Steekassen verwijderen
Steekassen verwijderen
Kan ik zomaar beide steekassen verwijderen van een Lincoln 1972?
Is een Ford as.
Dit ivm nieuwe lagers plaatsen en krimpringen.
Is een Ford as.
Dit ivm nieuwe lagers plaatsen en krimpringen.
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Steekassen verwijderen
Ik zou er eerst een krik onder zetten
Re: Steekassen verwijderen
Ja ?BigBlockMopar wrote:Ik zou er eerst een krik onder zetten
Is dat nodig dan
Nee, effe serieus, wil beide assen tegelijk wegbrengen om er nieuwe lagers en keerring erop te laten zetten.
Kan de wagen lekker thuis blijven.
Weet niet of er in het diff. dingen in elkaar donderen
Gr. Mark
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Steekassen verwijderen
Pavement Pounder wrote:http://www.maliburacing.com/ford_9_inch ... e_inch.htm
ga ik op mijn gemak even doornemen.
Re: Steekassen verwijderen
4 Bouten van de bearing retainer los draaien en je trekt de as (vaak met lager en al) zo uit de behuizing.
Re: Steekassen verwijderen
Gearz wrote:4 Bouten van de bearing retainer los draaien en je trekt de as (vaak met lager en al) zo uit de behuizing.
Ja, dat weet ik, maar beide zijden tegelijk dan?
Re: Steekassen verwijderen
Ja, gewoon eruit trekken, nieuw lager erop en krimpring erop persen. Zet even een bak onder de uiteinden van de as, kan wat olie uit komen. Ik doe meestal even 2 lasjes op de krimpring, op circuit komen de steekassen nog wel eens los, voor normaal straatgebruik niet nodig.
Vervang ook meteen even de 2 keerringen in de as, dit om lekkage in de toekomst te voorkomen.
Maak even een foto van de achterkant van de as om te zien of het een 8 of 9 inch is.
Vervang ook meteen even de 2 keerringen in de as, dit om lekkage in de toekomst te voorkomen.
Maak even een foto van de achterkant van de as om te zien of het een 8 of 9 inch is.
Re: Steekassen verwijderen
Speedy18 wrote:Ja, gewoon eruit trekken, nieuw lager erop en krimpring erop persen. Zet even een bak onder de uiteinden van de as, kan wat olie uit komen. Ik doe meestal even 2 lasjes op de krimpring, op circuit komen de steekassen nog wel eens los, voor normaal straatgebruik niet nodig.
Vervang ook meteen even de 2 keerringen in de as, dit om lekkage in de toekomst te voorkomen.
Maak even een foto van de achterkant van de as om te zien of het een 8 of 9 inch is.
OK, maak zo even een foto.
Maar volgens jou kunnen beide assen tegelijk eruit gehaald worden dus.
Wil alles vervangen wat op de steekas zit, omdat deze olie lekt aan beide zijden en om keerring te vervangen moeten lager en krimpring eraf.
Dus gelijk alles nieuw...voorlopig geen omkijken naar (hoop ik)
Bedankt
Re: Steekassen verwijderen
Maar uit http://www.maliburacing.com/ford_9_inch ... e_inch.htm kan ik opmaken dat ik een 9" as heb met 31 spline?
Ach, zal de boel eens uit elkaar trekken.
Zien wat er gebeurt.
Ach, zal de boel eens uit elkaar trekken.
Zien wat er gebeurt.
Re: Steekassen verwijderen
Zo de boel uit elkaar gehaald.
Verrassing..... lagers staan niet op Rockauto.com
Oliekeerringen ook al verkeerd besteld
Het is wel een te bestellen lager en krimpring; bestel het bij Voorend usa parts.
Vraag me af waarom ze nog een extra ring op de as hebben geperst...is voor de oliekeerring dat wel ( anders as te dun of oliekeerring met andere inwendige opening).
Zal dat ook eens navragen.
Zie ook foto's
Verrassing..... lagers staan niet op Rockauto.com
Oliekeerringen ook al verkeerd besteld
Het is wel een te bestellen lager en krimpring; bestel het bij Voorend usa parts.
Vraag me af waarom ze nog een extra ring op de as hebben geperst...is voor de oliekeerring dat wel ( anders as te dun of oliekeerring met andere inwendige opening).
Zal dat ook eens navragen.
Zie ook foto's
Re: Steekassen verwijderen
Hoe weet ik of ik een Limited Slip achteras heb?
Dit ivm nieuwe olie in achteras...
Dit ivm nieuwe olie in achteras...
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Steekassen verwijderen
Soms hangt er een labeltje aan of staat het erop, iets als "LSD" of "use limited slip lube"
Anders als de assen er weer in zitten en je draai aan het wiel en ze draaien allebei de zelfde kant op is het vaak ook een LSD dacht ik..
Bij een gewoon diff draaien ze contra als je er met de hand aan draai.
Of gewoon burnout maken en kijken of er 2 strepen staan
Anders als de assen er weer in zitten en je draai aan het wiel en ze draaien allebei de zelfde kant op is het vaak ook een LSD dacht ik..
Bij een gewoon diff draaien ze contra als je er met de hand aan draai.
Of gewoon burnout maken en kijken of er 2 strepen staan