V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949

Post by Remon. »

Prijs zit inderdaad wat in. Maar een 305 is niet de factor die het zuiniger maakt, al is het niet minder zuinig. 350 heeft ook meer potentie. OD bak is zeker een aanrader.
EDWIN
Posts: 1843
Joined: Fri May 07, 2004 11:39 pm

Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949

Post by EDWIN »

In een Mopar hoort een Mopar blok, punt uit.
igor
Posts: 1215
Joined: Fri Jun 25, 2004 1:56 am

Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949

Post by igor »

tegenwoordig kan er ook een fiat in hoor
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949

Post by Wilf »

Mopar is in verhouding duur, helemaal als je een overdrive wil. Als je zo puristisch bent moet je überhaupt niet kijken naar hotrods en customs.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949

Post by sjak_brak »

Wilf wrote:Mopar is in verhouding duur
Valt t wel mee, zeker wat BB betreft. Als t goedkoop moet, gebruik dan wat je hebt (zoals hier)

Of koop een ford 5l, spotgoedkoop en performance-spul kost geen drol. En heb je tenminste de verdeler aan de goede kant zitten, verder ook bijzonder compact motortje.
harry_clamshell
Posts: 1521
Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm

Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949

Post by harry_clamshell »

Dat Buick blok hoort in een Buick en niet in zo'n mopar ding :D

Bedenk ook dat onderdelen voor een Buick 350 (2?/4? barrel, modeljaar?) niet voor het oprapen liggen, laat staan goedkoop zijn.
EDWIN
Posts: 1843
Joined: Fri May 07, 2004 11:39 pm

Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949

Post by EDWIN »

harry_clamshell wrote:Dat Buick blok hoort in een Buick en niet in zo'n mopar ding :D

Bedenk ook dat onderdelen voor een Buick 350 (2?/4? barrel, modeljaar?) niet voor het oprapen liggen, laat staan goedkoop zijn.
:lol: :lol: :lol:
1949chrysleswindsor
Posts: 20
Joined: Wed Jan 08, 2014 9:40 pm

Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949

Post by 1949chrysleswindsor »

Heren,

Is idd een tikfout in mijn naam hier. Chrysler is niet met twee s-en... ;-)

Bedankt voor jullie tips en aanbevelingen. Ik ben redelijk nieuw in dit wereldje, wat ik al zei, het is een jongensdroom. Sleutelervaring is er zeker, alleen weet ik alle ins en outs van de USA cars niet. Ik heb de combi blok/bak en auto zo over gekocht. Dat het een Buick blok is in een Chrysler maakt mij niet zoveel uit. Ik zou er in de toekomst voor kunnen kiezen om er iets anders in te leggen, maar moet het hier even mee doen.
Gisteren even bij het blok gekeken, zit een edelbrock op met 4 ingangen, lijkt mij een goed begin... Mijn plan is om in deze wintermaanden het blok in de garage helemaal uit elkaar te halen en te voorzien van nieuwe pakkingen, lagers, keerringen en evt zuigers.
Is het trouwens echt zo dat de motor op de vooras gemonteerd wordt? Ik dacht dat hij tussen de chassisbalken kwam te liggen...

Sjak-brak, bedankt voor je uitgebreide uitleg! Helpt me goed op weg! Wordt gewaardeerd.

Weet iemand hoe ik foto's kan plaatsen...?

Groeten Martijn
harry_clamshell
Posts: 1521
Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm

Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949

Post by harry_clamshell »

http://www.teambuick.com/reference/cast ... _block.php

kun je nakijken of je een smog-blok-bootanker hebt of een blok met wat meer potentie.
1949chrysleswindsor
Posts: 20
Joined: Wed Jan 08, 2014 9:40 pm

Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949

Post by 1949chrysleswindsor »

Thanks harry, alle info is welkom! Kan je me ook vertellen of de motorsteunen op de frontclip komen of op de chassisbalken?
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949

Post by Ranch73 »

mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949

Post by mercury1970 »

@Ranch: Can't touch this ........ Hammertime ! :lol:
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949

Post by Pavement Pounder »

1949chrysleswindsor wrote:Heren,

Is idd een tikfout in mijn naam hier. Chrysler is niet met twee s-en... ;-)

Bedankt voor jullie tips en aanbevelingen. Ik ben redelijk nieuw in dit wereldje, wat ik al zei, het is een jongensdroom. Sleutelervaring is er zeker, alleen weet ik alle ins en outs van de USA cars niet. Ik heb de combi blok/bak en auto zo over gekocht. Dat het een Buick blok is in een Chrysler maakt mij niet zoveel uit. Ik zou er in de toekomst voor kunnen kiezen om er iets anders in te leggen, maar moet het hier even mee doen.
Gisteren even bij het blok gekeken, zit een edelbrock op met 4 ingangen, lijkt mij een goed begin... Mijn plan is om in deze wintermaanden het blok in de garage helemaal uit elkaar te halen en te voorzien van nieuwe pakkingen, lagers, keerringen en evt zuigers.
Is het trouwens echt zo dat de motor op de vooras gemonteerd wordt? Ik dacht dat hij tussen de chassisbalken kwam te liggen...

Sjak-brak, bedankt voor je uitgebreide uitleg! Helpt me goed op weg! Wordt gewaardeerd.

Weet iemand hoe ik foto's kan plaatsen...?

Groeten Martijn
Hier zie je een F-body subframe(camaro&Firebird)

Image

Op de grote dwarsbalk(wat jij vooras noemt) komen de motorsteunen, ook wel te zien op de volgende foto:



Image


Bij de meeste GM subframes is dat ongeveer het zelfde idee maar met verschillende maten
1949chrysleswindsor
Posts: 20
Joined: Wed Jan 08, 2014 9:40 pm

Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949

Post by 1949chrysleswindsor »

ok, maar ik kan me herinneren dat het chassis van mijn Chrysler uit 1 geheel bestaat, dus van voor naar achter 2 lange balken... Kan dat?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: V8 350 inbouwen in Chrysler Windsor 1949

Post by Pavement Pounder »

Ja,
maar dan moet ie doorgezaagt worden en het subframe moet er dan ingelast worden, dat wordt met heel veel oude bakken gedaan met starre vooras.
En dan heb je alles in 1 X, schijfen, ifs en de juiste motorsteunen op de juiste plek.
Post Reply