Houd even in met gasgeven.
Houd even in met gasgeven.
Hallo. 2 vragen.
Klein probleempje:
Vorig jaar LPG uitgebouwd en nu ervaar ik als ik gas bij geef ik een gat ervaar. Hij neemt niet direct op. Het is niet veel maar toch.
Accerelatiepomp werkt en ook gelijk. Maar of het genoeg is dat weet ik niet.
Ontsteking op diverse settings gehad maar geen verschil.
Het is een Quadrajet 4BBl.
Is het mogelijk verstandig over te gaan naar een Edelbrock carb. Heeft dat voordelen en welke zou dan geschikt zijn voor een 350 Buick.
Thanks.
Klein probleempje:
Vorig jaar LPG uitgebouwd en nu ervaar ik als ik gas bij geef ik een gat ervaar. Hij neemt niet direct op. Het is niet veel maar toch.
Accerelatiepomp werkt en ook gelijk. Maar of het genoeg is dat weet ik niet.
Ontsteking op diverse settings gehad maar geen verschil.
Het is een Quadrajet 4BBl.
Is het mogelijk verstandig over te gaan naar een Edelbrock carb. Heeft dat voordelen en welke zou dan geschikt zijn voor een 350 Buick.
Thanks.
Re: Houd even in met gasgeven.
Begin met vacuumlek uit te sluiten.
Daarna controleren of alle ontstekingsdelen nog goed zijn (ook als het nieuw is, komt genoeg crap out of the box met die usa-meuk)
Als dat gedaan is, is de afstelling van je stationair mengselschroeven en van je acceleratiepomp goed? Is die carb nog in goede staat?
Overstappen naar andere carb zou ik pas doen als zeker is, dat deze gaar is. Edelbrock heeft andere boltpattern, waardoor je een adapterplaat nodig hebt en je mogelijk niet meer goed uitkomt met afstelling van gaskabel en transmissiekabel/stank (indien van toepassing). Holley heeft wel spreadbore-carbs in assortiment.
Daarna controleren of alle ontstekingsdelen nog goed zijn (ook als het nieuw is, komt genoeg crap out of the box met die usa-meuk)
Als dat gedaan is, is de afstelling van je stationair mengselschroeven en van je acceleratiepomp goed? Is die carb nog in goede staat?
Overstappen naar andere carb zou ik pas doen als zeker is, dat deze gaar is. Edelbrock heeft andere boltpattern, waardoor je een adapterplaat nodig hebt en je mogelijk niet meer goed uitkomt met afstelling van gaskabel en transmissiekabel/stank (indien van toepassing). Holley heeft wel spreadbore-carbs in assortiment.
Re: Houd even in met gasgeven.
Wat Sjak zegt, ik heb vorig jaar net voor de winterstop een Suburban gekocht, die had ook op gas gelopen en vorige eigenaar had deze omgebouwd op benzine, leek er goed op te lopen maar niet alles klopte, choke klep ontbrak nog en deze hield ook in bij accelereren, ging uiteindelijk wel maar niet van harte en stonk naar benzine na een rit.
Ik heb al een 2dehands carb en revisie set gekocht maar heb die nog niet klaar. Vandaag nog eens gekeken naar de huidige carb, de choke klep overgezet, de Emission controle spullen ontkoppeld, vacuüm nagelopen en ontdekt dat er een leiding los lag, een afgedopte leiding beter afgedopt en nu loopt de motor weer goed, en hij houdt niet meer in als ik gas geef, acceleratie is weer goed en ook de benzinestank is weg.
Uiteindelijk zal ik wel de andere carb erop zetten na revisie omdat deze ook wat vies lijkt, verder ook de motor wat schoonmaken enz maar dat komt later, eerst loopt hij weer lekker!
Mooie nieuwe carb is ook leuk maar dan ben je wel weer over 400 euries kwijt en zo'n Quadrajet is niet een slechte carb.
Succes ermee!
