Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by Riviera Roy »

gert wrote: Tue Sep 10, 2019 7:43 pm dat geloof ik meteen, een 7 liter motor draait gewoon niet goed op zo'n omvl mixertje.
geen probleem met stationair afstellen?
ga je nog een koude inlaat lucht systeem toepassen?
Mijn 7,5 liter lijkt wel ontwakend ineens😁
Ik weet niet precies wat je bedoeld met koude luchtinlaat systeem maar het word zoals op de foto. Daar zit het orginele luchtfilter al op de 425 met spacer ring ertussen.

Stationair loopt die eigenlijk al prima, tikkeltje te hoog maar niet storend, als ik hem in ze drive zet gaat dat nog zonder klap zeg maar.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by gert »

nu zuigt ie hete lucht in de motor, met een koude lucht inlaat systeem zuigt ie koude lucht vanachter de grill naar binnen,
daarmee wordt de motor efficienter, en geeft iets meer power.
ook zou ik de ontsteking timing een stuk vroeger zetten, totale vervroeging mag al bij 2500 omw 30 graden zijn op lpg.
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by Riviera Roy »

Image
Zo ziet het er nu uit
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by gert »

dit is een kouwe lucht inlaat in combinatie met een K&N filter wat veel minder weerstand heeft

Image

Image

Image
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by Riviera Roy »

gert wrote: Wed Sep 11, 2019 7:49 pm dit is een kouwe lucht inlaat in combinatie met een K&N filter wat veel minder weerstand heeft

Image

Image

Image
Aha. Dank voor de foto's.
Eerlijk, mijn smaak is het niet.
Ik blijf hoogstwaarschijnlijk bij de orginele intake.
Dat was ook de reden waarom ik toen geen 300a mixer wilde.
Vanwege die constructie.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by gert »

ik denk dat je het niet helemaal begrijpt,
het is geen ander intake, alleen een verplaatsing van het luchtfilter naar de voorkant van de auto, waar kouwe lucht aangezogen wordt.
mijn smaak zou ook zijn: zo veel mogelijk origineel.
maar als je toch bezig bent, haal ik liever het onderste uit de kan, en hoe dat eruit ziet zal me een zorg zijn.
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by Riviera Roy »

gert wrote: Wed Sep 11, 2019 10:16 pm ik denk dat je het niet helemaal begrijpt,
het is geen ander intake, alleen een verplaatsing van het luchtfilter naar de voorkant van de auto, waar kouwe lucht aangezogen wordt.
mijn smaak zou ook zijn: zo veel mogelijk origineel.
maar als je toch bezig bent, haal ik liever het onderste uit de kan, en hoe dat eruit ziet zal me een zorg zijn.
Ja ik begreep het wel. Ik bedoelde dat ik destijds voor OMVL heb gekozen omdat met een 300a mixer er geen ruimte was en er zo'n afschuwelijke arm op zou komen.
Daarom OMVL zodat standaard luchtfilterhuis erop kon blijven en toen wist ik het bestaan niet van de 425😁

Nu de 425 erop en ook weer met standaard luchtfilterhuis omdat ik dat mooi vind.
Het oog wil ook wat, Bij mij althans.
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by Riviera Roy »

Image

Image

Image

Nog even alles nagelopen met zeepsop en 2 koppelingen opnieuw in de tape gezet en alles is nu lekdicht.
Straks proefrit en afspraak maken om af te stellen want co meter heb ik niet.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by gert »

ik snap het, het ziet er zo ook nog origineel uit inderdaad.
als de hoofdafstelling open staat, zal ie wel lekker lopen!
succes.
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by Riviera Roy »

gert wrote: Thu Sep 12, 2019 12:23 pm ik snap het, het ziet er zo ook nog origineel uit inderdaad.
als de hoofdafstelling open staat, zal ie wel lekker lopen!
succes.
Om heel eerlijk te bekennen ben ik totaal niet bekend met de 425. Ik weet niet precies welke schroef wat doet en wat niet.
Waarschijnlijk loopt ie nu te rijk.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by gert »

de kleine schroef die er iets uitsteekt, is de stationair afstelling. en de grote, die in het huis zit is de hoofdafstelling
die moet gewoon open,
in een recente post: 425 mixer, heb ik uitgelgd hoe de stationair afstelling gaat.
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by Riviera Roy »

Deze heb ik met een 1/8 imbus sleuteltje CO afgesteld op 1,75-1,80% CO
Image
Deze heb ik dmv 1/8 imbus sleuteltje helmaal naar links gedraaid, vol open als het goed is.url=https://postimg.cc/z3rY1NLT]Image[/url]
Klopt dit een beetje,?
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by gert »

prima!
die laatste kun je nog afregelen met een mobiele co meter als je hebt, of met een AFR meter.
of proefondervindelijk steeds iets dichter draaien tot je merkt dat ie minder vermogen krijgt
dit ivm een redelijk verbruik, mits je je daar druk over maakt met de huidige lage lpg prijzen.....
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by Riviera Roy »

gert wrote: Thu Sep 12, 2019 7:11 pm prima!
die laatste kun je nog afregelen met een mobiele co meter als je hebt, of met een AFR meter.
of proefondervindelijk steeds iets dichter draaien tot je merkt dat ie minder vermogen krijgt
dit ivm een redelijk verbruik, mits je je daar druk over maakt met de huidige lage lpg prijzen.....
Het is natuurlijk wel een uitdaging om tot de beste afstelling te komen dus kijk wel hoe ik dat ga regelen.
Ik wilde vandaag ook de ontsteking vervroegen maar de lamp was niet beschikbaar.
Vervroeger werkt niet kwam ik wel achter.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by gert »

de vacuum of de centrifugaal?
Post Reply