Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by cees V8 »

Ik ben nieuw hier en zo graag een nare ervaring met een engine leverancier willen publiceren om anderen te waarschuwen.
Alleen lijkt mij dit niet de juiste topic


Gr. Cees
camarojo
Posts: 519
Joined: Fri Mar 06, 2009 8:36 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by camarojo »

Nou,zo nieuw ook weer niet.Van 13 Mei zie ik.
Maar wat is er aan de hand.Brand es los :?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by sjak_brak »

Er bestaat geen spreekverbod hier, dus lovende woorden of lekker kankeren, het mag. Maar hou er rekening mee, dat je misschien reacties (soms aardig ongenuanceerd) krijgt waar je het niet mee eens bent :)

Zolang het geen persoonlijke moddergooi-sessie wordt vinden we het al snel best 8)
enno
Posts: 698
Joined: Thu Jul 26, 2007 11:56 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by enno »

jo kom maar op met je verhaal :lol:
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by rene74monte »

ik moet zeggen dat het wel netjes is dat je het eerst even vraagt
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by cees V8 »

3 jaar geleden heb ik een 350 met 350 hp gekocht in Amerika bij Enginefaktory.com, voor mijn 78 Suburban. Dollar stond gunstig, recentie's waren goed, dus heb ik die turnkey motor gekocht en gekregen. Door de telefoon allerlei dingen besproken, zo zouden er roller rockers in komen.

4 weken na opdracht opgehaald op Schiphol, en hup inbouwen die turnkey motor. Direct na inbouwen bleek de stuurpomp schijf krom te zijn, slingerde als een aap en de flex plaat leek wel een golfplaat. Meteen gebeld en keurig nieuwe delen opgestuurd gekregen. Met gesloten knip zoals het hoort, maar moest het er nog wel even opschroeven. Motor inrijden en toen bleek ie behoorlijk olie te gebruiken en dat is nooit meer weg gegaan tot laatst in mei. 1½ jaar na inbouw trek ik de kleppendeksel eraf, en wat blijkt: geen rollerrockers te zien. Nou lekker dan, hoef je niet meer over te zeuren na zo'n tijd. Gaat afgelopen mei midden in Frankrijk de koppakking naar de filistijnen. Met heel veel(centjes) moeite thuis gekomen. Met mijn Diesel Chevy de aanhanger erachter, dat ding in Frankrijk opgehaald en met 7000 kg door de heuveltjes weer terug naar huis.

In de garage de boel eraf gesloopt en toen was er te zien dat er een buitenste cilinder echt doorgeslagen was en de overige 3 buitenste cilinders bijna.
Dus ik na 3 jaar eindelijk mijn gal spuwen, per telefoon in Amerika, en later zo'n 10 tal mailtjes verstuurd en iedere keer was het allemaal mijn schuld: Ik reed te hard, ik reed zonder koeling, zonder olie, heb de motor verbrand enz. enz. Ze wilden allerlei foto's zien van van alles en nog wat. Het laatste antwoord was dat het de rijstijl was, maar uit goedheid kon ik na de reparatie even contact op nemen met Matt. Walsch en die zou dan een vergoeding geven voor mijn ellende. Maar het mooiste is toch wel dat van er zo'n 9 klephoedjes los op de steel zaten (hoezo olie verbruik? en dan van nieuws af aan)

Engines of ENGINEFACTORY.COM is GARBAGE!!!

Gr. Cees
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by Thompson »

Heel vervelend maar waarom controleer je niet meteen na aankoop of ze hebben gedaan wat je had gevraagd? Als je iets besteld controleer je toch ook altijd of alles er is?
En met dat olieprobleem had je natuurlijk meteen contact op moeten nemen.
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by cees V8 »

Ja, achteraf had ik dat moeten doen,maar...een nieuwe motor gebruikt altijd olie in het begin en tegen de tijd dat ie ingelopen was, was de garantie van een half jaar voorbij :oops: En om een turnkey motor eerst uitelkaar te slopen, om te zien dat je niet belazerd wordt, vind ik een beetje ver gaan. Alles wat aan de buitenkant te zien is klopte. De motor heeft in 3 jaar tijd, nog geen 20.000 mijl gelopen dus zeg het maar, is dit kwaliteit of is dit kwaliteit?

De Nederlandse vertegenwoordiger van hen, is wel OK en zou nog proberen om wat geld los te peuteren maar van hem hoor ik ook niks meer heb ook geen zin meer in dat gezeik en met die gasten in Amerika ben ik helemaal klaar. Ik probeer niet zielig te doen, ik wil iedereen waarschuwen. Koop liever voor een paar centjes meer, hier in Nederland, dan kan je zo'n vogel nog even lekker over de toonbank trekken :D

Gr. Cees
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by Thompson »

cees V8 wrote:Ja, achteraf had ik dat moeten doen,maar...een nieuwe motor gebruikt altijd olie in het begin en tegen de tijd dat ie ingelopen was, was de garantie van een half jaar voorbij :oops: En om een turnkey motor eerst uitelkaar te slopen, om te zien dat je niet belazerd wordt, vind ik een beetje ver gaan. Alles wat aan de buitenkant te zien is klopte. De motor heeft in 3 jaar tijd, nog geen 20.000 mijl gelopen dus zeg het maar, is dit kwaliteit of is dit kwaliteit?

