bladveren

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Ronnie Koot
Posts: 21
Joined: Fri Feb 07, 2014 9:26 pm

bladveren

Post by Ronnie Koot »

Heren,misschien weten jullie raad met het volgende probleem.
Ik heb een ford f100 van 72.als ik de bak vollaad,zakt de auto op zijn kont.nu heb ik begrepen dat er meerdere opties zijn om dit te verhelpen.veren verzwaren of vernieuwen,opblaasbare balgen bijplaatsen.wat zou hiervoor de beste oplossing zijn??
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: bladveren

Post by Bromgabber »

Waarschijnlijk zijn je bladveren en schokbrekers ook oud?
Rij je vaak met aardig wat belading, zou je zwaardere bladveren pakket kunnen nemen.
Rij je af en toe met belading zou ik er luchtbalgen bij plaatsen, met een fris standaard bladveren pakket.
Anders heb je kans dat je eruit stuiter als je niks achterin heb, met een zwarder pakket.
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: bladveren

Post by Rallyesmoker »

Paar frisse standaard veren geeft oplossing. Heb je andere plannen dan standaard, gooi dan al je ogen daarop, luchtbalgen of airride. Maak een bewuste keuze, anders geef je makkelijk 2 keer het bedrag uit, wat niet nodig hoeft te zijn.
Ronnie Koot
Posts: 21
Joined: Fri Feb 07, 2014 9:26 pm

Re: bladveren

Post by Ronnie Koot »

Bedankt voor het meedenken.zwaardere bladveren gaan het niet worden.
Zit nu te dubben tussen een extra blad erbij of de luchtbalgen.vraag me af of een nieuw origineel verenpakket veel zin heeft.ben bang dat het probleem dan weer snel terug is.hou jullie op de hoogte.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: bladveren

Post by MotiV8 »

Het grootste probleem is, F100. Lichtste uitvoering 500kg of zoiets laadvermogen. Beetje F250 van dat jaar heeft al een veel dikker bladveren pakket ivm met ruim 2x meer laadvermogen. F250 Camper special zit al in de F350 range kwa laadvermogen.

Optie die je hebt, hulp lucht veren eronder of ombouwen naar zwaarder pakket maar weet niet of dat een straight swap is.

edtit, even opgezocht, max laadvermogen van een '72 F100 is 428kg ( 945lbs )
Post Reply