druppellader

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

druppellader

Post by chevystan67 »

hallo
ik heb een vraag aangezien het met al een accu heeft gekost.
ik wil graag weten welke druppellader een goede is voor een redelijke prijs, ik heb er een van de lidl maar ik heb begrepen dat die niet helemaal doet wat die moet doen, en daar toch je accu van kapot gaat omdat die niet vanzelf laad en ontlaad ofzo ??
of is deze wel goed ??

ik heb een nieuwe accu gekocht maar kan nognie rijden dus wil ik me accu graag in goede conditie houden tot ik wel kan rijden, heb geen zin om weer een nieuwe accu te moeten kopen, ik hoop dat jullie me kunne helpen.

thx stan
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: druppellader

Post by boyanka »

Cetec
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: druppellader

Post by sjak_brak »

Wat ook scheelt: Accu in de winter niet in de vrieskou laten staan.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: druppellader

Post by Supervaags »

bedoel je deze?:

Image

Die gebruik ik al jaren voor mijn motoren en auto's.
Bevalt prima, hoe kom je erbij dat die niet goed is?

Tijdje terug heb ik een schakelaar op de accupool gezet, dat scheelt mij ook een lege accu.
En s 'winters zet ik de accu's uit mijn auto en motor inderdaad binnen op een vorstvrije plek
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: druppellader

Post by chevystan67 »

@ supervaags
de accuboer zei dat deze laders de accu niet goed opladen, hij zei ook dat je af en toe de stroom er ff af moet halen en dan weer opnieuw opstarten ofzo...............

en die op jou foto heb ik niet, ik heb een grijze met groen...........
en nee me accu staat niet in de kou

zou deze wat kunnen zijn ?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... nieuw.html
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: druppellader

Post by silentchaos »

Ik weet niet of het hetzelfde model was, maar die CTEK heb ik wel eens geleend van een collega. Hij gebruikt hem eigenlijk standaard voor een van z'n wagens en ik moet zeggen dat ik mijn accu van m n Chevy er ook prima mee heb kunnen bijladen (die was helemaal leeg dus zo'n speciale "cyclus" gestart dat'ie weer topfit zou moeten zijn). Nu een half jaar verder (en weinig rijden) start m'n Chevy altijd als een zonnetje.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: druppellader

Post by gert »

die verhalen over druppelladers zijn veelal onzin,
opladen en weer ontladen is allemaal lulkoek.
een klein stroompje ( 0.5 A) voor onderhouds-lading als je de accu niet gebruikt is voldoende om hem geladen te houden.
dat kan dat lidl ding prima. maar nog goedkoper is een ouwe lichtnet adapter die rond de 12 volt gelijkspanning levert, die heeft iedereen wel ergens liggen
en dan 1 maar per maand een paar uur erop aansluiten.

wat slecht is voor een start-accu (dunne platen) is te diep ontladen, daar krijgt ie onherstelbare schade van.
trouwens elke ontlading-oplading is schadelijk voor een loodaccu, telkens gaat er een beetje van de capaciteit af.
bij tractie/solar accus ( dikke platen) is dat veel minder.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: druppellader

Post by sjak_brak »

gert wrote: en dan 1 maar per maand een paar uur erop aansluiten.
Dat is vaak het probleem denk ik, bijna niemand die daar aan denkt :) en juist dan is een druppellader handig.
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: druppellader

Post by Touchwood »

Gebruik al jaren Lidl-dingen bij meerdere voertuigen. So far so good. No problemos met de accos.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: druppellader

Post by thunderbuick »

IK heb er ook zo'n Lidl ding bij, lekker compact en volgens mij niets mee loos.
Verder heb ik ongebruikte accu's niet in de kou staan, en laad ik ze vol voor ik ze wegzet.
Als ie geen 6 maanden kan overleven zonder druppellader bij een temperatuur die niet onder de 10 graden komt dan is het voor mij troep en donder ik hem liever weg dan dat ik hem weer in een auto gebruik.
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: druppellader

Post by johnny »

heb ook ooit eens voor en paar lullige euro's zo'n ding bij de action gekocht, maar eigenlijk ben ik er ook wel weer beetje bang voor om dat dag en nacht aan te laten staan in m'n schuurtje, vooral als ik niet thuis ben, vandaar dat-ie dus nog steeds in de verpakking zit, .......beetje kut als je op je werk bent en je schuurtje fikt af met met drie leuke yanks erin waar ondertussen natuurlijk al het nodige bloed , zweet en tranen in zitten, kan me nog van vele jaren geleden herinneren, toen ik nog motor reed, dat sommige gasten in de winter die motor-accu in hun auto plaatsten en dan paralel ( of serie, weet ik hoe dat heet ) aansluiten zodat e.e.a. beetje in beweging bleef.......deed je dat niet, kon je in het voorjaar die motor-accu weggooien als die in de motor bleef zitten in een koude schuur..
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: druppellader

Post by gert »

een loodaccu kan , als je hem niet gebruikt, beter koud opgeslagen worden dan warm.
bij een lage temperatuur is de chemische veroudering het laagst.
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: druppellader

Post by Touchwood »

Nou, vooruit, toch een minpuntje van de Lidl-lader:

Na een stroomuitval start het apparaat niet vanzelf.

Als je dat wil moet je een duurder model van Cetec kopen.
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: druppellader

Post by capricelimburg »

Heb een accu stuk gehad door zo'n prutladertje van een tientje. Heb nu een CTEK, werkt perfect voor zowel opladen van lege accu's als auto's in de winter geladen houden.

Zoals zo vaak met gereedschap, goedkoop is duurkoop.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: druppellader

Post by Supervaags »

Hier worden een paar laders vergeleken, wel georiënteerd op brommers
http://media.anwbmotor.nl/googlemaps/20 ... cutest.pdf

Met de nieuwe generatie laders hoef je hem in ieder geval niet meer aan de accu van de auto te hangen, maar voor vroegah best een handige oplossing :) .
Post Reply