Caprice 1980 verwarming

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Caprice 1980 verwarming

Post by Bromgabber »

Mijn Caprice uit 1980, word de kachel niet echt heel warm van.
Maar daar in tegen als ik de knop naar koud gooi, veranderd er niet heel veel aan de temperatuur.
Het motorblokie word wel redelijk warm, als ik begin met rijden word hij op een gegeven moment zon 95 graden daarna gaat de thermostaat open en zakt naar iets van 65 graden en blijft daar eigenlijk wel op hangen de rest van de tijd.
Nou ga ik me koelvloeistof toch nog vervangen en neem ik de thermostaat ook even mee.
Denk gewoon voor een 90graden thermostaat.
Maar ik vermoed dat het "warm water regel klepje naar kachelradiateur" niet helemaal lekker meer werkt het kabeltje erop gaat wel heen en weer maar gebeurd verder weinig met de temperatuur, maar hoe noemen ze die in Amerika? :?
Of zijn er andere bekende problemen die dit veroorzaken?
harry_clamshell
Posts: 1521
Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm

Re: Caprice 1980 verwarming

Post by harry_clamshell »

verstopte kachelradiateur
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Caprice 1980 verwarming

Post by Bromgabber »

Niet bij stil gestaan..
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid ;)
Maar dan moet het halve dashboard eruit zeker?
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Caprice 1980 verwarming

Post by chevystan67 »

heater core valve, maar je kan idd proberen je kachelradiateur door te spoelen, ff de slangen bij je schutbord eraf, dan met de tuinslang eerst de ene kant, en steeds wisselen met de andere kant net zolang tot er schoon water uitkomt.

en anders als je kachelradiateur kapot is, heb ik nog een nieuwe voor een leuk prijssie
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Caprice 1980 verwarming

Post by Bromgabber »

chevystan67 wrote:heater core valve, maar je kan idd proberen je kachelradiateur door te spoelen, ff de slangen bij je schutbord eraf, dan met de tuinslang eerst de ene kant, en steeds wisselen met de andere kant net zolang tot er schoon water uitkomt.

en anders als je kachelradiateur kapot is, heb ik nog een nieuwe voor een leuk prijssie
Top ga het eerst eens proberen te spoelen inderdaad :)
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Caprice 1980 verwarming

Post by Lennard »

word die klep voor warm/koud niet bediend door motor vacuum ?

Groeten lennard
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Caprice 1980 verwarming

Post by Bromgabber »

Het heeft even geduurt maar vandaag lekker bezig geweest.
Koelsysteem en kachelradiateur lekker door gespoeld viel mij mee wat er allemaal mee kwam.
Zit nu ook weer verse koelvloeistof in :).
De tweede kabel aan de hevel van de verwarming was afgebroken deze had ik nog niet gezien :oops:
Die weer vast gezet, nou kan de verwarming veer versteld worden.
Komt warmte uit maar denk dat de constructie er van het gewoon niet warmer krijg in de ruimte van een station..
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Caprice 1980 verwarming

Post by Supervaags »

De thermostaat inmiddels ook vervangen? 65 graden toch wel een beetje aan de koude kant lijkt me, dat kan/mag toch wel wat hoger.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Caprice 1980 verwarming

Post by Bromgabber »

Supervaags wrote:De thermostaat inmiddels ook vervangen? 65 graden toch wel een beetje aan de koude kant lijkt me, dat kan/mag toch wel wat hoger.
Dat ga ik ook nog doen inderdaad.
Maar omdat hij eerst wel oploopt en dan de thermostaat open gooit en zakt en dan blijft hij daar op staan.
Lijkt mij geen thermostaat werk, dan zou hij hoger blijven of zie ik dat verkeerd?
Vervangen moet ik heb toch wel, zal ook wel oud wezen ;)
Post Reply