International Travelall "74
International Travelall "74
Redelijk nieuw hier op forum en met Amerikaanse oldtimers . Kan alleen tot dusver zeggen dat ik nog nooit zoveel roest heb gezien . Heb er best karwei om de Travelall weer de weg op te krijgen en de aftermarked gatenkaas weer te voorzien van een stevig stukje S235 of voor de wat oudere WTBers Fe 360 ...
Ik zal jullie van tijd tot tijd wat foto delen van de reparatie van de roest schade .
Doel is nu vooral gezet op het behouden van de auto en verlengen van zijn leven .
Ik zal jullie van tijd tot tijd wat foto delen van de reparatie van de roest schade .
Doel is nu vooral gezet op het behouden van de auto en verlengen van zijn leven .
Re: International Travelall "74
https://www.flickr.com/photos/skitmeister/4246993043/
De auto een aantal jaren terug toen nog in goede staat .
De auto een aantal jaren terug toen nog in goede staat .
-
- Posts: 394
- Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm
Re: International Travelall "74
Poeh, wat een werk.
Wel een mooi en apart model!!
gr
Wel een mooi en apart model!!
gr
Re: International Travelall "74
Re: International Travelall "74
Ik moet alleen even kijken hoe ik de roest van die laatste foto seal en primer . Is echt een stomme hoek waar eigenlijk altijd wel weer vocht tussen kan komen . Dus het plaatwerk wat ik heb laten zetten is gegalvaniseerd . Op de punten waar de puntlassen straks komen even schoonslijpen en voorzien van puntlasprimer . En dan maar hopen dat het apparaat niet door de regengoot heen brand . Naden behandelen met roestconverter tectyl en van binnen uit wax . Denk er ook sterk over om de oude dakisolatie maar te vervangen door armiflex om zo de condensatie minder kans te geven omdat dat vast plakt op plaatwerk zelf .
Vanavond even snel klusje met de remmen doen om de moed er in te houden .
Vanavond even snel klusje met de remmen doen om de moed er in te houden .
-
- Posts: 659
- Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm
Re: International Travelall "74
Ik zie maar 1 goede oplossing.... alle roest er geheel uit slijpen en met fris staal weer geheel opnieuw opbouwen.
Al dat sealen en primeren van dit soort roest geeft alleen maar een kortstondig uitstel en een hoop extra werk (en kosten) daarna.
Al dat sealen en primeren van dit soort roest geeft alleen maar een kortstondig uitstel en een hoop extra werk (en kosten) daarna.
Re: International Travelall "74
Ik begrijp wat je bedoelt , eigenlijk ook de reden dat de e complete dorpel set ook vervangen wordt aan de onderkant . Maar dit gaat wel ver het is een complex samengesteld deel waar deze putcorrosie op zit . Ik ga toch kijken of vertinnen een optie is. En anders moet er in de toekomst gewoon een ander dak op .muddy bandit wrote: ↑Thu Nov 26, 2020 7:37 pm Ik zie maar 1 goede oplossing.... alle roest er geheel uit slijpen en met fris staal weer geheel opnieuw opbouwen.
Al dat sealen en primeren van dit soort roest geeft alleen maar een kortstondig uitstel en een hoop extra werk (en kosten) daarna.
De sterrenhemel aan gaten aan putcorrosie zou dan meteen opgelost zijn .
Re: International Travelall "74
Bazz wrote: ↑Wed Nov 25, 2020 11:26 pm https://www.flickr.com/photos/skitmeister/4246993043/
De auto een aantal jaren terug toen nog in goede staat .
[/
Had je hem toen ook al in bezit?
iig succes en hou vol.
Gr. G
Re: International Travelall "74
Die foto maakt wel gelijk duidelijk waarom hij er nu zo slecht aan toe is
Re: International Travelall "74
Welke foto ?
Denk dat het bij dit soort auto's gewoon heel belangrijk is om ze meteen en misschien wel herhaldelijk te tectileren als ze uit de states komen. Er zitten gewoon stomme hoekjes in die met Nederlands weer veel op hun donder krijgen . En voor je het door hebt ben je te laat . Dakrand is daar een mooi voorbeeld van . Condens loopt keurig de onbeschermde / onvoldoende beschermde
plaat naden in
Is allemaal wel nu mooi te zien omdat je plaatwerk verwijderd waar je anders nooit achter kan kijken .
Re: International Travelall "74
De foto in de sneeuw. Ik heb ook oude Amerikanen als daily gehad en sneeuw & zout is een recept voor roest. Al rijd je niet door pekel, het vindt z’n weg wel als je auto in de winter (en tijdens pekelwegen) niet binnen staat.
Ik heb strakke auto’s door één strenge winter zien veranderen in gatenkaas. Je ziet het gewoon gebeuren. En eentje was daardoor een convertible geworden na jarenlang als daily gebruikt te zijn (pekelspetters uit verkeer, aerosolen en wind hadden zich door de dakrand gevreten en die brak open op de snelweg).
Ik heb strakke auto’s door één strenge winter zien veranderen in gatenkaas. Je ziet het gewoon gebeuren. En eentje was daardoor een convertible geworden na jarenlang als daily gebruikt te zijn (pekelspetters uit verkeer, aerosolen en wind hadden zich door de dakrand gevreten en die brak open op de snelweg).
Re: International Travelall "74
Respect dat je hier aan durft te beginnen , wat een roest, ongelooflijk.
Wel een vrij zeldzaam en apart model, ik ga dit zeker volgen!
Wel een vrij zeldzaam en apart model, ik ga dit zeker volgen!