LPG Chevy Suburban

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Sub Milan
Posts: 3
Joined: Fri Jan 29, 2021 9:56 am

LPG Chevy Suburban

Post by Sub Milan »

Hallo iedereen,

Ik ben vanaf afgelopen maandag eigenaar van een Suburban. Loopt prima op LPG maar wil niet op benzine lopen. Na overschakelen op lpg schakelaar gebeurd er helemaal niets tot ik volledig stil sta. Na terugzetten op LPG gewoon weer starten en lopen. Kan iemand mij een paar tips geven? gezien ik voor het eerst in mijn leven een Amerikaan bezit en ik wat hulp kan gebruiken.

Thanks!
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: LPG Chevy Suburban

Post by rene74monte »

nou , ook welkom hier , zit er nog wel een benzinegedeelte in ? pomp en carburateur ?
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: LPG Chevy Suburban

Post by Grasmusen »

Eerst benzine tanken
Sub Milan
Posts: 3
Joined: Fri Jan 29, 2021 9:56 am

Re: LPG Chevy Suburban

Post by Sub Milan »

Jep. Alles zit erin. Ook benzine.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: LPG Chevy Suburban

Post by BigBlockMopar »

De vlotterkamers moeten eerst volgepompt worden met benzine voordat de motor weer aanslaat. Dit gebeurt alleen tijdens het starten en kan eventjes duren.
Vaak helpt ook als je LPG nog 1x flink gas geeft en dan snel de knop omzet naar Benzine, zodat door het toerental van de motor alvast wat benzine opgepompt wordt. Dat verkort het starten op benzine daarna meestal.
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: LPG Chevy Suburban

Post by Grasmusen »

Er zit een electrische klep in de benzine leiding, controleer effe of die open gaat. Als iemand effe paar keeroverschakeld in de auto hoor je ze klikken.

Gas gaat dicht en bnzine gaat open. of trek de benzine slang cq leiding van de carb. en hang `m in een fles desnoods verlengen met stuk tuinslang
Sub Milan
Posts: 3
Joined: Fri Jan 29, 2021 9:56 am

Re: LPG Chevy Suburban

Post by Sub Milan »

Bedankt allen voor de tips! Ik ga er mee aan de slag.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: LPG Chevy Suburban

Post by Wilf »

Als de auto lang niet meer op benzine heeft gereden:

1. Check het benzinefilter (en of dat er wel zit). Die wil je het liefst dichtbij de tank, voor de benzinepomp.
2. Check al je leidingen. Alles wat rubber is: vervangen.
3. Check de carburateur; als de vlotterkamer vol is haal dan het luchtfilter eraf. Inspecteer de buitenkant voor lekkage (hangende vlotter of kapotte pakkingen).

* Zit er nog een chokeklep? Zet deze open. Als er geen chokeklep meer zit dan is dat mogelijk de reden waarom hij moeilijk start bij koude motor.
* kijk naar binnen en beweeg de gaskleppen. Zie je een goede spuit benzine zonder druppels? Dan is je carburateur in ieder geval enigszins werkend.

Ik zou sowieso zelf altijd de carburateur voorzien van een nieuwe ethanolbestendige revisiekit.
Post Reply