K2500TD start niet meer

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: K2500TD start niet meer

Post by bezerk »

er zit een Elektronische regelmodule op de brandstof pomp, die zit eigenlijk op een verkeerde plek waardoor deze te heet kan worden.
Nu las ik dat de brandstofpomp vervangen is geweest, maar neem aan dat deze module ook vervangen is en niet overgezet?
gambaa
Posts: 1070
Joined: Sat May 22, 2004 3:56 pm

Re: K2500TD start niet meer

Post by gambaa »

bezerk wrote:er zit een Elektronische regelmodule op de brandstof pomp, die zit eigenlijk op een verkeerde plek waardoor deze te heet kan worden.
Nu las ik dat de brandstofpomp vervangen is geweest, maar neem aan dat deze module ook vervangen is en niet overgezet?
Ja klopt heb het ook gelezen dat ze daar slecht tegen kunnen i.v.m. de hitte, deze worden ook wel eens anders geplaast en of een ventilatortje er op gezet wordt.
maar deze is idd vervangen voor een nieuwe

Nu weet ik niet of deze "op tijd"gezet moet worden net zoals de moderne auto's, ga er van uit dat het wel op tijd staat, al zou het niet zijn zou ik evengoed brandstof in de leidingen krijgen maar dan alleen op de verkeerde timing maar nu is het geval dat ik helemaal zo maar uit het niets geen brandstof krijg,,,,ik blijf het maar vreemd vinden


groet gam
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: K2500TD start niet meer

Post by bezerk »

gambaa wrote:
Ja klopt heb het ook gelezen dat ze daar slecht tegen kunnen i.v.m. de hitte, deze worden ook wel eens anders geplaast en of een ventilatortje er op gezet wordt.
maar deze is idd vervangen voor een nieuwe

Nu weet ik niet of deze "op tijd"gezet moet worden net zoals de moderne auto's, ga er van uit dat het wel op tijd staat, al zou het niet zijn zou ik evengoed brandstof in de leidingen krijgen maar dan alleen op de verkeerde timing maar nu is het geval dat ik helemaal zo maar uit het niets geen brandstof krijg,,,,ik blijf het maar vreemd vinden


groet gam
De brandstofpomp moet wel op tijd gezet worden.
gambaa
Posts: 1070
Joined: Sat May 22, 2004 3:56 pm

Re: K2500TD start niet meer

Post by gambaa »

De brandstofpomp moet wel op tijd gezet worden.[/quote]




toch wel, was er al bang voor, Is het zo ook al staat hij niet op tijd, dan kan hij evengoed brandstof geven dan wel op het verkeerde tijd stip?,,, of zegt de comp. het staat niet op tijd en sluit de boel af,,,,,,,zou wel een logische verklaring kunnen wezen
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: K2500TD start niet meer

Post by bezerk »

gambaa wrote:De brandstofpomp moet wel op tijd gezet worden.



toch wel, was er al bang voor, Is het zo ook al staat hij niet op tijd, dan kan hij evengoed brandstof geven dan wel op het verkeerde tijd stip?,,, of zegt de comp. het staat niet op tijd en sluit de boel af,,,,,,,zou wel een logische verklaring kunnen wezen[/quote]

Volgens mij is het gewoon een roterende brandstofpomp, en heb geen idee wat de computer doet als deze niet goed op tijd staat.
heb je al geprobeerd te starten als je 1 van de leidingen wat losgooit?

Tevens neem ik aan dat je het systeem wel ontlucht hebt?
gambaa
Posts: 1070
Joined: Sat May 22, 2004 3:56 pm

Re: K2500TD start niet meer

Post by gambaa »

Volgens mij is het gewoon een roterende brandstofpomp, en heb geen idee wat de computer doet als deze niet goed op tijd staat.
heb je al geprobeerd te starten als je 1 van de leidingen wat losgooit?

