Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by cees V8 »

De garantie hield in: een half jaar of 100.000 mijl. Voor de prijs van $ 7.500,-- heb ik hem aangekocht, incl. verzenden. Zie http://www.enginefactory.com/350hp.htm Met mijn wensen: o.a. edelbrock kleppendeksels, serpetine belt, mini starter, dynamo, stuurpomp enz.
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by Continental Kid »

cees V8 wrote:De garantie hield in: een half jaar of 100.000 mijl. Voor de prijs van $ 7.500,-- heb ik hem aangekocht, incl. verzenden. Zie http://www.enginefactory.com/350hp.htm Met mijn wensen: o.a. edelbrock kleppendeksels, serpetine belt, mini starter, dynamo, stuurpomp enz.

Dit is krankzinnig, man! Voor dat geld moet je de sleutel om kunnen draaien en gewoon wegscheuren! Als dit bedrijf haar eigen werk (en handel, dus OOK export!) serieus neemt, dan zou je het blok op zijn minst moeten kunnen terugsturen en omruilen. Zelfs dan heb je er al genoeg gedoe mee. Kan die tussenpersoon niet alsnog iets voor je regelen? Suc6 met de afloop.

:eek: :(
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by cees V8 »

Nou ja, zoals ik al schreef: die Nederlandse vertegenwoordiger klinkt OK, maar er gebeurt niets. Ik noem zijn naam niet, want hij is niet de leverancier. Overigens vangt hij wel provisie voor elk blok dat hier verkocht wordt.

De netto excl. 19% btw prijs voor mijn motor was € 4.100,--
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by sjak_brak »

Continental Kid wrote:Vraagje: een bedrijf als bijvoorbeeld Summit levert ook crate engines, heeft iemand daar ervaring mee? Lijkt mij namelijk sterk dat die hun naam zouden riskeren met half werk.
Summit verkoopt door, maakt zelf geen blokken. En Summit levert ook genoeg troep.

Maar voor 7500$ vind ik het wel cru dat je een berg stront opgestuurd krijgt. Helaas leert de ervaring dat je ook "turnkey"-blokken moet openhalen.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by SplitWindow »

Van dat blok is mooi kloten, maar dat jij zonder goede voorbereiding naar het buitenland gaat is natuurlijk jouw eigen schuld:
cees V8 wrote:Gaat afgelopen mei midden in Frankrijk de koppakking naar de filistijnen.
Met heel veel(centjes) moeite thuis gekomen.
Met mijn Diesel Chevy de aanhanger erachter, dat ding in Frankrijk opgehaald en met 7000 kg door de heuveltjes weer terug naar huis.
Voor een paar centen was je verzekerd geweest en was je fijn per huurauto terug naar naar Nederland gereden:
Wegenwacht® Europa Service
De beste pechhulp in Europa, nú met gratis vervangend vervoer

Belangrijk om te weten:
Na het afsluiten van Wegenwacht Europa Service heeft u direct recht op pechhulp in het buitenland.

Iedereen is welkom, ongeacht het merk, het brandstoftype of het bouwjaar van uw auto of motor.
De hulp is persoonsgebonden, dus geldig voor elke auto of motor waarvan u gebruik maakt.
Wat is Wegenwacht Europa Service?
Naast alle voordelen van het ANWB-lidmaatschap en Wegenwacht Nederland Service, kunt u met deze basis service tijdens uw vakantie in Europa rekenen op:

* 24 uur per dag en 7 dagen per week pechhulp door heel Europa,

* Sleutelhulp ter plaatse van buitenlandse partners van de Wegenwacht,

* Hulp van de ANWB Alarmcentrale en buitenlandse steunpunten, altijd in het Nederlands,

* Repatriëring van uw auto of motor naar Nederland als de pech niet ter plaatse is te verhelpen binnen 48 uur

* Vervangende chauffeur bij ziekte of ongeval tijdens de reis

Vervangende Auto Service:

* Hiermee kunt u rekenen op vervangend vervoer in Nederland en/of in het buitenland als de auto of motor niet ter plekke te repareren is of u niet (verantwoord) kan verder rijden.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by Wolfman »

@splitwindow.

Ik zou dit maar eerst goed controleren.
Ik heb namelijk gehoord (weet het dus niet zeker) dat er in de kleine lettertjes staat dat je auto niet ouder mag zijn dan 10 jaar. Ouder en dan vervalt deze verzekering.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by SplitWindow »

Wolfman wrote:Ik zou dit maar eerst goed controleren.
Ik heb namelijk gehoord (weet het dus niet zeker)
Waarom controleer jij het niet eerst even zelf voordat je zoiets hier post ?
Hoogstwaarschijnlijk ben jij in de war met Route Mobiel, door de ANWB ben ik in het buitenland altijd prima geholpen.
Route Mobiel wrote:2.10 Voertuig

De personenauto of de motorfiets met Nederlands kenteken die door de maatschappij bij de Route MobielAlarmcentrale is aangemeld,
mits dat voertuig niet zwaarder is dan 3.500 kg (eigen massa vermeerderd met het laadvermogen).
Auto’s die volgens het RDW geregistreerd staan als bedrijfsvoertuig (met uitzondering voor gehandicapten), kampeerwagens (campers)
en auto’s of motorfietsen ouder dan 12 jaar vallen niet onder het begrip voertuig.
AutoBlog.nl wrote:Goh,
Route Mobiel, dat was toch die alternatieve wegsleephulp die als echte prijsvechter de markt voor zich zou gaan winnen?

