impco verdamper type E

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
hdtattoo
Posts: 148
Joined: Wed Mar 17, 2004 9:15 pm

impco verdamper type E

Post by hdtattoo »

weer en vraag over afstellen Impco LPG.
3 weken terug begon me Lincoln mark V 1979 rottig te lopen , dus bestelde nieuw bougies, onder tussen
een nieuwe apk keuring gedaan waar ze het uitstoot niet goed konden krijgen. ik begrijp dat ze aan de verdamper schroefden en hem eindelijk goed kregen MAAR nu staat tie veel te arm , totaal geen power, mijn monteur zegt , er is iets met de verdamper...
Het is een type -e wat ik lees, Ik rij zo,n 35 jaar classic USA cars en liet er zelf een Impco inbouwen ! Nooit problemen gehad. Maar de lincoln die ik kocht had al een installatie , in gebouwt in 2007 , dus al wat ouder..
nu wat googlen denk ik , zal ik een reviesie setje doen ? of toch een nieuwe ?
Ger , of sjak brack , jullie als kenners wat denken jullie ervan ?
ik hoor graag wat . Fred
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: impco verdamper type E

Post by mercury1970 »

Je vermeldt niet of de E verdamper aan een 300 bovenmixer zit of aan de 425. Als het de 300 is, daar zit een grote stelschroef aan, controleer die want aan de verdamper is bij mijn weten niets af te stellen.
Wel bouwt er zich een soort van ketelsteen op in de verdamper die zelfs een gaatje kan veroorzaken in het membraam van de E.
Als de stelschroef open staatvan de bovenmixer, zul je de verdamper eens open kunnen schroeven, om te zien hoeveel prut daar in zit en tegen het membraam duwt of heeft geperforeert.
Loopt ie op benzine ook niet goed, dan ligt het niet aan de LPG meuk.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: impco verdamper type E

Post by gert »

inderdaad, aan de verdamper valt weinig te regelen.
ik denk dat ze de hoofdafstelling, zoals beschreven door Mercury, versteld hebben om hem lekker arm te krijgen.
ziehier:

Image
verdraai die maar es naar R , dan praten we verder
hdtattoo
Posts: 148
Joined: Wed Mar 17, 2004 9:15 pm

Re: impco verdamper type E

Post by hdtattoo »

mercury1970 wrote: Fri Jul 31, 2020 1:19 pm Je vermeldt niet of de E verdamper aan een 300 bovenmixer zit of aan de 425. Als het de 300 is, daar zit een grote stelschroef aan, controleer die want aan de verdamper is bij mijn weten niets af te stellen.
Wel bouwt er zich een soort van ketelsteen op in de verdamper die zelfs een gaatje kan veroorzaken in het membraam van de E.
Als de stelschroef open staatvan de bovenmixer, zul je de verdamper eens open kunnen schroeven, om te zien hoeveel prut daar in zit en tegen het membraam duwt of heeft geperforeert.
Loopt ie op benzine ook niet goed, dan ligt het niet aan de LPG meuk.
Ha man , sorry , ja een 300 mixer aan een arm, ik kan de stel schroef niet zien daar die onderste boven hangt.
ik ruk hem er eens af om te zien op welke stand tie staat, hij loopt op benzine goed !
thanks
Post Reply