Fast car slow/slow car fast

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Onne Ford
Posts: 65
Joined: Wed Nov 25, 2020 8:14 pm

Fast car slow/slow car fast

Post by Onne Ford »

Regelmatig leuke discussies over met diverse mensen wat vinden jullie? Alles is goed smaken verschillen altijd.. ik zelf vind in stedelijk gebied een lichtere auto met iets minder pk lekkerder rijden dan een grote motor met veel pk op snelweg/autobahn juist andersom (in bezit van chrysler 300 c met hemi motor)

Groet

Onne :cool:
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Fast car slow/slow car fast

Post by muddy bandit »

Motorvermogen, snelheid en comfort geef ik totaal niet om, ik rijd het liefste gewoon met wat ik ook leuk vindt en dat zijn absoluut niet die slaapverwekkende moderne koekblikken uit deze eeuw.
Over het algemeen dus het liefst met m'n oude 50+ spul waarin je als bestuurder nog een beetje moet werken, en dat ik daarmee meestal ook helemaal vooraan rijd in een file interesseert mij totaal niet.
Onne Ford
Posts: 65
Joined: Wed Nov 25, 2020 8:14 pm

Re: Fast car slow/slow car fast

Post by Onne Ford »

Snelheid is hedendaags idd overrated…. Pk’s zijn mooi maar niet alles😉 rijplezier hangt van veel meer factoren af
grandmaster n
Posts: 394
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Fast car slow/slow car fast

Post by grandmaster n »

Ik ga ook voor wat ik mooi vind en de beleving die daar bij hoort, niet voor snelheid, pk's, koppel of wat dan ook.
Als het er toevallig bijzit is dat leuk meegenomen (en dat is bij amerikanen vaak het geval)
Ik ben "addicted to the V8 sound" en vooral van de "lazy V8".
Met moderne auto's heb ik ook niet veel.
Meerdere keren gereden met een electrische auto, het koppel is enorm, maar de beleving is nul.....

gr
Valkyrie
Posts: 229
Joined: Tue Nov 15, 2005 2:23 pm

Re: Fast car slow/slow car fast

Post by Valkyrie »

In de stad lekker met het raam naar beneden en laag in de toeren door de straten kruipen en genieten van de reflecties op de gebouwen en geparkeerde auto's van het mooie V8 geburbel. Buiten de stad genieten van het mooie platteland. De snelweg kom ik amper, al is 100km/u wel al een stuk relaxter.
Onne Ford
Posts: 65
Joined: Wed Nov 25, 2020 8:14 pm

Re: Fast car slow/slow car fast

Post by Onne Ford »

Het volledige motorvermogen gebruik ik dagelijks niet en besef je dat je (zoals jullie ook zeggen) de rijervaring/geluid soms evenveel fun is dan snelheid en waar kun je tegenwoordig nog snel.
grandmaster n
Posts: 394
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Fast car slow/slow car fast

Post by grandmaster n »

Ik gebruik de power van de auto ook bijna nooit maar het is wel lekker om het te hebben.
Bijvoorbeeld om met een dotje gas voorbij een langzame verkeersdeelnemer te komen. Image

gr
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Fast car slow/slow car fast

Post by Wilf »

Sinds ik overgegaan ben op auto's van bouwjaar '49/'50 (dat is nu zo'n 12 jaar geleden) ben ik helemaal af van het scheuren en vermogen. Ik was vroeger echt van de V8 of niks; heb best wel wat sixties mopars laten staan wegens een slant six, maar een lijn 6 of lijn 8 vind ik net zo prima nu.

Ik heb nu geen lijn 8 meer, dat vond ik persoonlijk het mooiste motorblok dat ik ooit had (ook qua geluid is dat geweldig) maar die was wel luxury car stil. Voor de rest hadden alle andere '49 en '50 cars die ik heb gehad (en nu heb) allemaal een lijn 6 met een vrij luidruchtige uitlaat, nu ook weer eentje met een glasspack, en ik maal totaal niet om het geluid en de motor. Sterker nog; als ik rijk was zou ik hem om laten bouwen naar electrisch.

Voor mij is de rij-ervaring het stuur, het interieur, de carrosserie en het totaal onthaasten. Niets anders telt. Gewoon lekker rustig cruisen. Harder dan 112km/u ga ik niet. Lekker genieten van een muziekje, het uitzicht en het plezier van de wagen.

Ik ben gewoon een oude lul geworden :D

Dit was zo'n 15 jaar geleden, toen moest ik per se V8 met veel PK's, goede wegligging, veel lawaai:



Dit was mijn '49 Buick met L8, die ik nog steeds erg mis:



En met een '50 DeSoto vond ik het nog steeds leuk om mee te doen aan tunnelcruises :D



Heb nu een '49 Hudson. Wegligging is niet normaal slecht maar dat komt omdat hij amateuristisch is verlaagd in Zweden, maar dat gaat nog wel beter worden. Voorlopig rijd ik er, ondanks beroerde wegligging, er vrolijk mee rond.

Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Fast car slow/slow car fast

Post by Pavement Pounder »

Ik wil alles, rustig cruisen desgewenst met airco, winnen bij het stoplicht, en 130 kmph op cruisecontrol nog naar mijn radio kunnen luisteren, in de file kunnen staan met de caravan erachter.

En dat is gelukt met mijn 1991 pickup.




Onne Ford
Posts: 65
Joined: Wed Nov 25, 2020 8:14 pm

Re: Fast car slow/slow car fast

Post by Onne Ford »

@grandmaster klopt dat is wel mooi maar vaak in de stad als ik eens vermogen gebruik sta ik te spinnen en trekt een Dacia je eruit (half gas he ;) ) vind bij de 300 c de kwaliteit meer de souplesse om bijv van 40-140 te gaan maar dat is dan weer leuk als je de snelweg op gaat. In stad soms toch nog zweterige handjes als ik teveel gas geef🤪
Onne Ford
Posts: 65
Joined: Wed Nov 25, 2020 8:14 pm

Re: Fast car slow/slow car fast

Post by Onne Ford »

Mooie pickup@ pavement pounder dat blijft een droom wellicht ooit😀
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Fast car slow/slow car fast

Post by Lennard »

meestal vind ik het lekker om te cruisen met amerikanen, Valt me op dat de meeste dan ook naar mijn idee het lekkerste rijden,
Ik rijd nu dagelijks in een jeep cherokee, is ook een fijne auto om rustig op de snelweg 100/110 mee te rijden. ( en offroad mee te kunnen gaan )

Mijn buicks verschilt wel, mijn 75 century met 455 merk ik wel dat ik er graag sprintjes mee doe, alleen merk je idd dat ie ondanks ze 455 eigenlijk helemaal niet zo snel is als je her ervaart lijkt het wel.
Verder vind ik het vooral een mooi ding aangezien ik hem zelf helemaal heb gerestaureed.

Met mijn 64 buick is meer echt een rij auto, hier rijd ik eigenlijk veel vaker mee dan me century, en deze cruised ook perfect bij 100.
Ondanks dat het een 4.9 small blokje is.

Had voor dat ik me jeep dagelijks ging rijden een peug 306, daar was ik altijd vooral mee volgas aan het scheuren. Das nu wel voorbij

Image
de 64 buick


Image
de 75er buick century
Onne Ford
Posts: 65
Joined: Wed Nov 25, 2020 8:14 pm

Re: Fast car slow/slow car fast

Post by Onne Ford »

Geweldig dat gevoel volgas in kleine auto en het gevoel dat je de snelste bent alleen al door het motorlawaai. Good old times 12 jaar terug ook een 306 gehad
Onne Ford
Posts: 65
Joined: Wed Nov 25, 2020 8:14 pm

Re: Fast car slow/slow car fast

Post by Onne Ford »

Lennard wrote: Wed Jan 12, 2022 8:35 pm meestal vind ik het lekker om te cruisen met amerikanen, Valt me op dat de meeste dan ook naar mijn idee het lekkerste rijden,
Ik rijd nu dagelijks in een jeep cherokee, is ook een fijne auto om rustig op de snelweg 100/110 mee te rijden. ( en offroad mee te kunnen gaan )

Mijn buicks verschilt wel, mijn 75 century met 455 merk ik wel dat ik er graag sprintjes mee doe, alleen merk je idd dat ie ondanks ze 455 eigenlijk helemaal niet zo snel is als je her ervaart lijkt het wel.
Verder vind ik het vooral een mooi ding aangezien ik hem zelf helemaal heb gerestaureed.

Met mijn 64 buick is meer echt een rij auto, hier rijd ik eigenlijk veel vaker mee dan me century, en deze cruised ook perfect bij 100.
Ondanks dat het een 4.9 small blokje is.

Had voor dat ik me jeep dagelijks ging rijden een peug 306, daar was ik altijd vooral mee volgas aan het scheuren. Das nu wel voorbij

Image
de 64 buick


Image
de 75er buick century
Zou dat gevoel ook niet komen door de leeftijd van de auto (, meer geluid, meer deining in carrosserie) . In 10 sec van 0-100 in oldtimer gaf altijd een veel grotere sensatie dan in een moderne auto🧐
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Fast car slow/slow car fast

Post by Lennard »

Onne Ford wrote: Wed Jan 12, 2022 10:03 pm Geweldig dat gevoel volgas in kleine auto en het gevoel dat je de snelste bent alleen al door het motorlawaai. Good old times 12 jaar terug ook een 306 gehad
haha zijn zeker leuke 'gooi'auto's die 306, was de leukste fwd auto die ik gehad heb.

Tja met een oldtimer ervaar je zeker meer vind ik, meer geluid, trillingen, windgeruis. Ook meer gevoel hier door denk ik
Post Reply