Blijkbaar is nu het marktaandeel groot genoeg, of de zeepbel staat op springen, want de prijzen gaan in 2010 flink omhoog.
Vooral voor mensen met auto’s ouder dan vier jaar.

Volgens directeur Marco van Muiswinkel loopt het de spuigaten uit met al die oude meuk op de weg.
Het is gewoon niet meer te betalen, zo veel oude auto’s moeten worden afgesleept.
Hoe oud de probleem gevallen daadwerkelijk zijn wordt niet gemeld.

De feiten?
Route Mobiel houdt een standaard tarief van €55 aan voor auto’s tot 4 jaar.
Auto’s tussen de 4 en 10 jaar betalen €68,50 voor de standaardservice,
is je brik 10 tot 13 jaar oud dan betaal je €76 en de klapper van de week gaat naar de 13 tot 15 jarigen met een jaarlijks tarief van €87,50.

Het mooiste komt alleen nog, met een auto ouder dan 15 jaar ben je helemaal niet welkom bij Route Mobiel.

Nu vraag ik mij af

1.) wat de werkelijke achterliggende reden is,

2.) of Route Mobiel klanten hun auto ooit laten onderhouden,

3.) hoe Route Mobiel met een regeling als dit ooit meer dan 250k klanten wil trekken.

Verder mag de discriminatie van oude auto’s nu wel ophouden.
Discriminatie, want dat is het, op het feit dat ze niet degelijk zouden zijn of geen waarde hebben.

In plaats van een categorisering op leeftijd voeren ze er maar een in op merk. Franse en Italiaanse koekblikjes, die kosten sleepdiensten pas geld!
De beste oplossing voor pech onderweg?
Mobiel internet (tegen verveling) en kennissen met een sleepvaardige auto.

Bij de ANWB geldt overigens verrassend genoeg geen leeftijdsgrens. (bron: Telegraaf)
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by stef »

Ik weet uit eigen ervaring dat de ANWB je echt 200% perfect helpt, en hem afsleept naar elk adres in NL wat jij wilt.
Ik ga niet meer op pad zonder ANWB.
Kost me 100 euro per jaar (incl. aanhangerservice), en imho money well spent.
Ik weet dat ik de komende 20 jaar lid kan zijn, en dan nog quitte speel als ik vanaf nu geen pech meer heb... :)
Chevy Marvin
Posts: 1276
Joined: Fri Jan 02, 2009 8:18 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by Chevy Marvin »

Hmm, ik heb net een auto meegenomen op een cruise naar Amerika.
Nu is het geval dat hij stuk gegaan is daar, even de ANWB bellen voor transport terug 8)
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by Continental Kid »

Chevy Marvin wrote:Hmm, ik heb net een auto meegenomen op een cruise naar Amerika.
Nu is het geval dat hij stuk gegaan is daar, even de ANWB bellen voor transport terug 8)
Ho nou, er staat Europa Service, GEEN Worldwide Service (ook al kun je van mening verschillen of Europa wel bestaat). :D
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by SplitWindow »

Er bestaat wel zoiets, maar dan heb je geen recht op gratis transport naar Nederland vanuit Noord Amerika:
ANWB wrote:Aanvullende service buiten Europa voor € 25,- per jaar

Voor wie?

Als u met de auto of motor buiten de geografische grenzen van Europa op vakantie gaat, dan kunt u naast Wegenwacht Europa Service ook de Europa XL Service afsluiten.
U kunt dan vanuit de hele wereld een beroep doen op de hulp van de ANWB Alarmcentrale en buitenlandse steunpunten.

Europa XL Service kan alleen in combinatie met Wegenwacht Europa Service worden afgesloten.
De Europa XL Service kost € 25,00.


Wat is Europa XL Service?
Met Europa XL Service kunt u tijdens uw vakantie rekenen op:

Sleutelhulp, sleephulp, hulp bij het vinden van een garage, repatriëring of invoer (als de auto niet gerepatrieerd kan worden) in:
Algerije, Azoren, Canarische Eilanden, Ceuta, Egypte, Israël, Madeira, Marokko, Melila, Tunesië en Turkije vanaf de Bosporus


Uitsluitend vergoeding van kosten voor sleutelhulp en sleephulp, ook voor daar gekentekende voertuigen, in: Verenigde Staten, Canada,
Australië, Nieuw-Zeeland, Indonesië, Aruba, Curacao, Sint Maarten, Saba, Sint Eustatius en Bonaire

Toezending van onderdelen in: de gehele wereld met uitzondering van Nederland.

Belangrijk om te weten:

U kunt Europa XL Service alleen afsluiten indien u ook Wegenwacht Europa Service heeft afgesloten.
Met Europa XL Service heeft u geen recht op vervangend vervoer.

thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by thunderbuick »

Ook ff mee schreeuwen :)
:barf:Route Mobiel heeft een beknopte bagger service, ook als je een nieuwere auto hebt!
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by SplitWindow »

Ik hoorde dat je ook maar 1 auto per verzekering mag hebben bij Route Mobiel, klopt dat ?

Op deze website lijkt iedereen onwijs tevreden over Route Debiel te zijn :eek:
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by gerrutcamaro »

holy crap, 6k usd voor 350 pk, cast iron :o
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by Renev »

Gewoon een nieuwe GM cratemotor kopen niks geen probleem :) :)
1x een ZZ383 en 1x een HT383, geen gebruikte of opgelapte ouwe troep.
Opbouwen van een blok kan je zelf doen maar boren/honen en krukas slijpen moet je uitbesteden en dat kost meteen de hoofdprijs hier in NL.
Post Reply