Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Bromgabber
Posts: 3056
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by Bromgabber »

SRB12 wrote: Fri Nov 03, 2017 1:04 am En als ie staat deur dicht :D
Niet vergeten om de tenaamstellingscode dan mee te nemen voor het passen :D
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by Jeroen_Sp »

Maartten is afgelopen zaterdag langs geweest en daar ben ik hem echt heel dankbaar voor!

Helaas was het wel als snel duidelijk dat de auto wel in de garage paste maar door aan beide kanten slechts 20 cm over te hebben op net ongelukkige punten het uitstappen niet meer mogelijk was. Een echte domper dus en daarmee besloten volgend jaar in het voorjaar de auto uit de stalling te halen, te voorzien van een nieuwe apk en een grote beurt en de wagen dan in de verkoop te doen. Na bijna 10 jaar wordt het dan tijd voor iets anders.

Het is voornamelijk de breedte van ruim 2 meter waar het mis ging. Al ga ik nu naar iets zoeken wat echt een stuk kleiner is, zo zit ik aan iets engels / roadster achtig te denken.
SRB12
Posts: 839
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by SRB12 »

Jammer. Geen andere mogelijkheid tot stalling?
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by Jeroen_Sp »

Nee helaas niet. Ik kan er natuurlijk een andere garagebox voor huren maar om nu 100 euro per maand te betalen gaat me ver.

Ik heb ook zitten denken om aan de voorkant van het huis een carport te bouwen, dan staat de auto wel droog en uit de wind. Maar dan kan iedereen erbij omdat het dus aan de voorkant van het huis is. Dat is ook niet ideaal.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by FritsVrolijk »

Ander huis kopen :D
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by MarkV »

Ik heb ook zitten denken om aan de voorkant van het huis een carport te bouwen
Het is maar de vraag of je daar een vergunning voor krijgt; er komt een inspecteur langs en die gaat beslissen of het toegestaan wordt, ik kreeg er indertijd geen vergunning voor, aan de zijkant van mijn woning nota bene. Merkwaardig genoeg kreeg ik later wel een vergunning voor een garage achter mijn huis, die ik dan ook nog altijd gebruik.
Desondanks zou ik toch proberen een carport te krijgen, je auto verkopen is toch wel erg jammer, en gaat lang duren als je een redelijke prijs wil. Dat iedereen er bij zou kunnen aan de voorkant lijkt me geen groot probleem, wel een goed alarm incl. startonderbreker er op tegen diefstal natuurlijk.
Bromgabber
Posts: 3056
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by Bromgabber »

Je zou ook een paar oude/gepensioneerde boertjes kunnen vragen of ze ruimte over hebben voor een kleine vergoeding.
Sommige mensen in de wereld zijn zo slecht nog niet ;)
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by Jeroen_Sp »

De wagen staat nu bij zo een boertje. Helaas merk ik dat als de auto niet bij huis staat er een drempel is om er "even" een rondje mee te gaan rijden. Als je het moet plannen dan wordt het echt maar een paar keer per jaar dat ik de auto ga halen. En dat is zonde.

Daarnaast wil ik hobbymatig wat gaan handelen in oldtimers, gewoon 2 a 3 stuks per jaar verkopen. Maar dan moet ik wel ergens beginnen en dat zal in dit geval de lincoln zijn.
maartten
Posts: 2639
Joined: Sun Oct 31, 2004 10:55 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by maartten »

inderdaad jammer Jeroen dat het zo tegenviel in de breedte.
maar als je zelf handig bent staat die buitenmuur voor makkelijk 1500-2000 euro een meter naar links .incl je dak/vloer aanpassen .
en als je inderdaad wat in oldtimers wil gaan handelen zul je er ook aan moeten kunnen werken
in deze situatie houd je dan ook niet meer dan 50 cm per kant over .
Last edited by maartten on Wed Nov 08, 2017 9:37 pm, edited 1 time in total.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by mercury1970 »

De oplossing:
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by MarkV »

De oplossing:
Op zich nog geeneens zo'n gek idee haha, mits het gaat met de hoogte en constructie van de garage, dat er geen balken oid in de weg zitten.
Ennuh...handelen in oldtimers, daar valt tegenwoordig nauwelijks nog wat mee te verdienen, het aanbod is op het ogenblik groter dan de vraag en je hebt echt een fatsoenlijke ruimte nodig voor je werkzaamheden.
SRB12
Posts: 839
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by SRB12 »

De tandjes, die velgen... Foeilelijk.
maartten
Posts: 2639
Joined: Sun Oct 31, 2004 10:55 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by maartten »

MarkV wrote: Wed Nov 08, 2017 6:28 pm Op zich nog geeneens zo'n gek idee haha, mits het gaat met de hoogte en constructie van de garage, dat er geen balken oid in de weg zitten.
Ennuh...handelen in oldtimers, daar valt tegenwoordig nauwelijks nog wat mee te verdienen, het aanbod is op het ogenblik groter dan de vraag en je hebt echt een fatsoenlijke ruimte nodig voor je werkzaamheden.
handel is echt slecht ja ,je zoekt je een lens ,rijdt liters benzine op voor bezichtigingen
en de mensen menen dat ze goud verkopen ,allemaal gehersenspoeld door fast and loud .en die andere kwatsprogrammas
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by Jeroen_Sp »

Werken aan de wagens doe ik meestal toch al op de oprit, dat zit met niet zo dwars. Het verzetten van de muur (11.5 meter) zou inderdaad kunnen en heb ik toen maartten er was ook uitgemeten. Maar dan zou ik over 11.5 meter ongeveer 1 meter van mijn tuin in de breedte kwijt zijn. En dat is het ook niet waard. En voor echte grote reparaties kan ik bij een maatje in zijn bedrijf terecht waar ik meerdere bruggen en gereedschap tot mijn beschikking heb.

Het handelen moet voor mij echt hobby zijn. Ik vind het leuker elke 6 maanden een andere wagen te rijden en daar dan financieel niet op achteruit te gaan dan dat ik er mijn baan voor moet opzeggen en ervan leven. Toch merk ik ook dat de prijzen nog hoog zijn, maar als je goed zoekt (meestal via via) dan is er wel geld te maken
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Lincoln Mark IV of V in mijn garage passen

Post by Jeroen_Sp »

Ik heb de keuze gemaakt na 10 jaar bezit de lincoln te verkopen. Ondertussen is de wagen afgelopen zaterdag opgehaald en daarmee is er voor mij voor nu een einde gekomen aan de Amerikanen hobby (mijn w200 had ik al 2 maanden terug verkocht). Voor nu ga ik genieten van de veel kleinere MGB welke ik nu aan het pakken ben in de garage.

DIt wil niet zeggen dat ik stop met oldtimers of dat ik ooit in de toekomst nooit meer een amerikaan zal hebben.
Post Reply