klepsteel o ringen
klepsteel o ringen
omdat ik mijn klepveer o ringen heb verkloot ( ik heb onder ipv boven de schotels geplaatst)
moet ik ze vervangen.
maar wie heeft er nog 16 liggen , anders moet ik een hele pakkingset aanschaffen
het gaat om een chevy 305 sbb
ron
moet ik ze vervangen.
maar wie heeft er nog 16 liggen , anders moet ik een hele pakkingset aanschaffen
het gaat om een chevy 305 sbb
ron
-
- Posts: 337
- Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am
Re: klepsteel o ringen
Kan je ze niet bij een motorrevisie bedrijf kopen?
Groeten, Remco
Groeten, Remco
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: klepsteel o ringen
ik heb er nog 11 geen idee hoe dat nou weer kan
Re: klepsteel o ringen
Effe voor de duidelijkheid waar zitten ze nu, en waar wil jij ze monteren?????
Re: klepsteel o ringen
bij de montage heb ik eerst de o-ring om de klepsteel geplaatst , daarna de klepveer met schotel en daarnaRenev wrote:Effe voor de duidelijkheid waar zitten ze nu, en waar wil jij ze monteren?????
de 2 halve maantjes
nu hoorde ik van het reviciebedrijf dat het : eerst klepveer met schotel dan o-ring moet zijn.
en nee hij heeft ze niet
ron
-
- Posts: 224
- Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm
Re: klepsteel o ringen
Ron,
een klepseal zit om de klepgeleider heen.
Als je die wilt monteren, druk je eerst de klepseal op de klep geleider, dan druk je vanaf de andere kant je klep erin en op positie. Daarna monteer je je veer met veerschotel en vervolgens de halve maantjes.
Klepveer o-ringen???? nooit van gehoord... Klepsteel o-ringen wel, dat zijn zwevende seals die los van de geleider zitten. Die monteer je vrijwel hetzelfde, maar omdat ze los van de geleider zitten, monteer je eerst de klep, dan de o-ring die om de klepsteel gaat, vervolgens je veer en schotel en dan de halve maantjes.
Wat jouw revisie bedrijf zegt, om eerst de veer en schotel te monteren en dan pas de o-ring.... heb ik geen beeld bij en keur ik af, want de functie van de klepsteel o-ring is dan volkomen nutteloos.
LET OP!! er zijn motoren bij die een harde ring ONDER de veer hebben liggen, monteer deze als je die hebt. Vaak bij aluminium koppen is dit het geval, stalen koppen vaak niet.
Klep seals kun je los bestellen bij de betere revisie zaken.
Kort gezegd zeg ik, dat JIJ juist hebt gehandelt bij de montage.
een klepseal zit om de klepgeleider heen.
Als je die wilt monteren, druk je eerst de klepseal op de klep geleider, dan druk je vanaf de andere kant je klep erin en op positie. Daarna monteer je je veer met veerschotel en vervolgens de halve maantjes.
Klepveer o-ringen???? nooit van gehoord... Klepsteel o-ringen wel, dat zijn zwevende seals die los van de geleider zitten. Die monteer je vrijwel hetzelfde, maar omdat ze los van de geleider zitten, monteer je eerst de klep, dan de o-ring die om de klepsteel gaat, vervolgens je veer en schotel en dan de halve maantjes.
Wat jouw revisie bedrijf zegt, om eerst de veer en schotel te monteren en dan pas de o-ring.... heb ik geen beeld bij en keur ik af, want de functie van de klepsteel o-ring is dan volkomen nutteloos.
LET OP!! er zijn motoren bij die een harde ring ONDER de veer hebben liggen, monteer deze als je die hebt. Vaak bij aluminium koppen is dit het geval, stalen koppen vaak niet.
Klep seals kun je los bestellen bij de betere revisie zaken.
Kort gezegd zeg ik, dat JIJ juist hebt gehandelt bij de montage.
