Houd even in met gasgeven.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
jobnu
Posts: 693
Joined: Sun Mar 11, 2007 9:12 am

Houd even in met gasgeven.

Post by jobnu »

Hallo. 2 vragen.

Klein probleempje:
Vorig jaar LPG uitgebouwd en nu ervaar ik als ik gas bij geef ik een gat ervaar. Hij neemt niet direct op. Het is niet veel maar toch.
Accerelatiepomp werkt en ook gelijk. Maar of het genoeg is dat weet ik niet.
Ontsteking op diverse settings gehad maar geen verschil.
Het is een Quadrajet 4BBl.

Is het mogelijk verstandig over te gaan naar een Edelbrock carb. Heeft dat voordelen en welke zou dan geschikt zijn voor een 350 Buick.

Thanks.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Houd even in met gasgeven.

Post by sjak_brak »

Begin met vacuumlek uit te sluiten.

Daarna controleren of alle ontstekingsdelen nog goed zijn (ook als het nieuw is, komt genoeg crap out of the box met die usa-meuk)

Als dat gedaan is, is de afstelling van je stationair mengselschroeven en van je acceleratiepomp goed? Is die carb nog in goede staat?

Overstappen naar andere carb zou ik pas doen als zeker is, dat deze gaar is. Edelbrock heeft andere boltpattern, waardoor je een adapterplaat nodig hebt en je mogelijk niet meer goed uitkomt met afstelling van gaskabel en transmissiekabel/stank (indien van toepassing). Holley heeft wel spreadbore-carbs in assortiment.
leo185
Posts: 146
Joined: Fri May 28, 2010 10:40 pm

Re: Houd even in met gasgeven.

Post by leo185 »

Wat Sjak zegt, ik heb vorig jaar net voor de winterstop een Suburban gekocht, die had ook op gas gelopen en vorige eigenaar had deze omgebouwd op benzine, leek er goed op te lopen maar niet alles klopte, choke klep ontbrak nog en deze hield ook in bij accelereren, ging uiteindelijk wel maar niet van harte en stonk naar benzine na een rit.

Ik heb al een 2dehands carb en revisie set gekocht maar heb die nog niet klaar. Vandaag nog eens gekeken naar de huidige carb, de choke klep overgezet, de Emission controle spullen ontkoppeld, vacuüm nagelopen en ontdekt dat er een leiding los lag, een afgedopte leiding beter afgedopt en nu loopt de motor weer goed, en hij houdt niet meer in als ik gas geef, acceleratie is weer goed en ook de benzinestank is weg.

Uiteindelijk zal ik wel de andere carb erop zetten na revisie omdat deze ook wat vies lijkt, verder ook de motor wat schoonmaken enz maar dat komt later, eerst loopt hij weer lekker!

Mooie nieuwe carb is ook leuk maar dan ben je wel weer over 400 euries kwijt en zo'n Quadrajet is niet een slechte carb.

Succes ermee!
sijmpie
Posts: 242
Joined: Sat Aug 13, 2011 11:21 pm

Re: Houd even in met gasgeven.

Post by sijmpie »

wat ook kan zijn is dat hij te rijk staat afgesteld.
had me collega ook bij zijn mustang viel ook dood met gas geven.
co stond op 4.5% deze op 2% gezet was probleem ook weg.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Houd even in met gasgeven.

Post by Ranch73 »

Opbrengst benzinepomp te laag?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Houd even in met gasgeven.

Post by sjak_brak »

Ranch73 wrote:Opbrengst benzinepomp te laag?
Lijkt me hier niet de (voornaamste) oorzaak. Te lage opbrengst van bezinepomp zou je dan niet merken op het moment van gasgeven (vlotterkamers zijn dan in principe vol) maar bij stukje doortrekken.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Houd even in met gasgeven.

Post by Ranch73 »

Dat de vlotterkamer vol is, is een aanname van je Sjak,in principe is alles goed ;) :P .Weten we beide niet op dit moment.
jobnu
Posts: 693
Joined: Sun Mar 11, 2007 9:12 am

Re: Houd even in met gasgeven.

Post by jobnu »

Dat de vlotterkamer vol is, is een aanname van je Sjak,in principe is alles goed ;) :P .Weten we beide niet op dit moment.
Accerelatie pomp werkt direct, dus dat zal wel.
omega
Posts: 88
Joined: Sun Jan 06, 2013 11:12 am

Re: Houd even in met gasgeven.

Post by omega »

Vacuum verkeerd aangesloten?
Waardoor die hem te vroeg vervroegd de onsteking.
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: Houd even in met gasgeven.

Post by big dooley »

inlaatkleppen van de tweede trap die veel te vroeg opengaan, waardoor er korstondig een arm mengsel ontstaat?
oude Q-jets staan daar toch bekend om?
jobnu
Posts: 693
Joined: Sun Mar 11, 2007 9:12 am

Re: Houd even in met gasgeven.

Post by jobnu »

inlaatkleppen van de tweede trap die veel te vroeg opengaan, waardoor er korstondig een arm mengsel ontstaat?
oude Q-jets staan daar toch bekend om?
Hen ik vaker van gehoord, hoe controleer je dat?
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Houd even in met gasgeven.

Post by Renev »

Een quadrajet heeft een vacuum geregelde 2e trap (vlinder kleppen) deze word met een koude motor geblokkeerd (onderste kleppen) door een mechanisme wat weer door de choke word bediend.
Dus met een koude motor mag de 2e trap nooit open gaan, maar omdat het een oude gas auto betreft mist dit mechanisme wellicht.
De onderste kleppen gaan mechanisch open en daarna gaan de bovenste kleppen langzaam open (vacuum gestuurd)
Sommige hobby bobbers hebben de bovenste kleppen verwijderd of vastgezet en dan krijg je ook de problemen die jij beschrijft.
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: Houd even in met gasgeven.

Post by big dooley »

jobnu wrote:
Hen ik vaker van gehoord, hoe controleer je dat?
euh... de bovenste kleppen van de tweede trap blokkeren... iets wat niet opengaat kan geen arm mengsel veroorzaken ook :)
mocht het probleem blijven, dan is dat in ieder geval doorgestreept
Post Reply