Afmetingen balanceer lood?
Afmetingen balanceer lood?
Weer eens een vraagje.
Tegenwoordig zijn de wiel balanceergewichtjes van Zink gemaakt ipv lood.
Zijn er ook compactere te krijgen? Of krijg je ook nog echte loodjes?
Gisteren heb ik de banden van mijn auto laten balanceren en is het lood door zink vervangen, alleen passen de wieldoppen nu niet meer
Een stuk van de wieldoppen afzagen wil ik niet doen. 57 chevy met 14 inch oem velgen en full wheel covers.
Tegenwoordig zijn de wiel balanceergewichtjes van Zink gemaakt ipv lood.
Zijn er ook compactere te krijgen? Of krijg je ook nog echte loodjes?
Gisteren heb ik de banden van mijn auto laten balanceren en is het lood door zink vervangen, alleen passen de wieldoppen nu niet meer
Een stuk van de wieldoppen afzagen wil ik niet doen. 57 chevy met 14 inch oem velgen en full wheel covers.
-
- Posts: 337
- Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am
Re: Afmetingen balanceer lood?
Je kan die balanceer gewichtjes ook aan de binnenkant van de velg zetten/plakken. Degene die ze heeft gebalanceerd heeft niet echt goed nagedacht alvorens die dingen te plaatsen... Ik zou het opnieuw laten doen en indien bij dezelfde persoon, dan even goed uitleggen dat wat 'ie nu heeft gedaan echt niet kan icm jouw wieldoppen.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Afmetingen balanceer lood?
Misschien foto van de velg?
Dan kunnen we misschien wat beter mee denken
Dan kunnen we misschien wat beter mee denken
Re: Afmetingen balanceer lood?
Er zit idd best veel lood op, maar goed, de velgen zijn bijna 60 jaar oud.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Afmetingen balanceer lood?
Er zijn wel een aantal verschillende vormen.
Zo heb je bijvoorbeeld ook deze:
Worden met een clip gemonteerd zijn wat platter als ik me niet vergis, geloof vooral dat VAG zooi (VW, Audi, Skoda..) en BMW die gebruikt.
Of deze, die lopen aardig schuin:
O.a. Ford.
Misschien kan je daar wat mee, kan op me werk ook wel even kijken of ik wat moois er tussen zie liggen waar je wat mee kan.
Zo heb je bijvoorbeeld ook deze:
Worden met een clip gemonteerd zijn wat platter als ik me niet vergis, geloof vooral dat VAG zooi (VW, Audi, Skoda..) en BMW die gebruikt.
Of deze, die lopen aardig schuin:
O.a. Ford.
Misschien kan je daar wat mee, kan op me werk ook wel even kijken of ik wat moois er tussen zie liggen waar je wat mee kan.
-
- Posts: 337
- Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am
Re: Afmetingen balanceer lood?
Je hoeft deze soort niet te gebruiken. Je hebt ook van die zelfplakkende gewichtjes. En die kan je mooi aan de achterzijde van het wiel plakken. Uit het zicht dus en zo kan je de wieldoppen blijven gebruiken.
Groeten, Remco
Groeten, Remco
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Afmetingen balanceer lood?
Dat klopt maar dan zit hij rond het midden van de velgbreedte en balanceer je hem alleen statisch vermoed ik.
Re: Afmetingen balanceer lood?
Bedankt,
Ik kan de flensbreedte opmeten wat ik maximaal kan missen om alsnog de wiel dop te monteren.
Met de oude loodjes ging het net.
Ik kan de flensbreedte opmeten wat ik maximaal kan missen om alsnog de wiel dop te monteren.
Met de oude loodjes ging het net.
Re: Afmetingen balanceer lood?
De loodjes in de laatste 2 fotos zijn voor licht metalen velgen.
-
- Posts: 398
- Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm
Re: Afmetingen balanceer lood?
wat is daar voor prutser bezig geweest?Als je een wiel goed uit ballanceerd moet het lood aan dezelfde kant op 1 plek zitten en niet zoals hier op meerdere plaatsen
Re: Afmetingen balanceer lood?
challenger72 wrote:wat is daar voor prutser bezig geweest?Als je een wiel goed uit ballanceerd moet het lood aan dezelfde kant op 1 plek zitten en niet zoals hier op meerdere plaatsen
Inderdaad
Re: Afmetingen balanceer lood?
ten eerste zou ik proberen om de hoeveelheid lood te verminderen, want dit is wel erg veel; zet eerst het wiel eens op het balanceerapparaat en kijk of daar veel hoogte/zijdelingse slag in zit, als dat meevalt is de band de voornaamste boosdoener; zowel wiel als band hebben een "zwaar" punt en als die punten bij montage toevallig bij elkaar zitten heb je veel lood nodig; dat kan je voorkomen door de band te draaien op het wiel totdat je het minste lood nodig hebt, kost soms wel wat tijd en dat hebben bandenboeren niet vaak........ dan goed monteren met voldoende montagevloeistof; in het ergste geval moet je vaststellen dat de band niet goed is en een andere zoeken....
inderdaad is plaklood voor de buitenzijde een goede oplossing, maar ook dat kost extra tijd en inspanning; dus zal je een bandenboer moeten zoeken die met je mee wil denken en de tijd er voor heeft en neemt
inderdaad is plaklood voor de buitenzijde een goede oplossing, maar ook dat kost extra tijd en inspanning; dus zal je een bandenboer moeten zoeken die met je mee wil denken en de tijd er voor heeft en neemt
Re: Afmetingen balanceer lood?
Bedankt voor de tips. De velgen laten stralen en opnieuw laten spuiten is nog een restpunt. Richten kan dan ook meteen gedaan worden.
Re: Afmetingen balanceer lood?
Band een 180 graden draaien op de velg zal mischien een beter resultaat geven qua wielgewichten.
Re: Afmetingen balanceer lood?
Even een update,
De banden zijn opnieuw gedaan bij een ander bedrijf met oud lood.
De wieldoppen passen weer en de trillingen zijn weg
Ook zit er een stuk minder gewicht op.
De banden zijn opnieuw gedaan bij een ander bedrijf met oud lood.
De wieldoppen passen weer en de trillingen zijn weg
Ook zit er een stuk minder gewicht op.