Re: klepsteel o ringen
hoi ik moet idd zeggen klepsteel-0-ringen
volgens het rev.bedrijf licht er nu olie op de bovenste klepveerschotel en lekt dit naar de cilinder toe.
volgens hem dicht in de andere montage-volgorde de 0-ring tegen de klepschotel.
blok verbruikt nu veel olie en de gehele achterzijde is vet
blok is gehoond /nieuwe veren /nieuwe nokkenas en heeft nu 350 km gelopen
ron
volgens het rev.bedrijf licht er nu olie op de bovenste klepveerschotel en lekt dit naar de cilinder toe.
volgens hem dicht in de andere montage-volgorde de 0-ring tegen de klepschotel.
blok verbruikt nu veel olie en de gehele achterzijde is vet
blok is gehoond /nieuwe veren /nieuwe nokkenas en heeft nu 350 km gelopen
ron
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: klepsteel o ringen
Ik vind zelf de O-ringen niet afdoende en gebruik liever de Furd umbrella type.
http://www.thirdgen.org/techboard/tech- ... -ring.html
Nog mooier is o-ring + umbrella type:
http://thunkgeek.com/?p=96
Een vaste Viton seal is toch wel het mooiste:
http://www.thirdgen.org/techboard/tech- ... -ring.html
Nog mooier is o-ring + umbrella type:
http://thunkgeek.com/?p=96
Een vaste Viton seal is toch wel het mooiste:
Re: klepsteel o ringen
Ik heb het dus idd VAUT gedaan
seals om de klepgelijder zal OOK niet gaan , want dan zal de groef van de o-ring elke keer de seal raken.
o-ring EN sael gaat ook niet (dan raken ze elkaar)
dus op zoek naar nieuwe o-rigen en onder de klepschotel's monteren
ron
seals om de klepgelijder zal OOK niet gaan , want dan zal de groef van de o-ring elke keer de seal raken.
o-ring EN sael gaat ook niet (dan raken ze elkaar)
dus op zoek naar nieuwe o-rigen en onder de klepschotel's monteren
ron
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: klepsteel o ringen
nou , het zal wel aan mij liggen maar ik snap er geen hol meer van , wat voor groef zit daar in dan?
maak er eens een foto van , er zit toch maar 1 groef in een steel en die is voor de keepers
of mis ik iets?
maak er eens een foto van , er zit toch maar 1 groef in een steel en die is voor de keepers
of mis ik iets?
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: klepsteel o ringen
Nee, sommige hebben 2 groeven, 1 voor de keepers en 1 voor de o-ringen.
O-ringen en umbrellas gaan wel samen hoor, zo ver gaat de klep niet open dat die 2 elkaar raken.
Bijvoorbeeld deze : http://www.ebay.com/itm/100-Umbrella-Va ... 0926015913
O-ringen en umbrellas gaan wel samen hoor, zo ver gaat de klep niet open dat die 2 elkaar raken.
Bijvoorbeeld deze : http://www.ebay.com/itm/100-Umbrella-Va ... 0926015913
Last edited by Pavement Pounder on Sun Oct 14, 2012 6:48 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: klepsteel o ringen
o , ok , dat had ik nog niet gezien , zitten die in speciale koppen dan?
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: klepsteel o ringen
Ik heb ze bij eind jaren 70 smallblocks gezien, ik weet zo ook niet welke wel en welke niet.
-
- Posts: 224
- Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm
Re: klepsteel o ringen
Ik zal het ook wel verkeerd begrijpen, krijg de indruk dat je de o-ringen in de wervelkamer hebt gestopt....
anyway, ik heb laatst tegen beter weten in een motor hersteld en zonder klepseals in elkaar gezet. Volgens revisie bedrijf was de passing zo mooi gemaakt (door hun) dat seals overbodig zouden zijn. Waren tevens niet leverbaar.
ik moet zeggen dat het geen olieboot is geworden, dus verbaas me er nog steeds over. Ik adviseer het overigens helemaal niet!
...dus, op zoek naar nieuwe o-ringen dan maar...
anyway, ik heb laatst tegen beter weten in een motor hersteld en zonder klepseals in elkaar gezet. Volgens revisie bedrijf was de passing zo mooi gemaakt (door hun) dat seals overbodig zouden zijn. Waren tevens niet leverbaar.
ik moet zeggen dat het geen olieboot is geworden, dus verbaas me er nog steeds over. Ik adviseer het overigens helemaal niet!
...dus, op zoek naar nieuwe o-ringen dan maar...
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: klepsteel o ringen
Verder zoeken op google zie je wat voorbeelden:
O-ring installeren na de valve spring zoals hier beschreven:
http://www.nastyz28.com/~copo/engine.ht
O-ring installeren na de valve spring zoals hier beschreven:
http://www.nastyz28.com/~copo/engine.ht