Ik heb al een 2dehands carb en revisie set gekocht maar heb die nog niet klaar. Vandaag nog eens gekeken naar de huidige carb, de choke klep overgezet, de Emission controle spullen ontkoppeld, vacuüm nagelopen en ontdekt dat er een leiding los lag, een afgedopte leiding beter afgedopt en nu loopt de motor weer goed, en hij houdt niet meer in als ik gas geef, acceleratie is weer goed en ook de benzinestank is weg.
Uiteindelijk zal ik wel de andere carb erop zetten na revisie omdat deze ook wat vies lijkt, verder ook de motor wat schoonmaken enz maar dat komt later, eerst loopt hij weer lekker!
Mooie nieuwe carb is ook leuk maar dan ben je wel weer over 400 euries kwijt en zo'n Quadrajet is niet een slechte carb.
Succes ermee!
Re: Houd even in met gasgeven.
wat ook kan zijn is dat hij te rijk staat afgesteld.
had me collega ook bij zijn mustang viel ook dood met gas geven.
co stond op 4.5% deze op 2% gezet was probleem ook weg.
had me collega ook bij zijn mustang viel ook dood met gas geven.
co stond op 4.5% deze op 2% gezet was probleem ook weg.
Re: Houd even in met gasgeven.
Opbrengst benzinepomp te laag?
Re: Houd even in met gasgeven.
Lijkt me hier niet de (voornaamste) oorzaak. Te lage opbrengst van bezinepomp zou je dan niet merken op het moment van gasgeven (vlotterkamers zijn dan in principe vol) maar bij stukje doortrekken.Ranch73 wrote:Opbrengst benzinepomp te laag?
Re: Houd even in met gasgeven.
Dat de vlotterkamer vol is, is een aanname van je Sjak,in principe is alles goed .Weten we beide niet op dit moment.
Re: Houd even in met gasgeven.
Accerelatie pomp werkt direct, dus dat zal wel.Dat de vlotterkamer vol is, is een aanname van je Sjak,in principe is alles goed .Weten we beide niet op dit moment.
Re: Houd even in met gasgeven.
Vacuum verkeerd aangesloten?
Waardoor die hem te vroeg vervroegd de onsteking.
Waardoor die hem te vroeg vervroegd de onsteking.
-
- Posts: 1095
- Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm
Re: Houd even in met gasgeven.
inlaatkleppen van de tweede trap die veel te vroeg opengaan, waardoor er korstondig een arm mengsel ontstaat?
oude Q-jets staan daar toch bekend om?
oude Q-jets staan daar toch bekend om?
Re: Houd even in met gasgeven.
Hen ik vaker van gehoord, hoe controleer je dat?inlaatkleppen van de tweede trap die veel te vroeg opengaan, waardoor er korstondig een arm mengsel ontstaat?
oude Q-jets staan daar toch bekend om?
Re: Houd even in met gasgeven.
Een quadrajet heeft een vacuum geregelde 2e trap (vlinder kleppen) deze word met een koude motor geblokkeerd (onderste kleppen) door een mechanisme wat weer door de choke word bediend.
Dus met een koude motor mag de 2e trap nooit open gaan, maar omdat het een oude gas auto betreft mist dit mechanisme wellicht.
De onderste kleppen gaan mechanisch open en daarna gaan de bovenste kleppen langzaam open (vacuum gestuurd)
Sommige hobby bobbers hebben de bovenste kleppen verwijderd of vastgezet en dan krijg je ook de problemen die jij beschrijft.
Dus met een koude motor mag de 2e trap nooit open gaan, maar omdat het een oude gas auto betreft mist dit mechanisme wellicht.
De onderste kleppen gaan mechanisch open en daarna gaan de bovenste kleppen langzaam open (vacuum gestuurd)
Sommige hobby bobbers hebben de bovenste kleppen verwijderd of vastgezet en dan krijg je ook de problemen die jij beschrijft.
-
- Posts: 1095
- Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm
Re: Houd even in met gasgeven.
euh... de bovenste kleppen van de tweede trap blokkeren... iets wat niet opengaat kan geen arm mengsel veroorzaken ookjobnu wrote:
Hen ik vaker van gehoord, hoe controleer je dat?
mocht het probleem blijven, dan is dat in ieder geval doorgestreept