1959 DeSoto Commercial Utility
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Ik ga ook upgraden via scarebird, let wel op dat je dan heel veel spul zelf moet bestellen via summit en hier in NL bij bijvoorbeeld Hageman. Grote voordeel van scarebird is dat het is gebaseerd op bestaande remmen (in mijn geval Buick Rivièra en Astrovan) én het (dus) voor straatgebruik is. Wilwood is dat vaak niet (geen rubberen stofhoezen, dus na elke rit moeten je remmen uit elkaar - geen probleem in de racerij waar Wilwood actief is, maar in regenritten in NL veel meer werk). Bovendien is Wilwood propriëtair. Je kan niet even bij je parts shop onderdelen halen. Alle kosten en baten bij elkaar opgeteld is Scarebird superieur. (Ik kan met scarebird mijn eigen ophanging gebruiken, ik moet dus alleen wel upgraden naar een nieuwe master cilinder, conische wiellagers, schijven van een Riviéra uit de jaren zeventig en klauwen van een '92-'02 Astrovan).
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Scarebird ziet er inderdaad uit dat het past bij de toepassing: straatgebruik, standaard schijven en klauwen en een voldoende upgrade t.o.v. dit:
-
- Posts: 1144
- Joined: Wed Aug 04, 2004 5:31 pm
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Ik heb voor mijn 60 caddy een schijfrem upgrade besteld bij ABS powerbrake (http://www.abspowerbrake.com/). Dit was voor mij de enige die ik kon toepassen met behoud van de originele velgen wat ik wilde. Ik heb er goede verhalen over gelezen maar ik moet ze nog binnen krijgen dus ik moet zelf nog ervaren of het goed spul is.
Ik zou wel even bellen want op e-mail reageren ze niet echt vlot.
gr. Martijn
Ik zou wel even bellen want op e-mail reageren ze niet echt vlot.
gr. Martijn
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Helaas, ze hebben geen Mopar spul van vóór 1960... thanks anyway60_caddy_martijn wrote:Ik heb voor mijn 60 caddy een schijfrem upgrade besteld bij ABS powerbrake (http://www.abspowerbrake.com/). Dit was voor mij de enige die ik kon toepassen met behoud van de originele velgen wat ik wilde. Ik heb er goede verhalen over gelezen maar ik moet ze nog binnen krijgen dus ik moet zelf nog ervaren of het goed spul is.
Ik zou wel even bellen want op e-mail reageren ze niet echt vlot.
gr. Martijn
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Ik heb geen DeSoto, maar ik heb mijn Pontiac wel voorzien van zo'n scarebird drum -> disc conversion kitje.
Adapter platen zijn stevig ontworpen, past goed - kwalitatief dus niets op aan te merken.
In principe geven ze precis aan welke onderdelen je zelf moet bestellen - als de lijst incompleet is moet je ze gewoon ff mailen voor een uitgebreide lijst.
Grote voordeel naar mijn mening is dat alle slijtage delen makkelijk verkrijgbaar zijn.
Ik ben iig heel tevreden, en het mag dan geen wildwood zijn... remmen doet ie als de ziekte!
Adapter platen zijn stevig ontworpen, past goed - kwalitatief dus niets op aan te merken.
In principe geven ze precis aan welke onderdelen je zelf moet bestellen - als de lijst incompleet is moet je ze gewoon ff mailen voor een uitgebreide lijst.
Grote voordeel naar mijn mening is dat alle slijtage delen makkelijk verkrijgbaar zijn.
Ik ben iig heel tevreden, en het mag dan geen wildwood zijn... remmen doet ie als de ziekte!
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Goed man. thanks voor de review.Lite-On wrote:Ik heb geen DeSoto, maar ik heb mijn Pontiac wel voorzien van zo'n scarebird drum -> disc conversion kitje.
Adapter platen zijn stevig ontworpen, past goed - kwalitatief dus niets op aan te merken.
In principe geven ze precis aan welke onderdelen je zelf moet bestellen - als de lijst incompleet is moet je ze gewoon ff mailen voor een uitgebreide lijst.
Grote voordeel naar mijn mening is dat alle slijtage delen makkelijk verkrijgbaar zijn.
Ik ben iig heel tevreden, en het mag dan geen wildwood zijn... remmen doet ie als de ziekte!
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
De Wilwood set op m'n '57 Chrysler zoals ik de auto kocht;
Remt als dijk, ondanks de matige banden.
Remt als dijk, ondanks de matige banden.
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Schijfrem-ombouw op m'n '60 Chrysler.
Alle parts zijn originele '73 Chrysler-parts, behalve de zelfgemaakte adapterplaten.
Alle parts zijn originele '73 Chrysler-parts, behalve de zelfgemaakte adapterplaten.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Wilwood is op zich niks mis mee zolang je de juiste set voor de juiste omstandigheden erop hebt zitten. Ga je veel kilometers maken in Nederlands weer dan zijn stofhoezen onontbeerlijk. De meeste wilwoodsets zijn voor de racerij.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Nais!. Vast niet zelf gevijld..BigBlockMopar wrote:Schijfrem-ombouw op m'n '60 Chrysler.
Alle parts zijn originele '73 Chrysler-parts, behalve de zelfgemaakte adapterplaten.
Netjes hoor.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Inmiddels bij Scarebird zo'n setje besteld. Nu op jacht naar 2 stalen 15" velgen. Iemand?
Ook de brug aan de praat gemaakt:
Onderkant is wel wat crocky, maar is te verwachten na 56 jaar en een leger aan beunhazen, polyester-boetseerders en andere koekebakkers die er aan geprutst hebben.
Nog ff een vraagje over de kachel. Waarom lopen de slangen 2x het kachelhuis in? Het is origineel, ik zie het ook op foto's van andere Mopars uit die tijd.
Ook de brug aan de praat gemaakt:
Onderkant is wel wat crocky, maar is te verwachten na 56 jaar en een leger aan beunhazen, polyester-boetseerders en andere koekebakkers die er aan geprutst hebben.
Nog ff een vraagje over de kachel. Waarom lopen de slangen 2x het kachelhuis in? Het is origineel, ik zie het ook op foto's van andere Mopars uit die tijd.
-
- Posts: 3060
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Welke steekmaat velgen zoek je?
Leuk inderdaad die beunhazen die aan autos zitten..
Leuk inderdaad die beunhazen die aan autos zitten..
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Dat van die beunhazen wist ik van te vorenBromgabber wrote:Welke steekmaat velgen zoek je?
Leuk inderdaad die beunhazen die aan autos zitten..
De steek? Uh, kleine steek Mopar? Ik geloof 5 x 4.5
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Heb denk ik nog wel 2 velgen van een fury van 76 liggen, zal morgen eens kijken en foto maken.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Cool, ik hou me aanbevolen.Streetrod wrote:Heb denk ik nog wel 2 velgen van een fury van 76 liggen, zal morgen eens kijken en foto maken.