Tevens neem ik aan dat je het systeem wel ontlucht hebt?[/quote]



Heb 1 leiding idd los, komt niets uit bij door starten, ook één van eerste gedachten om hem eerst te ontluchten maar helaas hij ontlucht zijn eigen door zijn retoer,,,,gaat overigens ook via de pomp die volgens mij ook gewoon roterend is.

thks voor het meedenken
mr bean
Posts: 657
Joined: Sat Oct 23, 2004 1:17 pm

Re: K2500TD start niet meer

Post by mr bean »

Mijn advies,Diesel Buchli in Harderwijk even bellen.
Deze zijn altijd bereid je telefonisch te woord te staan en hebben mij ook al een keer geholpen met een Chevy Van met kapotte pomp.
Zij zijn dealer van stanadyne.
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: K2500TD start niet meer

Post by Bassie »

dat van die lampen heb ik ook,
gaan uit als ik de handrem intrap :P
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: K2500TD start niet meer

Post by Bassie »

bezerk wrote:er zit een Elektronische regelmodule op de brandstof pomp, die zit eigenlijk op een verkeerde plek waardoor deze te heet kan worden.
Nu las ik dat de brandstofpomp vervangen is geweest, maar neem aan dat deze module ook vervangen is en niet overgezet?
er zijn ook setjes voor om deze module te verplaatsen!
met een beetje zoeken kun je de module ook los kopen!
gambaa
Posts: 1070
Joined: Sat May 22, 2004 3:56 pm

Re: K2500TD start niet meer

Post by gambaa »

mr bean wrote:Mijn advies,Diesel Buchli in Harderwijk even bellen.
Deze zijn altijd bereid je telefonisch te woord te staan en hebben mij ook al een keer geholpen met een Chevy Van met kapotte pomp.
Zij zijn dealer van stanadyne.
Ik zat eerst te denken ik haal hem er af en breng hem naar revisieboer in Winkel,,,maar dit is ook wel een goed plan,,,kan een hoop werk schelen!

thkssss
gambaa
Posts: 1070
Joined: Sat May 22, 2004 3:56 pm

Re: K2500TD start niet meer

Post by gambaa »

Bassie wrote:dat van die lampen heb ik ook,
gaan uit als ik de handrem intrap :P

weer wat geleerd 8)
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: K2500TD start niet meer

Post by Bassie »

denk niet dat het zo hoort :oops:
dacht zelf ergens een massa probleempje,

dit is de ombouw set:

http://www.ebay.ca/itm/GM-6-5-TURBO-DIE ... 59&vxp=mtr


vaak zijn dus ook die modules stuk doordat ze te warm worden
gambaa
Posts: 1070
Joined: Sat May 22, 2004 3:56 pm

Re: K2500TD start niet meer

Post by gambaa »

Tevens neem ik aan dat je het systeem wel ontlucht hebt?[/quote]


Hoe zit dat verhaal nou met het uitlezen of op tijd zetten?

Ik belde mijn garage op om te vragen of hun hem wilde uitlezen/op tijd zetten, krijg ik het verhaal te horen dat hun meerdere modules geplaatst hebben en die zijn nooit en hoefde niet uitgelezen worden !!!

dacht dat ik er bijna was........ :?
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: K2500TD start niet meer

Post by Bassie »

volgens mij als je de pomp erop zet en de strepen dicht bij elkaar zou hij wel moeten lopen (bij mij althans)
ontluchten vind ik nog wel eens lastig bij die dingen, beetje remreiniger in de inlaat wil soms wel ff helpen om op gang te komen..... :eek:
gambaa
Posts: 1070
Joined: Sat May 22, 2004 3:56 pm

Re: K2500TD start niet meer

Post by gambaa »

@ bassie

op remreiniger liep hij wel, snap niet wat je bedoeld met streepjes! de diesel ontlucht zich eigen door naar zijn tank weer terug.


ff een update;

Heb besloten om het uithandn te geven aan een diesel zwoerd, hij gaat naar electrostart in den helder, hun hebben uitgebreid meet apperatuur. dit
kan ik beter eerder doen voor dat ik alles uit elkaar ga pulleke.


greetz
Post Reply