gisteren alles eindelijk werkend gekregen had er kopzorgen van ivm de bedrading uiteindelijk lag het probleem in een goede aarde voor je schakelaar/ draaiknop.
Electriciteit nu zeer veel geleerd en gedaan hoewel volgende keer ik de kabelboom kant en klaar zou bestellen in de US ivm de uren die ik erin heb zitten veel meer zijn.
Nu weer letterlijk de draad aan het oppakken m'n kabelboom zit helemaal in elkaar voor m'n motor en verlichten her en der wat kinderziektes verhelpen.
Koplampen vielen tegen de Angel eyes om de lamp lichten maar heel matig op al diverse lampjes and power leds geprobeerd :sucks:
Dus nu een andere set besteld waar er al ledjes in zitten en je kan bijv de helft laten knipperen met je knipperlicht of enig ander scenario bedenken.
Tussentijd m'n header studs binnen gekregen vanuit de UK en gemonteerd dus dat zit ook allemaal goed op z'n plek.
2 inch spacer gemonteerd bij de Carb zit er netjes uit foto's volgen nog, m'n kickdown cable aangesloten ondanks dat de bracket heel duur was voor zoiets simpels de complete set werkt perfect.
Me opgeknapte 3 speed ruitenwisser motor binnengekregen van Summit stukken goedkoper dan op E-bay en andere toko's het aanbeiden. Dan moest je al 200 usd betalen voor een oude verroeste. Moest wel ff zoeken want kon hem niet vinden als ik m'n auto type invulde of enig iets uit die periode.
Maar voor 77 usd vind ik het een koopje voor een 3-speed.
http://www.summitracing.com/parts/aaz-40-370
Gisteren alles eindelijk werkend gekregen had er kopzorgen van ivm de bedrading uiteindelijk lag het probleem in een goede aarde voor je schakelaar/ draaiknop.
Electriciteit nu zeer veel geleerd en gedaan hoewel volgende keer ik de kabelboom kant en klaar zou bestellen in de US ivm de uren die ik erin heb zitten veel meer zijn.
Re: Dodge Charger 1972
En bij deze wat foto's blauwe kabels worden nog vervangen voor rode en her en der nog wat opruimen.
Re: Dodge Charger 1972
Eindelijk alle bedrading klaar kinderziektes eruit en wat nieuwe lampjes en alles brand weer ruitenwisser werkt klaplampen.
Voor mij een gigantisch leer project ivm ik zeer weinig ervaring had met auto electra. Maar nu compleet nieuwe bedrading zekeringkast en relais ingebouwd:D
Nu ff wachten tot er een brug vrij komt en dan de volgende dingen startmotor achteras en uitlaat
Voor mij een gigantisch leer project ivm ik zeer weinig ervaring had met auto electra. Maar nu compleet nieuwe bedrading zekeringkast en relais ingebouwd:D
Nu ff wachten tot er een brug vrij komt en dan de volgende dingen startmotor achteras en uitlaat
Re: Dodge Charger 1972
Goed bezig Crash!
Benieuwd hoe die koplampen er op straat in het donker uitzien!
Zolang je, je naam maar geen eer aan doet als je er eenmaal mee op de weg zit haha
Succes man, goed bezig!
Benieuwd hoe die koplampen er op straat in het donker uitzien!
Zolang je, je naam maar geen eer aan doet als je er eenmaal mee op de weg zit haha
Succes man, goed bezig!
Re: Dodge Charger 1972
Die koplampen zien er gaaf uit zeg, waar heb je deze vandaan? Als ik zo brutaal mag zijn
Is het een kwestie van lampen omwisselen of komt hier nog wat meer hoge school elektavaardigheden bij kijken. Ik heb enkele koplampen in mijn pick up zitten en dit lijkt me super om in de C10 te bouwen.
Is het een kwestie van lampen omwisselen of komt hier nog wat meer hoge school elektavaardigheden bij kijken. Ik heb enkele koplampen in mijn pick up zitten en dit lijkt me super om in de C10 te bouwen.
Re: Dodge Charger 1972
Heb ze van E-bay de ledjes hebben een set draadjes die je moet aansluiten bij je licht niet al te moeilijk.
APK zijn ze wel afkeur ivm het lichtbeeld verstrooid is dus heb zelf een standaard extra set liggen met E-keur.
http://www.ebay.com/itm/251772897214?_t ... EBIDX%3AIT
APK zijn ze wel afkeur ivm het lichtbeeld verstrooid is dus heb zelf een standaard extra set liggen met E-keur.
http://www.ebay.com/itm/251772897214?_t ... EBIDX%3AIT