Benzinetank terug plaatsen, wat komt er bij kijken? met Foto

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Subchev
Posts: 1
Joined: Sun Aug 17, 2014 5:11 pm

Benzinetank terug plaatsen, wat komt er bij kijken? met Foto

Post by Subchev »

Beste Mensen,

Ik heb een oude suburban van 1977 op lpg, de WB word is me te veel en wil graag op benzine rijden. Alleen dit is ooit een keer gedemonteerd om plaats te maken voor de lpg tank.

Alles moet opnieuw aangesloten worden, wie kan me een eindje opweg helpen om aan te geven waar ik alles op aan moet sluiten. De lpg moet verwijderd worden, tips? Ben namelijk nog niet bekent met het sleutelen aan de motor (inlaat) van mijn suburban.

Het is een 5.7 liter die vermoedelijk een keer uit een Van hierin is geplaatst.

Hier enkele foto's van hoe het erbij zit:

Image

Image

Image

Image

Image


Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, eventueel dingen met afbeeldingen/ paint aan te wijzen dat zou super zijn.

Alvast bedankt!
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Benzinetank terug plaatsen, wat komt er bij kijken? met

Post by Supervaags »

Dat ziet er opgeruimd uit :P Ik zie volgens mij in ieder geval een afgedopte benzine leiding.

Onlangs heb ik dit ook gedaan, bij mij kwam er uiteindelijk iets meer bij kijken dan ik in de eerste instantie had verwacht. Denk aan o.a; andere benzine tank, carb loshalen & schoonmaken/nakijken(ivm uitdroging, dus ook nieuwe pakkingen etc..), choke aanpassen(ik zie dat die van jou al handmatig is..?), nieuwe brandstof pomp en nieuwe benzine leiding + filter..

Tips wbt het verwijderen van de lpg instalatie? nou ja, alles moet er zo ongeveer uit :P , ik heb alleen de bedrading van onder het dashboard naar de plek van de tank laten zitten. De gasleiding mag je voor een gedeelte laten zitten, dan moet je hem wel afknippen op het punt waar die de motorruimte in komt(ik heb hem gewoon helemaal weg gehaald).
Het is voor je rug ook wat prettiger trouwens als de lpg tank niet al te vol zit :)
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Benzinetank terug plaatsen, wat komt er bij kijken? met

Post by franky »

vooral de slangen vervangen, zo te zien zijn ze al aardig oud, je zal niet de eerste en de laaste zijn waavan zijn auto affikt door slechte benzine slangen , carbaratuur zal je moeten reviseren, na jarenlang droog gestaan te hebben is alles versleten (geen smering), brandstofpomp zal ook wel uitgedroogd zijn. dus tis effe werk :)
Alain007
Posts: 91
Joined: Sun Mar 14, 2010 8:22 pm

Re: Benzinetank terug plaatsen, wat komt er bij kijken? met

Post by Alain007 »

franky wrote:vooral de slangen vervangen, zo te zien zijn ze al aardig oud, je zal niet de eerste en de laaste zijn waavan zijn auto affikt door slechte benzine slangen , carbaratuur zal je moeten reviseren, na jarenlang droog gestaan te hebben is alles versleten (geen smering), brandstofpomp zal ook wel uitgedroogd zijn. dus tis effe werk :)
Daar kan ik over meepraten. Toen ik bij RDW stond voor de omkeuring stonk de auto toch wel erg naar benzine volgens de keurmeester. Toen ik thuis was zag ik dat de leiding in de buurt van de tank een behoorlijk lek had. Meteen maar even vervangen...
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Benzinetank terug plaatsen, wat komt er bij kijken? met

Post by gert »

ik heb het bij mijn sub ook gedaan, de benzinetank terugplaatsen, want daar zat de gastank.
een goede tank vinden is niet eenvoudig, er zijn 3 verschillende maten.
ik heb er 1 van een blazer genomen, de kleinste.
nieuw zijn ze zo rond de 400 euro compleet met zender.
je hebt ook een vulslang nodig van de juiste maat, en een buitenvulling met vultuit,
de slang is verkrijgbaar bij Wander.

de lpg verwijderen is het simpelst, uurtje werk
zorg wel dat je de boel eerst op benzine hebt lopen, met bv een bromfiets tankje met kraan, anders kun je niet meer rijden.

je hebt nog een simpele carb. revisie is misschien niet eens nodig, gewoon uit elkaar halen en schoonmaken, en anders een nieuwe nemen.
bedenk wel dat de RDW ook co controleert.

tank monteren is een rotklus, je moet echt een brug hebben, want je kan heel moeilijk de slangen ( 4 stuks!)bevestigen.

als je hulp nodig hebt dan roep je maar.

succes!
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Benzinetank terug plaatsen, wat komt er bij kijken? met

Post by Pavement Pounder »

Die Fram canister op het binnenspatbrd is een brandstoffilter, de verngbare filter zit er in.
Loop de slangen na en kijk of de leidingen er nog zitten.
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: Benzinetank terug plaatsen, wat komt er bij kijken? met

Post by big dooley »

ff wat anders... wat is je verbruik momenteel en hoeveel kilometer maak je gemiddeld per jaar?
wellicht handig om eerst je omslagpunt te berekenen alvorens je naar die ellendelingen van de rdw gaat om het spulletje te laten omkeuren...
zeker als je nagaat, dat als de huidige regeling zo blijft je met 3 jaar weer belastingvrij bent

ik heb nl hetzelfde gedaan en ben tot de conclusie gekomen, dat mijn truck voorlopig op lpg blijft... en ik heb een 85-er
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Benzinetank terug plaatsen, wat komt er bij kijken? met

Post by watahyahknow »

het filter doet mij een beetje afvragen of er misschien een diesel in heeft gelegen

ik hoop dat de rest van de auto nog origineel is of dat de v8 al op kenteken staat anders kon het nog wel eens problemen geven bij de omkeuring
Post Reply