pontiac verhogen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
henkenmick
Posts: 33
Joined: Mon Jul 18, 2011 6:18 am

pontiac verhogen

Post by henkenmick »

weet er misschien iemand een manier om mijn pontiac firebird uit 67 te verhogen.
de auto raakt vaak als ik over drempels rijdt en zeker als er meerdere mensen in de auto zitten.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Henk
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: pontiac verhogen

Post by SRB12 »

Zijn de schokdempers nog wel goed?
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: pontiac verhogen

Post by BigBlockMopar »

Verhogen is vaak onzinnig.
Veren en schokbrekers vernieuwen/upgraden is logischer. Komt het rijgedrag ook vaak weer ten goede.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: pontiac verhogen

Post by Bromgabber »

Is het de bodem van de auto die de weg raakt of de uitlaat?
2de is ook vaak het geval omdat ze er niet netjes onder gemonteerd zijn.

Achter zou je high jackers kunnen monteren, of andere schommelarmen aan de bladveren.
Voor zou je stuggere veren kunnen monteren, maar dat rijd meestal minder prettig.

Auto is niet verlaagd?

Verder wat BigBlockMopar al aangeeft ;)
henkenmick
Posts: 33
Joined: Mon Jul 18, 2011 6:18 am

Re: pontiac verhogen

Post by henkenmick »

de auto raakt met de carterpan vaak de drempels ik moet er stapvoets overheen .
zal eens moeten kijken of de auto verlaagd is , hoe kan ik dat zien ?
misschien wel goed idee om de schokdempers en de veren te vervangen
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: pontiac verhogen

Post by Robin_Chevelle »

Je bandenmaat kan ook van invloed zijn. Als hij op bijvoorbeeld 15 inch velgen staat met erg platte banden ten opzichte van origineel kan dat ook een deel van de oorzaak zijn.

Verlagen "zien" is lastig. Soms simpelweg te zien omdat er dropped spindles gemonteerd zijn.
Als er een winding van de originele veer is afgeslepen of er zijn verlagingsveren gemonteerd en je heb geen vergelijk met originele is het wat lastig te oordelen.

Een foto vanaf de zijkant van de auto kan al een indicatie geven of hij extreem laag staat.
henkenmick
Posts: 33
Joined: Mon Jul 18, 2011 6:18 am

Re: pontiac verhogen

Post by henkenmick »

ik zie dat ik bandenmaat 235/60/r14 heb , kan dat er wat mee te maken hebben.
heb onder de auto gelegen en zag dat de bochten van de uitlaat onder de auto hebben geraakt en niet zoals ik eerder zei de carterpan
Image
henkenmick
Posts: 33
Joined: Mon Jul 18, 2011 6:18 am

Re: pontiac verhogen

Post by henkenmick »

ik zie dat ik bandenmaat 235/60/r14 heb , kan dat er wat mee te maken hebben.
heb onder de auto gelegen en zag dat de bochten van de uitlaat onder de auto hebben geraakt en niet zoals ik eerder zei de carterpan
Image
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: pontiac verhogen

Post by MotiV8 »

Ik denk gezien je foto dat het tijd word je 50+ jaar oude veren te vervangen & gelijk een paar nieuwe schokbrekers er op.
rockauto.com is je vriend, voor de prijs kan je het niet laten €60 voor een setje veren en gemiddeld €50 voor een setje verstelbare schokbrekers..
Korting AAP forum er over heen verzendkosten & gelijk je invoer bij rockauto regelen (Fedex versturen + pre paid tax) en met een week kan je sleutelen.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: pontiac verhogen

Post by BigBlockMopar »

Hoe hoog had je 'm willen zetten? Hij staat nu niet bepaald laag vind ik. Niet echt een 'performance look' die bij dit soort auto's past.

Ik denk dat er ooit een goedkoop setje headers is gemonteerd die zoals altijd veels te laag onder de auto hangen.
Je wilt toch niet voor lul rijden op '4x4-stand' vanwege een paar 'prut' headers ;) :)

Met 5 tientjes voor een hele "set" verstelbare/b] schokbrekers kom je er niet lijkt me. Misschien per stuk, maar ook dat lijkt me sterk. Ik ken de prijzen niet zo van GM-onderdelen.
henkenmick
Posts: 33
Joined: Mon Jul 18, 2011 6:18 am

Re: pontiac verhogen

Post by henkenmick »

hij hoeft van mij ook niet echt omhoog , maar telkens met je uitlaten de straat raken als ik over een drempel rijd is ook niet wat wenselijk is .
ik zou gewoon een goede oplossing willen zodat ik normaal over die klote drempels kan rijden
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: pontiac verhogen

Post by Nick_nl »

Jawel hoor, GM is best prijs vriendelijk :)
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: pontiac verhogen

Post by BigBlockMopar »

Met 'verstelbaar' versta ik dat je de werking van de schokbreker kan aanpassen (meer/minder weerstand). Niet de hoogte van je auto, da's een plee-oplossing. Een auto 'dragen'/ op hoogte houden is de taak van vering.
henkenmick
Posts: 33
Joined: Mon Jul 18, 2011 6:18 am

Re: pontiac verhogen

Post by henkenmick »

ok zal kijken of ik verstelbare schokbrekers en een paar nieuwe veren kan vinden voor mijn auto , kijken of dat gaat helpen
henkenmick
Posts: 33
Joined: Mon Jul 18, 2011 6:18 am

Re: pontiac verhogen

Post by henkenmick »

heb inmiddels de schokbrekers er af gehaald en deze doen helemaal niks meer.
Ga vanmiddag proberen de veren er uit te halen ben benieuwd of dat nog wat is.
Is het misschien ook een idee om ipv 14 inch velgen ,15 inch velgen er op te doen ?
Post Reply