afstellen impco 425
-
- Posts: 1418
- Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm
afstellen impco 425
beste mensen
ik ben sinds kort overgestapt op volledig lpg, rij met mij caprice en een 425 impco, nu krijgen we dat ding niet goed afgesteld, koude motor te laag toeren,warme motor te hoge toeren, stinkt naar gas, en zuipt als de tering, is er iemand hopelijk rond rotterdam die hier voor mij eens naar zou willen kijken, hoeft uiteraard nie gratis maar wel iemand die weet hoe en wat hij doet, zou er erg mee geholpen zijn, aangezien ik nu de lol aan het verliezen ben om erin te rijden, en dat met de hopelijk goede zomer in het vooruitzicht xou dat jammer zijn.
ik hoor graag van jullie
wederom bedankt voor de hulp, stan
ik ben sinds kort overgestapt op volledig lpg, rij met mij caprice en een 425 impco, nu krijgen we dat ding niet goed afgesteld, koude motor te laag toeren,warme motor te hoge toeren, stinkt naar gas, en zuipt als de tering, is er iemand hopelijk rond rotterdam die hier voor mij eens naar zou willen kijken, hoeft uiteraard nie gratis maar wel iemand die weet hoe en wat hij doet, zou er erg mee geholpen zijn, aangezien ik nu de lol aan het verliezen ben om erin te rijden, en dat met de hopelijk goede zomer in het vooruitzicht xou dat jammer zijn.
ik hoor graag van jullie
wederom bedankt voor de hulp, stan
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: afstellen impco 425
Met een AFR-meter kan je hem goed afstellen, ook in de hogere toerengebieden en vollast.
Maar met een vacuummeter zou je ook al een heel eind moeten komen.
Ik zit in Berkel maar heb ivm verhuizing even heel weinig tijd helaas.
Maar met een vacuummeter zou je ook al een heel eind moeten komen.
Ik zit in Berkel maar heb ivm verhuizing even heel weinig tijd helaas.
Re: afstellen impco 425
als het een ouwe gebruikte mixer is kan het membraan aan de stationairschroef lek zijn, deksletje even eraf en controleren
die afstelling komt nogal precies,
ook kan de grote venturi die aan het bovendeksel hangt, niet goed afsluiten of anderszins niet goed werken.
gewoon het hele ding even nakijken , en alle openingen voor compensatie aansluitingen afdichten.
zit ie op een carb of op de kleppenplaat?
die afstelling komt nogal precies,
ook kan de grote venturi die aan het bovendeksel hangt, niet goed afsluiten of anderszins niet goed werken.
gewoon het hele ding even nakijken , en alle openingen voor compensatie aansluitingen afdichten.
zit ie op een carb of op de kleppenplaat?
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: afstellen impco 425
Heb je een of twee Lamda sondes in je uitlaat gezet ? Dan kun je hem prima afstellen met een AFR meter, vast inbouwen in het voertuig; altijd een oog op je mengsel.
@Gert: heb je wel eens gegoocheld op Deksletje, liefst op afbeeldingen ?
@Gert: heb je wel eens gegoocheld op Deksletje, liefst op afbeeldingen ?
Re: afstellen impco 425
ik heb het meteen gedaan, maar ik kom niet zo heel veel geks tegen.....
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: afstellen impco 425
Je hebt gelijk, ik had pijpsletje ingetypt......
-
- Posts: 1418
- Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm
Re: afstellen impco 425
425 zit rechtstreeks op een nieuwe kleppenplaat, het membraan wat erin zit (geel) is ook nieuwgert wrote: ↑Fri Jun 12, 2020 9:04 am als het een ouwe gebruikte mixer is kan het membraan aan de stationairschroef lek zijn, deksletje even eraf en controleren
die afstelling komt nogal precies,
ook kan de grote venturi die aan het bovendeksel hangt, niet goed afsluiten of anderszins niet goed werken.
gewoon het hele ding even nakijken , en alle openingen voor compensatie aansluitingen afdichten.
zit ie op een carb of op de kleppenplaat?
-
- Posts: 1418
- Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm
Re: afstellen impco 425
jammer dat was wel dichtbij jaBigBlockMopar wrote: ↑Thu Jun 11, 2020 11:50 pm Met een AFR-meter kan je hem goed afstellen, ook in de hogere toerengebieden en vollast.
Maar met een vacuummeter zou je ook al een heel eind moeten komen.
Ik zit in Berkel maar heb ivm verhuizing even heel weinig tijd helaas.
