0 remkracht op 1 achterwiel

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
custom880
Posts: 29
Joined: Fri Oct 28, 2011 8:20 am

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by custom880 »

Handrem deed het juist weer heel goed, nog een teken dat hij voor te veel zou remmen, waardoor de achterremmen amper aan bod komen.
Inderdaad naar een garage met rollen testbank over 2 jaar denk ik ;) Volgens mij zijn er echter niet zo extreem veel garages die dit hebben.
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by challenger72 »

zitten aan beide kanten dezelfde remcilinders?diameter en slag meten,is de remleiding naar 1 kant misschien geknikt of plat gedrukt.Nog een keer goed ontluchten,aan beide kanten remstof uit de trommels halen en trommels en segmenten opschuren met schuurpapiertje
custom880
Posts: 29
Joined: Fri Oct 28, 2011 8:20 am

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by custom880 »

Het is nu allemaal in orde he, gelijke remdruk aan beide kanten en goedgekeurd.
Ik heb aan beide kanten dezelfde cilinders zitten, alles is gelijk.
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by camaro67 »

Dus eigenlijk is zo,n platenrembank ellende , ik heb de Camaro 18 jaar laten keuren bij het zelfde bedrijf met een rollenrembank en nooit geen problemen gehad.
Maar de beste man is inmiddels overleden en ik moest naar een ander keurstation, bij mij om de hoek zit Euromaster daar liet ik ook de daily's keuren.
Maar met de Camaro dus ook problemen met de remmen op de platen rembank, best wel raar eigenlijk.
zal dus ook maar eens op zoek gaan naar een keurstation met een rollen rembank, iemand suggesties locatie Spijkenisse / Rotterdam ??

Gr.Joop
Rara
Posts: 665
Joined: Tue May 30, 2006 9:11 pm

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by Rara »

Ik laat 'm hier altijd keuren http://www.garageswelm.nl/ geen rollenbank, wel bekend met amerikanen.
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by camaro67 »

Thanx Rara
Die hou ik effe in mijn achterhoofd,als ik het zo lees kan je er ook langs zonder afspraak voor APK
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by Lennard »

wij hebben juist een platenbank omdat een rollenbank juist weer kut is met permanete 4wd auto's ( die doen we ook vrij veel namelijk ) Vaak als je met een platenbank de trucjes een beetje kent, kom je er wel aardig mee weg. Kost alleen soms veel tijd helaas
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: 0 remkracht op 1 achterwiel

Post by challenger72 »

er zijn ook 2 rols rollenbanken die een 4x4 programma hebben,dan kan elke rol apart aangezet worden
Post Reply