302 koppen op een 350 chevy blok
302 koppen op een 350 chevy blok
Ik heb pas een chevy van gekocht waarvan de motor een beetje gaar is.
De compressietest gaf aan dat er bij een paar cilinders lage druk is 9.4 tot 6.9 bar en er zit water bij de olie.
Ik vermoed dat de koppakking kapot is en de klepzetels ingesleten zijn omdat hij op lpg loopt en ik denk dat ze er flink mee hebben lopen racen.
Ik ben nu de boel aan het demonteren en aan het rond kijken naar onderdelen.
Nou kan ik een paar 302 koppen krijgen die zo goed als nieuw zijn maar passen die op een 350 motor?
Het is een 350 tbi motor uit 1990.
Ik heb me rot lopen zoeken op google maar ik kon niks vinden.
De compressietest gaf aan dat er bij een paar cilinders lage druk is 9.4 tot 6.9 bar en er zit water bij de olie.
Ik vermoed dat de koppakking kapot is en de klepzetels ingesleten zijn omdat hij op lpg loopt en ik denk dat ze er flink mee hebben lopen racen.
Ik ben nu de boel aan het demonteren en aan het rond kijken naar onderdelen.
Nou kan ik een paar 302 koppen krijgen die zo goed als nieuw zijn maar passen die op een 350 motor?
Het is een 350 tbi motor uit 1990.
Ik heb me rot lopen zoeken op google maar ik kon niks vinden.
Re: 302 koppen op een 350 chevy blok
Bedankt voor je reactie maar de koppen zijn ook van een tbi, dat was ik vergeten te zeggen.
Ik denk dat ze wel passen qua bouten maar zou de compressie niet te hoog worden?
Zijn de afmeting van de kleppen kleiner?
Ik denk dat ze wel passen qua bouten maar zou de compressie niet te hoog worden?
Zijn de afmeting van de kleppen kleiner?
Re: 302 koppen op een 350 chevy blok
Dan zijn het geen 302 koppen maar 305
Past wel, maar de meningen zijn verdeeld over het nut/ effect hiervan.
Past wel, maar de meningen zijn verdeeld over het nut/ effect hiervan.
Re: 302 koppen op een 350 chevy blok
Ok bedankt,
Misschien dat de compressie iets hoger word maar als de kleppen ook kleiner zijn heeft het ook weer weinig effect.
Komend weekend haal ik m'n koppen eraf en dan even kijken wat er tevoorschijn komt.
Misschien dat de compressie iets hoger word maar als de kleppen ook kleiner zijn heeft het ook weer weinig effect.
Komend weekend haal ik m'n koppen eraf en dan even kijken wat er tevoorschijn komt.
Re: 302 koppen op een 350 chevy blok
ik heb de koppen er vandaag afgehaald maar bij 1 cilinder zitten er putjes in de compressieruimte en kleppen.
waarschijnlijk omdat die cilinder water heeft gekregen?
waarschijnlijk omdat die cilinder water heeft gekregen?
Re: 302 koppen op een 350 chevy blok
Of omdat er "wat" op de zuiger heeft gelegen wat net zo lang heft lopen stuiteren voordat het via de uitlaatklep verdween..
Pingelen veroorzaakt ook putjes..
Sporen van water zijn een schone zuiger en verbrandingskamer, en geven een duidelijk verschil tussen de overige zuigers..
Tenzij je met water injectie rijdt, dan is alles schoon.
Pingelen veroorzaakt ook putjes..
Sporen van water zijn een schone zuiger en verbrandingskamer, en geven een duidelijk verschil tussen de overige zuigers..
Tenzij je met water injectie rijdt, dan is alles schoon.
Re: 302 koppen op een 350 chevy blok
De zuiger van de betreffende cilinder is erg schoon vergeleken bij de andere zuigers.
Er zit ook geen schade op de zuiger en cilinderwand.
Met de compressietest kwam ik op 6.9 bar bij die cilinder.
Ik zal vanmiddag de klep er even uit halen.
Er zit ook geen schade op de zuiger en cilinderwand.
Met de compressietest kwam ik op 6.9 bar bij die cilinder.
Ik zal vanmiddag de klep er even uit halen.
Re: 302 koppen op een 350 chevy blok
Dat lijkt dan erg veel op een lekke koppakking naar de waterkant.
Als voorbeeld.
Als voorbeeld.
Re: 302 koppen op een 350 chevy blok
Ja maar mijn koppakkingen zien er helemaal niet slecht uit.
Re: 302 koppen op een 350 chevy blok
De zuiger:
De kop:
3e compressieruimte is aangetast.
De kop:
3e compressieruimte is aangetast.
Re: 302 koppen op een 350 chevy blok
Aan je zuiger & kop te zien zou ik niet zeggen dat je een lekke koppaking hebt.
Je water bij de olie heeft zeer waarschijnlijk een andere oorzaak ( te weinig rijden, motorolie word hygroscopisch na een jaar of twee ).
Remedie, betere motorolie gebruiken ( Long Drain ) en vaker wisselen.
Compressie verlies kan roestvorming ( met gevolg pitvorming ) op de klepzetels zijn door het mogelijk weinig rijden.
Je water bij de olie heeft zeer waarschijnlijk een andere oorzaak ( te weinig rijden, motorolie word hygroscopisch na een jaar of twee ).
Remedie, betere motorolie gebruiken ( Long Drain ) en vaker wisselen.
Compressie verlies kan roestvorming ( met gevolg pitvorming ) op de klepzetels zijn door het mogelijk weinig rijden.
Re: 302 koppen op een 350 chevy blok
Ik vermoed dat de motor slecht is onderhouden en aardig is misbruikt.
De zuigers en cilinders zien er redelijk goed uit, ik zal de kleppen gaan demonteren en naar de klepzittingen kijken.
Alvast bedankt voor de adviezen, de foto's volgen.
De zuigers en cilinders zien er redelijk goed uit, ik zal de kleppen gaan demonteren en naar de klepzittingen kijken.
Alvast bedankt voor de adviezen, de foto's volgen.
Re: 302 koppen op een 350 chevy blok
Er zitten flink wat putten in de kop en klep.
En erg veel aanslag bij de klepzittingen, dat is waarschijnlijk de reden van het compressie verlies.
Zou deze kop nog bruikbaar zijn na schoonmaken of moet hij gereviseerd worden?
En erg veel aanslag bij de klepzittingen, dat is waarschijnlijk de reden van het compressie verlies.
Zou deze kop nog bruikbaar zijn na schoonmaken of moet hij gereviseerd worden?
Re: 302 koppen op een 350 chevy blok
Wel, ff wegbrengen is geen gek idee.
Worden ze ff afgeperst en gevlakt indien nodig en worden de klepjes & zeteltjes indien mogelijk opnieuw gefreest.
Mogelijk dat hier en daar een zeteltje danwel klep vervangen dient te worden.
Ik doe het tegenwoordig niet zelf meer. Breng ze wel weg en haal ze een paar dagen later wel op.
Worden ze ff afgeperst en gevlakt indien nodig en worden de klepjes & zeteltjes indien mogelijk opnieuw gefreest.
Mogelijk dat hier en daar een zeteltje danwel klep vervangen dient te worden.
Ik doe het tegenwoordig niet zelf meer. Breng ze wel weg en haal ze een paar dagen later wel op.