De Nederlandse vertegenwoordiger van hen, is wel OK en zou nog proberen om wat geld los te peuteren maar van hem hoor ik ook niks meer heb ook geen zin meer in dat gezeik en met die gasten in Amerika ben ik helemaal klaar. Ik probeer niet zielig te doen, ik wil iedereen waarschuwen. Koop liever voor een paar centjes meer, hier in Nederland, dan kan je zo'n vogel nog even lekker over de toonbank trekken :D

Gr. Cees
Een half jaar garantie pff... Dat is ook niet veel (Alhoewel veel motorbouwers uit de USA helemaal geen garantie meer geven zodra dat ding de zee over gaat). Het mooiste zou natuurlijk zijn een garantie voor X aantal kilometers/mijl (en dan niet 10k/6k maar liever 50/32) Kost je natuurlijk wat meer, maar dan heb je in ieder geval wat meer zekerheid. Maar ik heb nog geen bedrijven gezien waarbij je die optie hebt (evt. tegen meerprijs) in Amerika.

Gelukkige is het mij van nature (en mede door mijn huidige baan) wel duidelijk dat je bedrijven niet zomaar moet vertrouwen, en dat blijkt uit dit verhaal ook wel weer. In ieder geval heel veel succes met deze kwestie en bedankt voor de waarschuwing :)
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by gert »

zo zijn er wel meer voorbeelden dat je beter hier ter plekke je motor kan laten reviseren.

wat kostte trouwens die turnkey motor?
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by 64Redneck »

Zoveel moeite is het toch niet om de kleppendeksels er af te halen en ook de koppen zodat je kan zien wat je koopt?

Turnkey of niet, zolang het blok nog niet in je auto hangt, eerst openmaken en controleren dat blok. Ze kunnen wel zoveel zeggen, Ik vertrouw niemand meer op z'n mooie blauwe ogen.

2 jaar geleden nog een 350 gekocht. Opengemaakt, en ja hagelnieuwe zuigers en verdorie een ingesleten krukas. Die kon dus de schroothoop op. Nieuwe krukas er in en rijden maar. Nee , kutzooi , 1 cilinder stopte er mee na een tijdje rijden. Bougie telkens vet, kop er af, carterpan los, en de zuiger uit geplukt. En tada, daar was de boosdoener, een olieschraapveer zat verkeerd om. Hij schraapte olie omhoog ipv naar beneden.

Zo zie je maar, beter eerst uit elkaar, dan weet je wat je koopt.
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by gert »

is zeker waar!
je kunt dus beter alles zelf doen, vooral het montagewerk, dan weet je zeker dat het goed gaat.
en zo niet, dan kun je alleen jezelf verwijten.
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by Continental Kid »

Als je er zelf alles aan gedaan hebt om een gereviseerd blok netjes in te lopen, dan is het zuur als zo'n ding alsnog in de soep draait, en op afstand wordt het allemaal nog moeilijker om dit te communiceren. Vraagje: een bedrijf als bijvoorbeeld Summit levert ook crate engines, heeft iemand daar ervaring mee? Lijkt mij namelijk sterk dat die hun naam zouden riskeren met half werk. Heb zelf bijna twee jaar terug mijn 460 hier in NL laten reviseren, (inwendig helemaal standaard) en het is logisch dat er in het begin meer olieverbruik is, de olie moet nog in de kleinste hoekjes en gaatjes komen. Heb de eerste 1000km heel rustig gereden, na 1000km ververst, en opnieuw bij 5000km ververst. Ben nu alweer 35000km (!) verder, en het verbruik ligt nu op 1 liter elke 5000km. Loopt nu als een zonnetje, tevreden dus. Nieuwe olie+filter gaat er nu elke 8000km in, en bakolie+filter 1x per jaar. Voordeel om het hier te laten doen is dat je tijdig terug kunt als er problemen zijn. Nog mooier is het als je het allemaal zelf kunt doen, maar dan moet je wel de ruimte, kennis, vaardigheid en gereedschappen hebben.
Last edited by Continental Kid on Sat Aug 20, 2011 9:27 am, edited 1 time in total.
feulforall
Posts: 280
Joined: Mon Jul 03, 2006 11:41 am

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by feulforall »

belachelijk je zou hem helemaal niet uit elkaar moeten trekken
inbouwen en gassen ....

ik begrijp dat het wel verstandig is om hem na te lopen ,maar dat zou niet moeten

Prutsers


Vaak wel waar naar zijn geld !?
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Mag ik hier ff zeuren over een motorblokken leverancier?

Post by Continental Kid »

feulforall wrote:Vaak wel waar naar zijn geld !?
Yep, da's de bottom line.
Post Reply