Welke draad

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
speeddemon
Posts: 352
Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm

Welke draad

Post by speeddemon »

Hoi Guys and girls :lol: ,heb effe een vraagje ,over een caprice 77 (daar lag vroeger l6 in)
Ze hebben toen een 8 ingebouwd van 70 chevy met pionts ignition ,
heb er zelf nu een 383 inliggen met 350 autom (mod) .de draden die naar de starter gaan zitten er aan heb maar twee
Op de kleine schroef zitten ,en op de groten zitten de draden voor de accu enz ,
Maar heb nu op dit Moment geen draden op de coil zitten enkel van coil naar dizzy,
Heb 4 liggen los naast de motor op 2 staan met contact aan 12v ,en de andere 2 niet ,welke van de twee gaan naar de coil,

Heb ze eens er op gehad maar maakte niet uit starte niet motor draaide gewoon rond
Start hem nu een directe draad van coil naar accu (+coil naar +accu pool ) slaat die gelijk aan , het contact slot doet het gewoon en alles in de auto ook lampen ,blower,radio enz
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Welke draad

Post by Grasmusen »

Een plus draad ven contact slot op + bobine of beide plussen. Van die andere twee kan er een voor de toerenteller zijn. em een massa voor bobine contact punten. Maar je maakt een foto of een paar en of je verteld ook welke ontsteking je nu gebruikt?????

GrG
speeddemon
Posts: 352
Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm

Re: Welke draad

Post by speeddemon »

Hoi dank u zal vanmiddag even een paar maken 👍👍
jelmoer
Posts: 313
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: Welke draad

Post by jelmoer »

Kan zijn dat de 12v tijdens het starten weg valt van die draden.
Dan heb je dus geen vonk

12v met contact aan zegt niks.
Liever meten tijdens het starten.

Je kunt ook bijvoorbeeld een draad trekken via een verstopte schakelaar(onder je stoel of dash).
Dan heb je een extra diefstal beveiliging.
speeddemon
Posts: 352
Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm

Re: Welke draad

Post by speeddemon »

Hoi meten met starten gaat even moeilijk ben alleen ,anders moet ik draden even verlengen naar de cabine dan kan ik wel meten



https://freeimage.host/i/JIsUfDJ
https://freeimage.host/i/JIsUBov
https://freeimage.host/i/JIsUnPp
https://freeimage.host/i/JIsUCVR
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Welke draad

Post by Grasmusen »

De tweede plus draad kan van de automatische choke geweest zijn. Je kan ook een lampje aan de draad hangen dan kan je zien of de spanning er op blijft tijdes starten


GrG
speeddemon
Posts: 352
Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm

Re: Welke draad

Post by speeddemon »

Ja kan ook bedankt voor de tip 👍👍
speeddemon
Posts: 352
Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm

Re: Welke draad

Post by speeddemon »

Hoi, nou ben het weekend bezig geweest er mee.
De draden waar 12v op staan gaan inderdaad ,naar 1a2v ,de andere draden gebeurt niet mee ,
Maar als ik onder kap kijk zit er een oranje kastje met alle draden er aan ,ook hele dikke .
Op 2 staan 12v met contact aan en met starten ook dan zakt het iets naar 10v ,dat is een dikke oranje en een zwart groene (haast niet te zien )
Maar die kan ik niet terug vinden op de starter ,weet het even niet meer 😂
Indianjohn
Posts: 215
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Welke draad

Post by Indianjohn »

Kun je niet ergens een schema vinden, die in de haynes boeken staan zijn aardig gedetaileerd.
Of ergens een kleuren schema op internet.
speeddemon
Posts: 352
Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm

Re: Welke draad

Post by speeddemon »

Ja heb hier een chilton, en daar zeggen ze een pnk wire maar kan deze nergens terug vinden ,weet niet wat ze ermee gedaan hebben maar volgens mij zijn ze met de schaar/knip tang bezig geweest in de opslag jaren terug 🤔
speeddemon
Posts: 352
Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm

Re: Welke draad

Post by speeddemon »

Het kastje met draden onder in is de diagnostic terminals (soort obd) en dat voor een 77ger
speeddemon
Posts: 352
Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm

Re: Welke draad

Post by speeddemon »

Heb hem gevonden ,eindelijk een dikke zware draad met een schuif clip,
Deze was helemaal weg geduwd onder de firewall tussen het spatbord , moest wel alles los maken maar toch gevonden
Hier staat met contact aan 12v en met starten gaat deze naar 10v,dus dit moet de goede zijn
Heb de andere netjes of gedopt dat ze geen sluiting kunnen maken,
Post Reply