geen remdruk

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
maurice7
Posts: 96
Joined: Sat Jul 09, 2016 1:21 pm

Re: geen remdruk

Post by maurice7 »

hoi Gert, ik heb de afgelopen avonden zowat alles gedaan zoals jij beschreef. ik heb de hoofdremcilinder in de werkbank ontlucht met afgedopte poorten. Na het terugplaatsen in de auto is al eerste de voorste leiding aangesloten, de achterste is nog afgedopt. Er zit nu druk op de voorremmen en deze werken goed,het rempedaal kan nu maar een klein stukje worden ingeduwd.Er is nu genoeg druk. Na het aansluiten van de achterremmen valt de druk weg en kan het rempedaal te diep worden ingetrapt. Ik heb daarna op de remslang van de achteras een klem gezet en toen het rempedaal ingetrapt. eerst ging deze erg zwaar, ook nu voldoende druk. Na het verwijderderen van de klem,trapt het rempedaal weer te ver door. Alle lucht is er nu onderhand wel uit lijkt me. Ik heb voor het ontluchten een vaccuumpot gebruikt, er bleef lucht komen.Nadien weer getest op het rempedaal getrapt en de druk is weg. Dus kort samengevat : voor remt de auto, achter is de opgebouwde druk weg. Er is nergens lekkage.
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: geen remdruk

Post by gert »

je schrijft:
ik heb ontlucht met afgedichte poorten.
er moeten op beide poorten voor ontluchten wel leidingen worden aangesloten die uitkomen in het reservoir, onder het vloeistofnivo.
en dan de remzuiger langzaam indrukken tot het einde, en langzaam weer terug laten veren, tijdig bijvullen, en dit net zolang herhalen tot er nergens meer belletjes te zien zijn.
heb je dat ook precies zo gedaan?
maurice7
Posts: 96
Joined: Sat Jul 09, 2016 1:21 pm

Re: geen remdruk

Post by maurice7 »

Hoi Gert, jazeker ik heb eerst 2 slangen met nippels aan de poorten bevestigd en in het gevulde reservoir gehangen, toen een hele tijd de zuiger kort ingedrukt tot er geen luchtbellen meer zichtbaar waren.Daarna de poorten afgeplugd en de hoofdremcilinder teruggeplaatst.
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: geen remdruk

Post by gert »

ok, maar na aansluiten van de remleiding naar de achterwielen, had je geen druk meer?
ook niet na een aantal keren rustig pompen? want er moet natuurlijk wel eerst vloeistof in de leidingen worden gepompt voordat er uberhaupt druk kan ontstaan.
heb je er een nieuw drukregel/veiligheids ventiel ding tussen zitten?
maurice7
Posts: 96
Joined: Sat Jul 09, 2016 1:21 pm

Re: geen remdruk

Post by maurice7 »

Gert, ik heb het drukventiel verwisseld gehad met een nieuwe, deze lekte gelijk al ,Heb toen de oude er weer terugopgezet en in het gat van de remlichtschakelaar een dopje gedraaid om hem tijdens ontluchten te blokkeren.De oude had het zuigertje vastzitten binnenin en is weer gangbaar gemaakt. Het valt mij wel op dat als ik controleer of er geen lucht in de achterklauwen meer zit dat er weinig druk uit de ontluchtingsnippel stroomt.( wel voldoende remolie).
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: geen remdruk

Post by gert »

ik vermoed dat het achterrem gebeuren te wijten is aan een fout remdrukregelventiel,
als je achter de nippel opent, moet het eruit spuiten als je het pedaal intrapt.
waarom lekte het nieuwe ventiel? onderzoek dat es.....
das eigenlijk het enige wat ik nog kan bedenken, maar ik weet wat je soms voor een gekloot kan hebben met dit soort remmerij.
ik zie die regelventielen liever niet.
maurice7
Posts: 96
Joined: Sat Jul 09, 2016 1:21 pm

Re: geen remdruk

Post by maurice7 »

hoi Geert, ik heb de nieuwe nog liggen, ik wilde hem al wegkeilen. Wat ik net ontdekte: ik heb de remslang op de achteras net weer afgekneld met een griptang. En het is niet te geloven, nu geeft het rempedaal flink tegendruk! is nu hard. Ik begin te geloven dat er achter iets niet goed is. Het vermoeden begint op te borrelen dat mogelijk de remklauwen gewoon niet matchen met de hoofdremcilinder en de combinatieklep.
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: geen remdruk

Post by gert »

of die klauwen zitten gewoon nog vol lucht.
doe je dit allemaal alleen of heb je hulp?
maurice7
Posts: 96
Joined: Sat Jul 09, 2016 1:21 pm

Re: geen remdruk

Post by maurice7 »

heb gelukkig hulp van mijn zoon.

je zegt dat er misschien nog lucht in kan zitten, kan dat dan de oorzaak zijn als ik de griptang verwijder en op het rempedaal trap dat deze weer richting bodem zakt?
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: geen remdruk

Post by gert »

jazeker, zolang er lucht in zit krijg je geen druk.
ontlucht de achterkant nog es, vaak pompt men te snel en te wild, dan krijg je de lucht er niet goed uit.
rustig naar beneden trappen, en rustig weer op laten komen. en op tijd bijvullen.
hierna kan ik niet meer antwoorden, want ik ga nu weg van huis.
succes
Rara
Posts: 667
Joined: Tue May 30, 2006 9:11 pm

Re: geen remdruk

Post by Rara »

Ik vraag dit niet om bijdehand te doen hoor, maar heb je wel de juiste HRC voor schijven achter? Neem aan dat de vorige, de defecte al voor schijf/schijf was.
maurice7
Posts: 96
Joined: Sat Jul 09, 2016 1:21 pm

Re: geen remdruk

Post by maurice7 »

hoi Rara, ja hoor deze HRC is voor schijf/schijf. en idd de oude was ook voor schijf/schijf
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: geen remdruk

Post by gert »

het enige verschil zou zijn de bodemklep die voor restdruk zorgt, die nodig is voor trommelremmen.
maar dat verklaart Maurice zijn probleem niet.
jelmoer
Posts: 313
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: geen remdruk

Post by jelmoer »

Soms helpt het om juist met een vloeistofspuit vanaf de nippels te vullen.
Dan druk je de lucht bij het reservoir er uit.
Eerst reservoi leeg halen zodat je niet knoeit.
Tenminste de kamer van de achterzijde.

Als voorbeeld:

https://www.bol.com/nl/nl/p/professione ... akEALw_wcB


https://www.hesselmansvanwillegen.nl/we ... -maagsonde

Sommige rubbers zetten van de spuit snel uit door de remvloeistof.

Dus na verloop van tijd kun je hem weg donderen.
maurice7
Posts: 96
Joined: Sat Jul 09, 2016 1:21 pm

Re: geen remdruk

Post by maurice7 »

Ik heb na lang klooien nu eindelijk druk achter.
Ik moet alleen wat verzinnen om de speling om te heffen tussen de remblokken en de zuiger. Als ik de zuiger opstel tot aan de schijf dan zakt het pedaal te ver. Stel ik vervolgens de zuiger weer terug dan heb ik genoeg druk
Post Reply