Auto rollen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Auto rollen

Post by Joost.... »

Chevy Blazert wrote: Als je het goed doet is er geen verschil met een spuitklus.

Misschien moet ik ook maar gaan rollen dan, scheelt een boel energie voor de spuitcabine :lol:
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: Auto rollen

Post by johnny »

Joost.... wrote: scheelt een boel energie voor de spuitcabine :lol:

ook een wereld van verschil, spuiten in een nette warme cabine of in een rommelig schuurtje.....
BIG-BLOCKCHEVY454SS
Posts: 1381
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:36 pm

Re: Auto rollen

Post by BIG-BLOCKCHEVY454SS »

ging prima met 22 graden
Image
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Auto rollen

Post by kikkegek »

wat ik me tot nu toe afvraag met rollen (wat ook het plan is voor onze Burb)...

de grote vlakken snap ik wel. Maar hoe doe je de binnenkant van je portier? A,B en overige raamstijlen? etc? dus zegmaar de niet-vlakke delen?
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Auto rollen

Post by pintor »

met de kwast
el eric
Posts: 475
Joined: Wed Sep 29, 2010 9:31 am

Re: Auto rollen

Post by el eric »

En dan met het rolletje (zonder verf eraan) narollen.
------ BURB '73 ------
Posts: 288
Joined: Thu Feb 05, 2004 11:55 am

Re: Auto rollen

Post by ------ BURB '73 ------ »

rollertje moet juist helemaal sappig zijn. Door en door. Dan krijg je geen luchtbellen (sinaasappel). Deuren doe je idd met de kwast. Maar koop een kwast met hele fijne haren. De kwaliteit van de kwast is heel belangrijk.

Rubol droogt op als of het gespoten is.

Ik ben mijn photobucketgegevens kwijt maar als ik het gevonden heb laat ik wel een paar fotoos zien. Het kan echt heel mooi worden.

Gr. Burb '73
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: Auto rollen

Post by Stimpy »

Droevig om te lezen hoeveel mensen er verstand van hebben hoe je een wagen moet rollen.
Het belangrijkste voor een mooi resultaat is de voorbewerking. Dat kost veel energie en tijd.
De bedoeling van ff rollen is lijkt mij snel en goedkoop, daar gaat het bij de meesten dus sowieso al mis.
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Auto rollen

Post by pintor »

geen dank :P
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Auto rollen

Post by Wolfman »

Ik ben eruit wat de kleur betreft. Het wordt Mat blauw.
Zoiets als dit:

Image

Ik heb gelezen dat 2K lak niet goed te rollen is, klopt dit? Of kan je met wat andere mengverhoudingen toch een goed te rollen lak krijgen?
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Auto rollen

Post by kn@pestaart »

Je moet niets aan de mengverhouding veranderen, misschien aan de dikte....
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: Auto rollen

Post by warriorair »

Bij rollen met 2K trage verharder gebruiken anders droogt de lak te snel.
Die blauwe kleur is een metallic of parelmoerkleur rollen gaat hem niet worden vrees ik. :?
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Auto rollen

Post by Wolfman »

Thanks!

Hij wordt gewoon matblauw met die kleur als indicatie.
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Auto rollen

Post by rulez »

verder nog two-tone, strepen, motieven, stickers oid?

of een pinstripe/airbrushje eroverheen
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Auto rollen

Post by Wolfman »

Nee ik denk het niet. Gewoon netjes alle chrome sierlijstjes terug zetten.
Mijn Thunderbird past niet in mijn garage, vandaar dat zelf spuiten geen optie is.
Het zal gewoon buiten op straat moeten gebeuren. Ik doe het ook niet in een keer. Maar onderdeel voor onderdeel.
Dus eerst een spatbord dan een deur enz...
Kan ik ook gelijk testen of het wat wordt. De voorspatborden en motorkap zijn matzwart de rest blauw, dus ik kan mooi met de voorkant oefenen. Lukt het echt niet netjes dan word hij helemaal matzwart en zal ik moeten gaan sparen om hem later netjes te laten spuiten.

Ook red ik het niet om alles op een dag te doen als ik het goed doen wil. En halverwege het schuren er mee ophouden en de volgende dag verder gaan gaat natuurljik niet buiten.
Verder ben ik afhankelijk van het weer. Het moet natuurlijk droog zijn en minimaal 15 graden.
Dus het duurt nog wel even voordat ik begin.
Post Reply