welke uitlaat?
Re: welke uitlaat?
Ok, gelukkig niet voor de achteras. Turndowns 90 graden of 45 graden? Turndowns zorgen voor meer geluid terug via de onderkant, wat je vooral in lage frequenties gaat merken omdat de auto mee kan gaan resoneren.
Re: welke uitlaat?
En ik had express een turndown genomen omdat ik dacht dat het geluid zou verminderen in de cabine.
Ik denk dat de hoek ongeveer 60 graden is.
https://www.flowmastermufflers.com/pro-series/
Ik denk dat de hoek ongeveer 60 graden is.
https://www.flowmastermufflers.com/pro-series/
Re: welke uitlaat?
Als de uitlaat recht naar achteren gaat dan zal de drukgolf zich eerst naar achteren verplaatsen alvorens hij op de grond reflecteert. Als hij eerst naar beneden afbuigt dan zal hij reflecteren op de grond en dus deels onder de auto weerkaatsen. Dit wordt minder naarmate de uitlaat verder achter de auto uit steekt.
Laat onverlet dat de kamer in de demper zelf ook resonanties doorgeeft dus ook de plaats daarvan bepaalt het geluid in het interieur.
Ik heb zelf ooit Flowmasters (40) gehad met turndowns voor de achteras in een station wagon. Zelfs met gehoorbeschermers was het niet te doen (383 met 365pk, 2,5” systeem).
Laat onverlet dat de kamer in de demper zelf ook resonanties doorgeeft dus ook de plaats daarvan bepaalt het geluid in het interieur.
Ik heb zelf ooit Flowmasters (40) gehad met turndowns voor de achteras in een station wagon. Zelfs met gehoorbeschermers was het niet te doen (383 met 365pk, 2,5” systeem).
Re: welke uitlaat?
haha je spreekt uit ervaring dus, bedankt voor de info
Re: welke uitlaat?
Vond nog wat uit de oude doos, helaas had ik er muziek overheen gezet, maar je hoort het lawaai nog wel (en dat de microfoon het niet aankan).
Re: welke uitlaat?
Vind t nog vrij stil .. niks mis mee
Re: welke uitlaat?
Als je daarmee smorgens om 5 uur door de wijk rijd maak je geen vrienden
Re: welke uitlaat?
Klopt, m’n vriendin hoorde me letterlijk al de wijk inrijden omdat het huis resoneerde en glazen rinkelden in de kast. De resonantie was het ergst bij 30, 50 en 80 km/u, ergens tussen de 1500 en 2000 toeren als ik me niet vergis. Je kon jezelf dan niet horen praten, zelfs nietmet VCA-goedgekeurde gehoorbeschermers. Je stem klonk zelfs in je hoofd alsof er storing op de zender zit (door beating kreeg die een tremolo-effect) en autoalarmen gingen in krappe straatjes allemaal af zonder gas te geven.
Re: welke uitlaat?
Grappige is, ik vond meer oude filmpjes en op mijn foon dacht ik: hmmm valt best mee. Tot ik een koptelefoon aansloot die lage frequenties aan kan
Rijd ik tegenwoordig een stuk beschaafder
Rijd ik tegenwoordig een stuk beschaafder
Re: welke uitlaat?
Zal wel aan mij liggen... ik vibd t heel fatsoenlijk klinken... iig niet schofterig luid.
Re: welke uitlaat?
Ieder z'n ding natuurlijk, ik persoonlijk vind het ook veels te hard.
Het verschilt natuurlijk ook in de manier waarop het voertuig gebruikt word.
Bij een racer is zo'n geluid goed.
Ik ben een camper een 2e leven aan het geven en dan is zo'n geluid weer niet passend.
Het verschilt natuurlijk ook in de manier waarop het voertuig gebruikt word.
Bij een racer is zo'n geluid goed.
Ik ben een camper een 2e leven aan het geven en dan is zo'n geluid weer niet passend.
Re: welke uitlaat?
ik wou ook een beschaafd boodschappenwagentje
Re: welke uitlaat?
Haha ik las pas een discussie over dat hybride wagens niet veilig zijn omdat ze te weinig geluid produceren.
Dan is jouw wagen ingedeeld bij veiligheidsstatus AAA+ want zelfs iemand die stokdoof is voelt de trillingen door z'n lijf gaan.
Dan is jouw wagen ingedeeld bij veiligheidsstatus AAA+ want zelfs iemand die stokdoof is voelt de trillingen door z'n lijf gaan.