lpg

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
boyanka
Posts: 3040
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: lpg

Post by boyanka »

Het kan wel, maar dan zit er een scheurtje in het membraam

RobDodge
Posts: 4574
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: lpg

Post by RobDodge »

Als ik koud start zet ik m'n contakt aan ik hoor de tik van de afsluiters en wacht tot ze weer sluiten, vervolgens zet ik de keuze schakelaar in het midden en terug op lpg en druk op het knopje van de choke solenoid. En hoor dan gas stromen. Vervolgens starten en lopen.
Ik heb een omvl installatie enkel heb ik de gasring bovenop de carbutateur verwijderd en 2 gaatjes aan de achterzijde boven de jets in de carburateur geboord. Vanwaar het gas binnen komt.

Als ik bij een koude start normaal start duurt het minimaal 10sec voordat er leven in de brouwerij komt.

rene74monte
Posts: 4306
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: lpg

Post by rene74monte »

gert wrote:
Sun May 16, 2021 11:22 am
bij een bus zit je recht boven de motor, dus wel logisch dat je dan wat meer hoort.....
maar nogmaals: bij een impco hoort er geen gas te stromen van verdamper naar mixer bij stilstaande motor.
hahaha , nee , bij de bus hoor ik het joust niet :-) :-)

Hans
Posts: 23
Joined: Sun Jul 20, 2008 9:17 pm

Re: lpg

Post by Hans »

Wat betreft slecht startende Impco installaties met 425 mixer:
Ik heb net een lambda sonde geplaatst.
Gisteren stationair op lambda 1.1 gezet.
Vandaag bij koude start was het in de buurt van 2!
Geen wonder dat het ding slecht liep.
Ik zag de waarde geleidelijk weer oplopen toen de thermostaat open ging, af te lezen aan de temperatuur meter in het dashboard.
De verdamper slaat wit van het ijs uit zolang de thermostaat dicht is zag ik gisteren bij toeval.

rene74monte
Posts: 4306
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: lpg

Post by rene74monte »

ja , dat is natuurlijk niet goed , bij veel thermostaten zit er een gaatje in zodat je in ieder geval een beetje doorstroming hebt , heb er zelf ook wel eens een gaatje in geboord

Grasmusen
Posts: 210
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: lpg

Post by Grasmusen »

Je hebt toch altijd circulatie over de kachel slangen? Tenminste bij de meeste oude smalblock amerikanen. Zag bij een maat van mij die op gas rijd dat er een gesloopte thermostaat in zat. Wat er over was, was gewoon een koperen ring met een gat van 1 inch. Ik vraag me af of dat wel echt nodig is.

Het duurt dan toch ook langer dat alles op temperatuur komt. Of zie ik dat verkeerd?

Hans
Posts: 23
Joined: Sun Jul 20, 2008 9:17 pm

Re: lpg

Post by Hans »

Ik heb het nagezocht, op mijn Ford V8 is er ook altijd circulatie.
Maar niet als het niveau laag staat kennelijk.
Bij de vulopening/ radiator dop is aangegeven dat het juiste niveau 4"( 10 centimeter) onder de dop is.
Daar houd ik me maar niet meer aan...
De kachel en verdamper zitten best wel hoog tov de radiator.
Ik heb de radiator en de verdamper met kachel slangen gevuld. Dus zal er wel koelvloeistof in de overloop tank stromen bij warmdraaien, maar de meeste lucht is uit het systeem.
Belangrijke les blijft dat als de verdamper bevriest, het mengsel arm wordt.
Als ik ga rijden zal ik de nieuwe bevindingen van de koude start weer melden.

Post Reply