1959 DeSoto Commercial Utility
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Gave bak, Mooi project!
Er is in de handel van dat 2 componenten spul wat je in je tank gooit, beetje rondjes draaien, over de kop gooien en schudden met de tank en het overtallige eruit laten lopen. Nadat het is opgedroogd is de tank beschermd tegen roest aan de binnenkant en het spul dicht gaatjes en scheurtjes van een redelijk formaat. Ik hoor er erg goede berichten over.
Er is in de handel van dat 2 componenten spul wat je in je tank gooit, beetje rondjes draaien, over de kop gooien en schudden met de tank en het overtallige eruit laten lopen. Nadat het is opgedroogd is de tank beschermd tegen roest aan de binnenkant en het spul dicht gaatjes en scheurtjes van een redelijk formaat. Ik hoor er erg goede berichten over.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
http://www.tankcure.nl
Spul werkt spatzuiver maar je moet je wel aan de gebruiksaanwijzing houden.
Spul werkt spatzuiver maar je moet je wel aan de gebruiksaanwijzing houden.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Tankcure, ziet er goed uit. Ga ik eens kijken of dat wat is.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
http://www.allpar.com/mopar/vin-decoder.htmlCaprice89 wrote:Ik heb nog maar eens het typeplaatje aandachtig bekeken en de verwarring is toch wel compleet.
Wellicht kan iemand de VIN decoden voor me? Ik kan geen VIN-decoder vinden die mij iets verteld over VIN's van vóór 1960.
Het is een Plymouth Suburban gebouwd in Evansville. Een PlySoto export car om precies te zijn: http://www.allpar.com/world/plymouth.html
De front clip is wel DeSoto, vergelijk maar:
DeSoto:
Plymouth:
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Dat wist ik, van de gelijkenissen met de Plymouth Suburban (eigenlijk Utility Plaza, want 2 deurs). Is het alleen de neus en de tailfins of zijn er nog meer verschillen (motor, bak, etc.)?Wilf wrote:Het is een Plymouth Suburban gebouwd in Evansville. Een PlySoto export car om precies te zijn: http://www.allpar.com/world/plymouth.html
Bijkomend grappig detail: het (originele uit 1959) plaatje is in het Frans, echter hij is pas in 1998 in Frankrijk/België gekomen. Dus oorsprong uit Canada? Evansville ligt in Indiana, VS, is gesloten in 1959 en daar werd geen DeSoto gebouwd.
Last edited by Caprice89 on Wed Dec 03, 2014 8:52 pm, edited 1 time in total.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Collector wrote:http://www.tankcure.nl
Spul werkt spatzuiver maar je moet je wel aan de gebruiksaanwijzing houden.
kunt beter iets meer uitgeven voor een nieuwe tank.
als een tank eenmaal roest doet het dat ook onder die polyester laag. en kun je alsnog een nieuwe tank kopen.
niet aan beginnen.
andre
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
uh, ik weet niet of die nog nieuw gemaakt worden...alie-r wrote:kunt beter iets meer uitgeven voor een nieuwe tank
het is er zo één:
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Volgens mij is die tankcure niet ethanol bestendig.
De meeste zijn het niet tenzij het specifiek vermeld word ( alcohol of bio fuel resistance )
Als je een beetje googled (fuel tank sealer enz ) kom je er vanzelf achter waar je op moet letten als je zo'n product aanschaft.
Gewoon lassen dus die tank.
De meeste zijn het niet tenzij het specifiek vermeld word ( alcohol of bio fuel resistance )
Als je een beetje googled (fuel tank sealer enz ) kom je er vanzelf achter waar je op moet letten als je zo'n product aanschaft.
Gewoon lassen dus die tank.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Lekker weglaten, meer plek voor LPG tanks !!
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Ik wil 'm toch wel bi-fuel houden, zeker in Zweden is dat wel handig.mercury1970 wrote:Lekker weglaten, meer plek voor LPG tanks !!
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Klein fuelcelletje monteren....... zo veel zal die toch niet verbruiken ?
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Tankcure kan gewoon tegen de moderne brandstoffen, lees de productomschrijving op de site maar.MotiV8 wrote:Volgens mij is die tankcure niet ethanol bestendig.
De meeste zijn het niet tenzij het specifiek vermeld word ( alcohol of bio fuel resistance )
Als je een beetje googled (fuel tank sealer enz ) kom je er vanzelf achter waar je op moet letten als je zo'n product aanschaft.
Gewoon lassen dus die tank.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
En op die site staat alleen...
18 jaar terug hadden wij die prut brandstof nog niet eens.
Gewoon lassen die tank. Zo moeilijk is het niet.
Verder bij veel gestelde vragen staat.."TANK CURE" is benzine en oliebestendig.
Dat er "nog" geen klachten zijn wil nog niet zeggen dat het product geschikt is voor ethanol houdende brandstoffen.Hoeveel ervaring is er met Tank Cure?
Er is al 18 jaar ervaring mee en tot op dit moment zijn er geen klachten over. Ook niet met de moderne benzine. Je moet het natuurlijk wel goed aanbrengen. Volg de gebruiksaanwijzing!
18 jaar terug hadden wij die prut brandstof nog niet eens.
Gewoon lassen die tank. Zo moeilijk is het niet.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Niet iedereen kan lassen en als ik zo eens door de topics blader waar je in gereageerd hebt zou ik als ik jou was toch eens overstappen op een ander soort anti-depressiva.MotiV8 wrote: Dat er "nog" geen klachten zijn wil nog niet zeggen dat het product geschikt is voor ethanol houdende brandstoffen.
18 jaar terug hadden wij die prut brandstof nog niet eens.
Gewoon lassen die tank. Zo moeilijk is het niet.
Heb geen aandelen in Poly-service maar weet dat de middelen die zij leveren gewoon top zijn, tankie van mijn Yamaha XT is ook behandelt met tankcure en zo heb ik al vele tankjes behandelt met tankcure, tot op de dag van vandaag zijn die allemaal nog dicht.
Ook de Benzine tank van de jaguar xjs van mijn neef is nog steeds dicht.
Spul werkt gewoon prima als je je maar aan de gebruiksaanwijzing houd.