Verlagings veren.
-
- Posts: 249
- Joined: Tue Mar 25, 2008 10:42 pm
Re: Verlagings veren.
De kans dat je veren breken als je ze heet gestookt hebt is aanzienlijk groot. Ik heb ooit een golfje gezien waarbij ze dat gedaan hadden. Gevolg: Veer gebroken en van de onderste veerschotel afgeschoten en in de wang van de band geboord. Resultaat: Klapband en in de vangrail geknald! Wel lekker goedkoop met zo'n brander.
Re: Verlagings veren.
ThA CoPyCaT© wrote:daar hebben ze dus verlagingsveren voor uitgevonden....
maar dat vinden de meeste hier teveel geld
Haha. Wel triest eigenlijk.
Yep maar wel de waarheid :arrow:
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: Verlagings veren.
Heel simpel, hele winding eraf, onderste winding warmstoken en platbuigen, niets aan de hand. Het verandert niets aan de veereigenschappen, alleen je veer is korter. Als je auto op z'n wielen staat, liggen de onderste windingen tegen elkaar en maakt het niet uit dat ie warmgestookt is geweest. Als je maar genoeg voorspanning houdt zodat de veer niet gaat rammelen in uiterste stand.
Re: Verlagings veren.
ik gloei regelmatig veren uit omdat de auto te stug is, heb nog nooit meegemaakt dat een uitgegloeide veer breekt.
Kan eigenlijk ook niet omdat de spanning eruit is
Kan eigenlijk ook niet omdat de spanning eruit is
Re: Verlagings veren.
Het verandert daarentegen wel wat andere dingen.kn@pestaart wrote:Heel simpel, hele winding eraf, onderste winding warmstoken en platbuigen, niets aan de hand. Het verandert niets aan de veereigenschappen, alleen je veer is korter.
Bv schokdempers die niet meer in de "neutrale" stand terugkomen als de auto niet in- of uitgeveerd is, als je geen kortere exemplaren gebruikt.
Daarnaast kan de roll centre van de auto kan compleet anders komen te liggen, wat het rijgedrag niet per se ten goede komt.
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: Verlagings veren.
Niet alle standaard schokbrekers hebben die neutrale stand en dan luistert het niet zo nauw...
En bij iedere wijziging uiteraard uitlijnen en caster/camber stellen
En bij iedere wijziging uiteraard uitlijnen en caster/camber stellen
Re: Verlagings veren.
Met caster, camber en toe-in verandert de roll center niet, bij verkorten van de veren wel. De draagarmen staan dan in de "neutrale" stand anders dan bij normale hoogte van de veren. Bij sommige wagens kan dit het rijgedrag heel nadelig beinvloeden.kn@pestaart wrote:En bij iedere wijziging uiteraard uitlijnen en caster/camber stellen
Re: Verlagings veren.
veren warm stoken??? omg waar hebben we het over....
Dacht dat er hier aardig wat metaal bewerkers zaten.......
Dacht dat er hier aardig wat metaal bewerkers zaten.......
Re: Verlagings veren.
meganix wrote:je kunt je veren ook heet stoken dan zakken ze in heb je zowieso geen gezeur met apk.
kans is wel aanwezig dat ie te ver zakt als je niet voorzichtig bent maar laag issie dan wel.
-
- Posts: 144
- Joined: Sat Jan 02, 2010 10:57 am
Re: Verlagings veren.
Onder mijn 69 firebird, hadden we er ook 1 winding afgeslepen.
De veer wordt er zowiezo veel slapper van, en zakt bij ieder bultje te ver door..
Dus ik zeg NIET doen.
Heb nu Hotchkis verlagings veren via Hans. ( bedankt nog b.t.w. )
Maar nu mijn vraag: wat is de makkelijkste manier om ze te verwisselen, en wat voor tools heb ik er bij nodig.
om het makkelijker te maken?
m.v.g. Marc
De veer wordt er zowiezo veel slapper van, en zakt bij ieder bultje te ver door..
Dus ik zeg NIET doen.
Heb nu Hotchkis verlagings veren via Hans. ( bedankt nog b.t.w. )
Maar nu mijn vraag: wat is de makkelijkste manier om ze te verwisselen, en wat voor tools heb ik er bij nodig.
om het makkelijker te maken?
m.v.g. Marc
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: Verlagings veren.
iets om je onderste kogel los te maken en een inwendige veerspanner + spanband als veiligheid......
en een veer wordt stugger als je er een winding afslijpt...niet slapper....is ook al tig keer voorbijgekomen:
viewtopic.php?f=1&t=73226&hilit=camaro+verlagen
en een veer wordt stugger als je er een winding afslijpt...niet slapper....is ook al tig keer voorbijgekomen:
viewtopic.php?f=1&t=73226&hilit=camaro+verlagen
Re: Verlagings veren.
en een veer wordt stugger als je er een winding afslijpt...niet slapper....is ook al tig keer voorbijgekomen:
viewtopic.php?f=1&t=73226&hilit=camaro+verlagen[/quote]
Precies,en ik kan het weten
viewtopic.php?f=1&t=73226&hilit=camaro+verlagen[/quote]
Precies,en ik kan het weten