GESTOPT :(( 1979 Monte Carlo
Re: 1979 Monte Carlo
Begin met (achterstallig ? ) Onderhoud:Nieuwe olie/filter,luchtfilter,bougies,bougiekabels,verdelerkap+rotor (!)benzinefilter.Tevens benzineslang kontroleren op scheuren c.q. vervangen.Kontroleer vacuümslangen op bevestiging en scheurtjes e.d..Ververs de remvloeistof,je wilt ook veilig tot stilstand komen na een sprint ;-)
Re: 1979 Monte Carlo
hahah sprint nog nooit met een standaard, 36 jaar oud, 305cui blok gereden? maar thanksRanch73 wrote:Begin met (achterstallig ? ) Onderhoud:Nieuwe olie/filter,luchtfilter,bougies,bougiekabels,verdelerkap+rotor (!)benzinefilter.Tevens benzineslang kontroleren op scheuren c.q. vervangen.Kontroleer vacuümslangen op bevestiging en scheurtjes e.d..Ververs de remvloeistof,je wilt ook veilig tot stilstand komen na een sprint ;-)
Remblokken zijn binnen, remvloeistof staat klaar, luchtfilter is zo goed als nieuw maar zal de rest ook even op het lijstje zetten. Moet even een dagje inplannen ervoor.
Last edited by rednas on Wed Feb 22, 2017 7:16 pm, edited 1 time in total.
Re: 1979 Monte Carlo
Mwoah sprintje dan Parts lekker bij rockauto halen als je meer nodig hebt,zet er ook delen op die je niet persee nodig hebt,zelfs dan veranderen de magazijn locaties ineens van diverse onderdelen ,beetje spelen beriek je een hoop. Brakke bougiekabel kan een hoop ergenis geven,gelijk alles doen ist weer frizzzzzzz
Re: 1979 Monte Carlo
Zo, ben de auto maar alvast weer aan het afstoffen, morgen mag hij weer de weg op
Ben op zoek naar wat onderdelen: viewtopic.php?f=2&t=86674&p=1050142#p1050142
Wil hem zsm een beurt geven en technisch helemaal nalopen.
Het lakwerk heb ik inmiddels opgegeven en het wordt overspuiten denk ik..
Ben op zoek naar wat onderdelen: viewtopic.php?f=2&t=86674&p=1050142#p1050142
Wil hem zsm een beurt geven en technisch helemaal nalopen.
Het lakwerk heb ik inmiddels opgegeven en het wordt overspuiten denk ik..
-
- Posts: 4632
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 1979 Monte Carlo
kijk al je vacuumslangen maar eens goed na , en stationair omhoog bij koude motor op de choke doe je met de stelschroef voor de fast idle cam , en zonder choke gewoon met de schroef voor de gaskleppen aan de zijkant van de carb
Re: 1979 Monte Carlo
Thanks! Ga ik proberenrene74monte wrote:kijk al je vacuumslangen maar eens goed na , en stationair omhoog bij koude motor op de choke doe je met de stelschroef voor de fast idle cam , en zonder choke gewoon met de schroef voor de gaskleppen aan de zijkant van de carb
-
- Posts: 4632
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 1979 Monte Carlo
eigenlijk moet je even zien dat je een werkplaatshandboek op de kop tikt , daar staat al die zooi wel in :-)
Re: 1979 Monte Carlo
Die heb ik maar nog niet goed bestudeerd...
-
- Posts: 4632
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 1979 Monte Carlo
hahaha , ja , dat kan natuurlijk ook , nou ja , zoek de fast idle cam maar eens op , dan word het wel duidelijk
Re: 1979 Monte Carlo
Gisteren eindelijk gedaan en met resultaat hij loopt een stuk rustiger stationair. zo even kijken of de koude start ook soepeler gaat.rene74monte wrote:hahaha , ja , dat kan natuurlijk ook , nou ja , zoek de fast idle cam maar eens op , dan word het wel duidelijk
Ook nog even wat supplies gehaald
Binnenkort eerst even een beurtje en dan weer verder met de motor ruimte.
Heb ook een andere pioneer radio gescored en een setje 6x9's ter vervanging van de gare speakers die er nu inzitten
-
- Posts: 4632
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 1979 Monte Carlo
mooi werk , je moet dat soort dingen net even weten
-
- Posts: 3060
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: 1979 Monte Carlo
Zijn dat 2 spuitbussen met verf verwijderaar ofzo?
Zoja, werkt dat een beetje?
Zoja, werkt dat een beetje?
Re: 1979 Monte Carlo
iddrene74monte wrote:mooi werk , je moet dat soort dingen net even weten
Re: 1979 Monte Carlo
Ja klopt VHT stripfast (http://www.mercuriustools.nl/gereedscha ... vht-sp575/).Bromgabber wrote:Zijn dat 2 spuitbussen met verf verwijderaar ofzo?
Zoja, werkt dat een beetje?
Werkt als een trein, zelfs op poedercoating Enige nadeel is dat het vrij snel op is. Op twee kleppendeksels spuit je zo een bus leeg, maar dan veeg je de lak er wel zo af. Even na spoelen met water en klaar.
Voor de volledigheid: ik verkoop het spul, als je echt een objectieve mening wilt moet je even googlen.
Last edited by rednas on Wed Feb 22, 2017 7:17 pm, edited 1 time in total.
Re: 1979 Monte Carlo
Waarom heb je voor 20W50 gekozen???
Beter gewoon 10W40 gebruiken in een Chevy smallblock
Beter gewoon 10W40 gebruiken in een Chevy smallblock