-
- Posts: 1418
- Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm
Re: afstellen impco 425
verder nog mensen met ideen, en wat is de " basis" afstelling van een 425, zoals grote moer achterop, en de idle schroef, is daar een basis afstelling voor, trouwens wie weet of sjak uberhaubt nog iets doet, op zijn website kan ik ook niet veel vinden.
als er een basis afstelling is, zou ik dat ook even willen proberen, of heeft dat totaal geen zin?
ik snap dat een auto meer verbruikt op lpg, maar een stock 5.0 moet ik tog wel meer kunnen rijden dan 90km op 65 liter lpg, voor de regeling met een 300a ging het ook goed, wil ook wel stukje rijden naar iemand als die mij kan helpen met deze zaken zoals ontsteking, vacuumvervroeging, stationair, volgas enz.
bedankt
als er een basis afstelling is, zou ik dat ook even willen proberen, of heeft dat totaal geen zin?
ik snap dat een auto meer verbruikt op lpg, maar een stock 5.0 moet ik tog wel meer kunnen rijden dan 90km op 65 liter lpg, voor de regeling met een 300a ging het ook goed, wil ook wel stukje rijden naar iemand als die mij kan helpen met deze zaken zoals ontsteking, vacuumvervroeging, stationair, volgas enz.
bedankt
Re: afstellen impco 425
een 425 op een 5 liter motor heeft totaal geen zin, 300a 50&70 is ruim voldoende.
als ie daar beter op liep zou ik hem omwisselen, zijn ook adapters voor op de 4 barrel plaat
er moet iets flink mis zijn met je 425 maar voor als je toch zin hebt:
wat ik al eerder schreef
ontsteking moet in topconditie zijn, geen ouwe kabels/verdelerkap gebruiken.
mixerschuif moet dicht staan bij idle, anders heeft het idle circuit geen zin.
controleer je idle membraan dan zie je ook meteen hoe je die schroef moet draaien. bij gebrek aan afr meter, hoofdafstelling geheel open, en dan proefondervindelijk dichter draaien en kleur van bougies controleren, allemaal basiskennis wat op internet zo te vinden is.
ontsteking 10 graden initieel, en 35 graden centr.vervroeging reeds bij 2500 omw. vacuum kan vervallen.
succes.
ik zit bij utrecht
als ie daar beter op liep zou ik hem omwisselen, zijn ook adapters voor op de 4 barrel plaat
er moet iets flink mis zijn met je 425 maar voor als je toch zin hebt:
wat ik al eerder schreef
ontsteking moet in topconditie zijn, geen ouwe kabels/verdelerkap gebruiken.
mixerschuif moet dicht staan bij idle, anders heeft het idle circuit geen zin.
controleer je idle membraan dan zie je ook meteen hoe je die schroef moet draaien. bij gebrek aan afr meter, hoofdafstelling geheel open, en dan proefondervindelijk dichter draaien en kleur van bougies controleren, allemaal basiskennis wat op internet zo te vinden is.
ontsteking 10 graden initieel, en 35 graden centr.vervroeging reeds bij 2500 omw. vacuum kan vervallen.
succes.
ik zit bij utrecht
-
- Posts: 1418
- Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm
Re: afstellen impco 425
bedanktgert wrote: ↑Mon Jun 15, 2020 4:38 pm een 425 op een 5 liter motor heeft totaal geen zin, 300a 50&70 is ruim voldoende.
als ie daar beter op liep zou ik hem omwisselen, zijn ook adapters voor op de 4 barrel plaat
er moet iets flink mis zijn met je 425 maar voor als je toch zin hebt:
wat ik al eerder schreef
ontsteking moet in topconditie zijn, geen ouwe kabels/verdelerkap gebruiken.
mixerschuif moet dicht staan bij idle, anders heeft het idle circuit geen zin.
controleer je idle membraan dan zie je ook meteen hoe je die schroef moet draaien. bij gebrek aan afr meter, hoofdafstelling geheel open, en dan proefondervindelijk dichter draaien en kleur van bougies controleren, allemaal basiskennis wat op internet zo te vinden is.
ontsteking 10 graden initieel, en 35 graden centr.vervroeging reeds bij 2500 omw. vacuum kan vervallen.
succes.
ik zit bij utrecht
Re: afstellen impco 425
Ik heb mijn 300a laten afstellen op CO.
Eerst op stationair lambda 1 proberen te krijgen.
Dan onbelast 2000rpm checken lamda --> te arm dan lean/rich meer richting rich zetten.
In mijn geval liep hij iets te arm bij 2000rpm en reeds volledig op rich.
Daarna de stationair CO iets verhoogd (rijker gezet).
Loopt perfect nu voor wat de mixer kan leveren 300a 50/70.
Ik weet dat de onbelaste meting geen praktijk is, maar het is beter dan niets.
Hebben voor de gein tijdens de stationair meting de vacuum vervroeging afgedopt(9graden verschil) maar dat deed niets aan de stationaire CO.
Ik zou dus iemand opzoeken met een 4gas meter
Eerst op stationair lambda 1 proberen te krijgen.
Dan onbelast 2000rpm checken lamda --> te arm dan lean/rich meer richting rich zetten.
In mijn geval liep hij iets te arm bij 2000rpm en reeds volledig op rich.
Daarna de stationair CO iets verhoogd (rijker gezet).
Loopt perfect nu voor wat de mixer kan leveren 300a 50/70.
Ik weet dat de onbelaste meting geen praktijk is, maar het is beter dan niets.
Hebben voor de gein tijdens de stationair meting de vacuum vervroeging afgedopt(9graden verschil) maar dat deed niets aan de stationaire CO.
Ik zou dus iemand opzoeken met een 4gas meter
-
- Posts: 4629
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: afstellen impco 425
als het goed loop is het in orde toch , niet te druk meer om maken
Re: afstellen impco 425
Ik dacht dat de klacht een extreem hoog verbruik was...