Chevy G30 1995
-
- Posts: 3060
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Chevy G30 1995
Welke nummer staan er op de koplamp, als ze uit de auto zijn?
Op de buitenste zie ik H4 staan.
Op de buitenste zie ik H4 staan.
Re: Chevy G30 1995
Bromgabber wrote: ↑Tue Jul 28, 2020 11:10 pm Welke nummer staan er op de koplamp, als ze uit de auto zijn?
Op de buitenste zie ik H4 staan.
Ja klopt de buitenste is het dimlicht.
Op de koplamp staat verder niks, er staat geen serienummer op ofzo.
-
- Posts: 3060
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Chevy G30 1995
Via facebook, misschien kan deze persoon wat voor jou betekenen.
Re: Chevy G30 1995
Ik heb bericht van de RDW gehad.
3900kg als max toegestane massa en 3100kg trek gewicht.
Dit tevreden over hun afhandeling.
Zulke gewichten kom ik niet vaak tegen bij deze busjes.
Ze hebben alles overgenomen van de gegevens uit de USA.
Nu kan ik gaan beginnen met opknappen.
3900kg als max toegestane massa en 3100kg trek gewicht.
Dit tevreden over hun afhandeling.
Zulke gewichten kom ik niet vaak tegen bij deze busjes.
Ze hebben alles overgenomen van de gegevens uit de USA.
Nu kan ik gaan beginnen met opknappen.
Re: Chevy G30 1995
Ziet er uit als een hoop werk, kneedbaar staal is ook maar lapmiddel, dan kun je volgend jaar weer opnieuw beginnen.
Ik zou zoeken naar een donor met goed plaatwerk( al zal ook dat lastig zijn omdat de meeste daar slecht zijn
Re: Chevy G30 1995
Het is lekker weer dus ik ben weer verder gegaan met buiten spelen.
Met een dremel de rotte plekken weg gehaald en de rest flink aan het schuren geweest.
Raamstijl heeft het zwaar te verduren gehad.
Ik heb ook een stuk uit het dak geslepen wat rot was.
Het zal niet meevallen om daar een nieuw stuk voor de maken maar een heel dak demonteren is ook behoorlijk wat werk omdat alles gepuntlast zit.
Met een dremel de rotte plekken weg gehaald en de rest flink aan het schuren geweest.
Raamstijl heeft het zwaar te verduren gehad.
Ik heb ook een stuk uit het dak geslepen wat rot was.
Het zal niet meevallen om daar een nieuw stuk voor de maken maar een heel dak demonteren is ook behoorlijk wat werk omdat alles gepuntlast zit.
Re: Chevy G30 1995
Been there , , het is vaak gewoon beginnen , ik liep ter inspiratie ook wel eens over de sloop in verleden . Accu slijper van de Aldi paraat in de auto .
Moet zeggen dat ik nu vaak met een oude diepvries pizza doos vaak al een heel stuk kom om malletjes te maken . Kom je er vaak toch achter dat dubbel gekromde vlakken vaak toch met wat inkepingen in vlakke plaat dicht in de buurt komen . Laat ook vaak de rot nog even zitten en maak het plaatwerk er overheen ,vooral makkelijk om te weten of je een beetje in de vorm komt even overtekenen nadien en dan alsnog weg slijpen , vaak valt het nieuwe stuk dan netjes op zijn plek .
Moet zeggen dat ik nu vaak met een oude diepvries pizza doos vaak al een heel stuk kom om malletjes te maken . Kom je er vaak toch achter dat dubbel gekromde vlakken vaak toch met wat inkepingen in vlakke plaat dicht in de buurt komen . Laat ook vaak de rot nog even zitten en maak het plaatwerk er overheen ,vooral makkelijk om te weten of je een beetje in de vorm komt even overtekenen nadien en dan alsnog weg slijpen , vaak valt het nieuwe stuk dan netjes op zijn plek .
hemi wrote: ↑Wed Apr 21, 2021 10:22 am Het is lekker weer dus ik ben weer verder gegaan met buiten spelen.
Met een dremel de rotte plekken weg gehaald en de rest flink aan het schuren geweest.
Raamstijl heeft het zwaar te verduren gehad.
Ik heb ook een stuk uit het dak geslepen wat rot was.
Het zal niet meevallen om daar een nieuw stuk voor de maken maar een heel dak demonteren is ook behoorlijk wat werk omdat alles gepuntlast zit.
Re: Chevy G30 1995
Leuk project! Veel succes er mee. Leuk om af en toe de vorderingen te bekijken
Re: Chevy G30 1995
Ondertussen aardig bezig geweest met plaatwerken en lassen.
Als het lassen klaar is ga ik alles strak plamuren.
Wat betreft de koplamp heb ik 4 koplampen in de maat 4x6 gekocht, ze passen uiteraard niet maar ik ga ze wel passend maken
Ik ga in de koplampen projectoren plaatsen met angel eyes.
Dat heb ik in het verleden vaker gedaan en de lichtopbrengst is fantastisch.
Als het lassen klaar is ga ik alles strak plamuren.
Wat betreft de koplamp heb ik 4 koplampen in de maat 4x6 gekocht, ze passen uiteraard niet maar ik ga ze wel passend maken
Ik ga in de koplampen projectoren plaatsen met angel eyes.
Dat heb ik in het verleden vaker gedaan en de lichtopbrengst is fantastisch.
Re: Chevy G30 1995
Doen jullie de plamuur op het ijzer of eerst een primer en dan de plamuur?
Ik gebruik loodmenie als primer.
Ik gebruik loodmenie als primer.
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: Chevy G30 1995
Ligt eraan, wat voor plamuur, hoe is de ondergrond.
Ik gebruik vaak aluminium epoxy plamuur, spul wordt bizar hard, zou zo op staal kunnen, maar ik geef toch de voorkeur om er eerst een afsluitende primer op te zetten. Is het staal iets roestig, eerst alle roest eraf (eventueel stralen of chemisch ontroesten) dan primer, dan plamuur.
Geen idee of het DE manier is, echter dat is zoals ik heb al meerdere malen heb gedaan met goed resultaat (ook na 10 jaar)
-
- Posts: 4632
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Chevy G30 1995
sorry hoor maar is die bus dat allemaal wel waard ? kun je niet beter op zoek naar een beter exemplaar ?
Re: Chevy G30 1995
Mijn spuiter heeft hem eerst in de epoxyprimer gezet en is daarna begonnen met strakmaken. Met schuren zie je wel dat het blanke metaal er op sommige plekken weer doorheen komt, dus op sommige plekken zal plamuur ook direct op metaal zitten. Als je professioneel spul gebruikt moet er een datablad bij zitten hoe je het dient te gebruiken.