Chevrolet el-camino 1974

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by hemi »

Mooie wagens die el camino's deze boft maar met zo'n eigenaar
Indianjohn
Posts: 215
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by Indianjohn »

Afgelopen weekend het dashboard afgemaakt en weer ingebouwd.
In het algeheel is het redelijk gelukt, heb me wel verkeken op het opnieuw bekleden. De stof die ik gebruikt heb is subliem en zeer geschikt voor een dashboard.
Ben zelf wat te onzeker geweest en heb te snel rest stukken verwijdert, zodat het resultaat een kleine 7 is geworden, maar in ieder geval een stuk beter dan wat het was.

Image

Dit was hem,

Image

En dit is uiteindelijk het resultaat.
In ieder geval een busy weekend, en het dashboard weer op zn plek. :roll:


Image
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by LeonW »

zier er gewoon prima uit👍
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by hemi »

Netjes hoor, knap gedaan
Daan1962
Posts: 25
Joined: Mon Apr 05, 2021 2:03 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by Daan1962 »

Mooi gedaan hoor
Indianjohn
Posts: 215
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by Indianjohn »

THNX mannen ;)
Indianjohn
Posts: 215
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by Indianjohn »

Updeeetje......

Afgelopen week was het weer niet echt bijzonder, en aangezien de vrouw geen plannen had met de vakantie, dit mooi gebruikt om het interieur verder af te maken. :lol:

Image

Eerst de bodem geschuurd en in een dikke laag coating gezet. :cry:

Image

Daarna een laag vibraflex ontdreuning erin geplakt. :)

Image

Ook de ruimte achter de cabine goed geschuurd en gecoat.

Image

Heb nooit begrepen waarom deze ruimte erin zit, zal wel te maken hebben met de bodemgroep van de chevelle, maar is een rampruimte i.v.m. water, vuil en roest ellende, aangezien het deksel de bodem van je pick-up bed is....... :hammer:

Image

Heb 2 afwateringsgaten in bodem gemaakt en ga het deksel dik in de kit zetten.
Kan het opbergvak aan de binnenzijde goed benutten als inspectie luikje. :idea:
Alle bedrading weer terug gebonden achter het dashboard, en het nieuwe tapijtje erin gevochten.
Dit is net als het dashboard bekleden een lastig klusje om het een beetje naar het zin te krijgen.

Image

Image

Maar kan weer zitten, nu de deurstijl bekleding nog en dan gaan we maar eens proberen of ie op eigen kracht de garage uit wil.

Image

Image

Heb in de tussentijd ook wat uitzoekwerk gedaan i.v.m het opbouwen van de originele motor, aangezien ik deze er uiteindelijk weer in terug wil plaatsen.
Had het plan om er andere koppen voor aan te schaffen, maar ben hier vanaf gestapt.
Na overleg met Jacco uit Rijsenhout besloten om de orignele koppen eerst een kans te geven.
Jacco heeft ze gecheckt op status (scheurtjes enzo), ga ik er van de week de vingerfrees inzetten en de hoofdjes even van een mooie in en uitlaat flow proberen te voorzien.

Image

Image

Na deze actie gaan ze terug naar Rijsenhout om te kijken of ik mn werk goed heb gedaan en dan worden de klepzetels driezijdig geslepen om het af te maken.
Setje performance kleppen en veren erin en heb de koppen een mooi 2e leven gegeven. Hoop ik. :oops:
Daan1962
Posts: 25
Joined: Mon Apr 05, 2021 2:03 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by Daan1962 »

Je vakantie zo goed benut. Well done
Coppertje
Posts: 139
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by Coppertje »

Goed bezig!
Indianjohn
Posts: 215
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by Indianjohn »

Het uitfrezen van de inlaat en uitlaatpoorten viel me 200% mee, ze worden nu door Jacco verder bewerkt, ook meteen de verbrandingskamers wat minder ruw gemaakt.

Image

Zit in ieder geval genoeg matriaal, dus gaat er niet zomaar doorheen.

Image

Ga ook de poorten van het manifold wat aanpassen, is dan wel een edelbrock 2701, maar ook dit kan netter.
Indianjohn
Posts: 215
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by Indianjohn »

Zo had dit weekend weer wat tijd over om aan de elky te werken.
Heb de velgen eraf gehaald en deze schoongemaakt en geschuurd, toen voorzien van een nieuw verflaagje, goh wat knapt dat op!

Image

Nu de auto toch op blokken stond, ook tijd om de auto eens in zn versnelling te zetten,
de onsteking op tijd gezet, vacuum los idle 14° voorontsteking en bij 2500rpm zo rond 26°, lijkt me redelijk goed voor LPG only (dit lees ik ook hier op t forum) ;)
Meteen een vacuummeter aan de motor gehangen, en heb rond de 15 inHG idle en op toeren loopt hij op, dus zet hem in zn R.......... niets :cry: toen in zn D....... weer niets, alle standen geprobeerd L1, L2, D en R geen van alle doet het, behalve de Park. :boos:
Olie peilstok bij koude motor gaf toch echt niveau aan, converter gevuld voordat ik hem monteerde en bak bouwt volgens mij wel druk op omdat er wat olie lekt langs de kurkpakking van het deksel.

Volgende keer oliepijl checken als de bak op tempratuur is, iemand nog andere suggesties om te checken voordat ik de bak er weer onder vandaan ga sleutelen :(
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by SRB12 »

Klikt ie onder de auto ook daadwerkelijk in de versnellingen?
Indianjohn
Posts: 215
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by Indianjohn »

Of hij ook werkelijk in zn versnelling klikt weet ik niet, de hevel aan de bak schakelt wel want hij komt wel uit zn park, alleen de aandrijfas gaat niet draaien, en blijft zo ook als ik een poosje wacht of het toerental opvoer. :oops:
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by hemi »

Je zou eventueel de aandrijfas los kunnen maken bij de achteras en dan rond draaien terwijl de bak in drive staat met motor uit.
Kijken of je weerstand voelt.
Indianjohn
Posts: 215
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Chevrolet el-camino 1974

Post by Indianjohn »

Onder de auto werkt volgens mij alles naar behoren, heb de pan van de bak afgehaald en de hevel bekeken als ik hem in zn versnelling zet, deze zie je van stand naar stand springen dus dat lijkt me goed, of zijn er andere meningen? :lol:
De pan is voor driekwart gevuld met olie dus dat lijkt zefs teveel :oops: ,
maar bak zuigt het toch op als de motor draait ?
Heb meteen de kurkpakking vervangen omdat deze lekte, monteren jullie deze droog of tezamen met wat vloeibare pakking, want ze lekken wel snel ondanks het juiste aanhaalmoment.(13ft/lbs)
Heb ook de governor eruit gehaald om deze te checken, maar die is mooi los en inwendig asje beweegt als ik de "vleugeltjes" beweeg.
Als laatste de aandrijfas losgehaald en eraan gedraaid in de verschillende versnellingen, in P is hij gelockt, in iedere andere stand voelt hij exact hetzelfde, rechtsom (klok mee) een weerstand voelbaar en linksom draait hij vrij........... dit lijkt me wat vreemd, of is dit correct :?
Heb de motor niet gestart om olie te checken als hij warm is, maar mss lijdt deze info tot wat antwoorden. :cool:
Post Reply