meters

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Rick00
Posts: 6
Joined: Sun Jul 28, 2019 10:33 am

meters

Post by Rick00 »

Goedendag,

Ik ben in het bezit van een Ford Galaxy 500 uit 1961. hier ligt een y-block in, een 292 ci.
Nu heb ik een paar meters op de kop weten te tikken, omdat ik graag in de gaten wil houden hoe het blokje zich gedraagt.
deze meter zijn een oliedruk meter en een olietemperatuur meter (en nog een air-fuel ratio meter, maar dit is voor een ander projectje.... :roll: ).
Nu zitten er geen meters op de auto, behalve een temperatuurmeter, benzinemeter en snelheidmeter.
Nu is mijn vraag hoe ik het beste deze meters aan zou kunnen sluiten, want ik weet nog niet precies hoe dit allemaal werkt. (Ben nog maar een leek op het gebied van nieuwe meters :) )
(deze meters worden in een nieuw plaatje gemaakt zodat het originele interieur er niet aan gaat)

Mvg,

Rick
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: meters

Post by mercury1970 »

He Rick, oil pressure: oliedrukschakelaar eruit schroeven, adapter erin schroeven (soort lange buis met draad erin voor de oliedrukschakelaar en de zender voor de meter)
Of in jouw geval moet je een adapter hebben met 3 aansluitingen...... Nobody said it was easy.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: meters

Post by muddy bandit »

Hier vind je volop studiemateriaal:
http://www.oldtimerautosite.nl/auto_met ... luiten.htm
Rick00
Posts: 6
Joined: Sun Jul 28, 2019 10:33 am

Re: meters

Post by Rick00 »

super, bedankt.
Nu heb ik weer genoeg leesvoer en kan ik weer goed nadenken over hoe ik het ga doen.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: meters

Post by Jeroen_Sp »

Heb je elektrische of mechanische meters besteld?
Post Reply