zingen achteras..

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

zingen achteras..

Post by paulv »

ik heb een een tijdje geleden mijn assen van mijn jeep laten ombouwen naar 4.11 -1 gearing incl sperklok.(alles nieuwe onderdelen)
Ik heb nu last van een lichte trilling plus zingen vd as in de auto vanaf 80 km per uur.
Ik heb de aandrijfassen laten uitbalanceren. nieuwe wielen met nieuwe banden. dit alles geen resultaat..
De flens vd steek assen gecontroleerd met de micro meter. deze lijkt goed, maar blijft olie lekken bij de keerring..
dus ik vermoed een iets kromme steekas.. ik heb nu een nieuw inbouwsetje gekocht en de bedoeling is om de klok compleet nieuw in te shimmen. en nieuwe steekassen te monteren..
Mijn vraag is : kom ik van dat gezing vd achteras af of... eens zingen altijd zingen..
alles is 3000 km oud!!

wat is wijsheid...

bedankt, groeten Paul
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: zingen achteras..

Post by Thing »

is er ook wat aan de hoogte van de auto gedaan gedaan?? (verhoogt/verlaagd)

dat zou kunnen duiden op een verkeerde pinion hoek.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: zingen achteras..

Post by Lennard »

Kijk ook eens naar je tussenbak daar kan het ook vandaan komen

*edit* had ff niet goed gelezen
het kan ook zijn dat je wiel lager wat speling heeft
Ik heb dit een tijd geleden ook gehad met een cherokeetje, zat 1 a2 maanden later al weer speling op
Was gewoon slechte kwaliteit :(
kijk ook ff goed naar je steekas of deze niet ingelopen ( waar het wiel lager op loopt )is, als dit het geval is komt ie ook te ruim te zitten

Groeten lennard
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: zingen achteras..

Post by David - 71 camaro »

Waarschijnlijk niet goed uitgeshimd (te diep/ondiep) bij het uitklokken > daardoor geen optimaal contactvlak > zingen. Na 3000km ingelopen te zijn, gaat het geluid waarschijnlijk niet meer weg, ook al zou je het opnieuw doen. Extra nadeel, R&P die ingelopen zijn, zijn heel lastig (bijna niet) af te lezen bij het bepalen van het contactvlak.....

Als de steekaslagers vervangen zijn, dan zou ik de trillingen buiten de as gaan zoeken.
Suc6
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: zingen achteras..

Post by challenger72 »

een sper zingt wel vaker een beetje
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: zingen achteras..

Post by Renev »

Hoezo dat dan ???? de lagers zingen of de tandwielen maar een sper zelf niet, hooguit kun je hem horen "kraken" in bochten.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: zingen achteras..

Post by paulv »

we gaan hem gewoon opnieuw opbouwen, ik heb alle onderdelen binnen en dan zien we wel weer..

bedankt voor jullie tips..
groeten paul
Post Reply