Trekt naar rechts met warme remmen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Trekt naar rechts met warme remmen

Post by Lite-On »

Ik heb al ruim een jaar het probleem dat mijn auto naar rechts trekt tijdens het remmen. Het rare is echter dat dit nauwelijks gebeurd als ik de auto koud uit de garage haal (de eerste 5 a 10KM zeg maar). Op het moment dat ik lange ritten heb, of veel moet remmen begint de auto op den duur flink naar rechts te trekken.

Tot op heden heb ik dit altijd verholpen door naar links te sturen tijdens het remmen (automatische geworden). Sinds een paar dagen heb ik 100 liter gas in de kofferbak liggen; dit maakte het probleem alleen maar erger. Als je niet oplet stuurt de auto zo de berm in :?

Weet iemand wat er hier aan de hand zou kunnen zijn? Ik ga vanavond even de auto opkrikken, en de trommels achter eraf halen en kijken of iets met de voering/cilinder/whatever is.
Je zou denken aan een brakke cilinder, maar dan lijkt het mij dat de auto ook "koud" slecht zou moeten remmen :/
Aangezien de auto meer naar rechts is gaan trekken nu er 100 liter gas in de koffer ligt, lijkt het mij dat de problemen zitten in de remmen achter.

Raar maar waar :D
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Trekt naar rechts met warme remmen

Post by thunderbuick »

Oude rem olie zeker?
Zou het eens verversen :)
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: Trekt naar rechts met warme remmen

Post by bezerk »

heb je niet toevallig een lek ergens waardoor de voeringen vettig worden?
moet niet echt uitmaken warm of koud.
bozo
Posts: 1805
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:13 pm

Re: Trekt naar rechts met warme remmen

Post by bozo »

bezerk wrote:heb je niet toevallig een lek ergens waardoor de voeringen vettig worden?
moet niet echt uitmaken warm of koud.
Met oude remolie maakt dat wel uit.
Oude remolie trekt vocht aan.
Dat vocht is met 1 keer flink remmen al aan de kook.
Vervolgens luchtbellen in de olie, daarna krijg je roest enz.enz. kortom alles naar de kloten als je er lang genoeg mee door rijd
c.a.m.a.r.o
Posts: 166
Joined: Mon Jun 01, 2009 8:30 pm

Re: Trekt naar rechts met warme remmen

Post by c.a.m.a.r.o »

keertje op de remmenbank (rollenbank)
kun je in ieder geval zien waar het aan ligt!
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Trekt naar rechts met warme remmen

Post by Detroitsteel »

Een niet goed terugkerende plunjer in de remklauw

Trekt die ook naar rechts zonder te remmen..?
En is de schijf heter dan links als je ze aanvoeld..?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Trekt naar rechts met warme remmen

Post by sjak_brak »

- voeringen ongelijkmatig versleten
- cilindertjes die niet fris zijn
- flexibele remslangetjes

Controleer deze zaken ook aan de voorkant. Je had toch trommels rondom meen ik?
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: Trekt naar rechts met warme remmen

Post by -SpengaMotors- »

ik heb wel eens gehad dat de beugel waarmee je remslang halverwege aan je draag arm vast zit, zo erg verroest was, dat hij de slang dichtknijpt.


dit betekent dat er wel olie door je remslang heen gaat ( hoofdremcilinder is sterk) , maar dat de olie niet ( of niet snel genoeg) terugloopt.


er blijft dan dus druk op je remcilinder voor een te lange tijd.


dus kijk ff of aan een kant je remslangophangsteun ( goed scrabblewoord) niet erg verroest is.
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: Trekt naar rechts met warme remmen

Post by Lite-On »

@sjak; het gaat hier inderdaad om 4 trommels.

Ben er inmiddels achter dat het waarschijnlijk toch om de remmen voor gaat. Stuur draait flink naar rechts als je 'm loslaat en op de rem trapt. Wanneer ik in de auto stap met "koude" remmen trekt de auto minimaal naar rechts, maar na 5KM rijden begint dit dus erger te worden.

Cilinders voor zijn 1 jaar geleden vervangen. Destijds lekte er een cilinder wat de reden was van vervanging.

Afgelopen avond de auto opgekrikt, maar geen van de wielen/remmen lijkt aan te lopen of andere kuuren te vertonen.
Iemand zij tegen mij dat ik anders eens een stuk moet rijden en met zo'n infrarood/laser meter moest kijkt of er temperatuurverschil bij de trommels is - kloterij is echter dat ik zo'n ding niet heb en ook niemand ken die er eentje heeft :(

Omdat de cilinders 1 jaar geleden vervangen zijn, zou het misschien ook wel kunnen dat de persoon welke het onderhoud had uitgevoerd aan de afstelling heeft lopen rotzooien. Misschien moet ik gewoon eens beginnen het opnieuw afstellen van de trommels?
Trommels zijn verder allemaal droog; geen remvloeistof te bekennen. :)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Trekt naar rechts met warme remmen

Post by sjak_brak »

Lite-On wrote:Iemand zij tegen mij dat ik anders eens een stuk moet rijden en met zo'n infrarood/laser meter moest kijkt of er temperatuurverschil bij de trommels is - kloterij is echter dat ik zo'n ding niet heb en ook niemand ken die er eentje heeft :(
Heb je zaterdag niet goed opgelet :D

Maar begin inderdaad eens met de afstelling van de voeringen. Zijn de voeringen ook op alle wielen gelijkmatig afgesleten?
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: Trekt naar rechts met warme remmen

Post by Lite-On »

thunderbuick wrote:Oude rem olie zeker?
Zou het eens verversen :)
Hmm, ik heb destijds de cilinders voor laten vervangen bij een garage - de vraag is echter of ze destijds de remvloeistof in geheel hebben vervangen.
Toch maar voor de zekerheid eerst eens beginnen met het verversen van de remvloeistof.

Heb dit zelf nooit eerder gedaan/gezien. Is het lastig om dit zelf doen? :?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Trekt naar rechts met warme remmen

Post by sjak_brak »

Is niet zo heel moeilijk, echter wel een klus die een stuk makkelijker is met een assistent erbij.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Trekt naar rechts met warme remmen

Post by kn@pestaart »

bozo wrote:Oude remolie trekt vocht aan.
En nieuwe niet? :?:
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Trekt naar rechts met warme remmen

Post by thunderbuick »

Nee, want die zit in een afgesloten verpakking :D :P
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Trekt naar rechts met warme remmen

Post by kn@pestaart »

Lekker scherp :lol:
Post Reply